Nissan LEAF – první cenově dostupný elektromobil představen

Pětidveřový hatchback s elektromotorem o výkonu 80 kW poháněný lithium-iontovou baterií s pohodlným prostorem pro pět dospělých a  dojezdem přes 160 km.

Dne 2. srpna se společnost Nissan Motor Co., Ltd. v japonské Jokohamě vrátila ke svým historickým kořenům. Otevřela zde totiž budovu nové celosvětové centrály, která je šetrná k životnímu prostředí. Projektanti budovy se zaměřili zejména na nízké emise CO2 a úsporu energie.

Nissan LEAF – první cenově dostupný elektromobil představen
Nissan LEAF – první cenově dostupný elektromobil představen
Nissan LEAF – první cenově dostupný elektromobil představen
Nissan LEAF – první cenově dostupný elektromobil představen
Nissan LEAF – první cenově dostupný elektromobil představen

V rámci slavnostního otevření byl rovněž představen Nissan LEAF – první cenově dostupný vůz s nulovými emisemi na světě, který svým konstrukčním pojetím uspokojí požadavky běžného spotřebitele – mimo jiné i dojezdem převyšujícím 160 km na jedno dobití.

Nissan LEAF

Konstrukční provedení Nissanu LEAF je šité na míru podvozku poháněnému lithium-iontovou baterií. Jedná se o středně velký hatchback s pohodlným prostorem pro pět dospělých a maximálním dojezdem přes 160 km (100 mil), který uspokojí požadavky běžných spotřebitelů.

Nissan LEAF svým plánovaným uvedením v závěru roku 2010 zahajuje novou éru mobility – éru nulových emisí. Vůz je ztělesněním radikální a převratné vize budoucnosti společnosti Nissan a vyvrcholením desetiletí investic a výzkumu.

„Nissan LEAF je ohromný výsledek práce zaměstnanců společnosti Nissan, na který mohou být právem velmi hrdí,“ řekl Carlos Ghosn, prezident a CEO společnosti Nissan. „Neúnavně jsme pracovali, aby se uvedení vozu pro běžný život, který má nulové emise, nikoli jen snížené, stalo jeden den realitou. Je to první krok na cestě, která bude jistě velmi vzrušující – pro všechny lidi na světě, pro Nissan i pro celý automobilový průmysl.“

Mezi hlavní charakteristiky Nissanu LEAF patří:

  • Hnací ústrojí a platforma s nulovými emisemi
  • Cenová dostupnost
  • Osobitý vzhled
  • Funkční nezávislost pro běžný provoz – 160 km (100 mil)
  • Mobilita s připojením: systém pokročilé inteligentní přepravy (IT)

Název LEAF má pro vůz silnou vypovídající hodnotu. Stejně jako listy čistí přirozeně vzduch, tak i Nissan LEAF pročišťuje jízdu na úroveň emisí, se kterou ještě nikdo nikdy nejezdil. Cenové údaje budou oznámeny blíže datu zahájení prodeje na konci roku 2010. Společnost však očekává, že vůz bude mít konkurenceschopnou cenu v rozsahu dobře vybaveného vozu segmentu C. Od Nissanu LEAF se kromě toho očekává, že bude způsobilý pro řadu významných místních, regionálních a národních daňových úlev a pobídek na trzích po celém světě. Jako přidanou hodnotu za menší mechanickou úroveň, než mají tradiční benzinové vozy, nabízí Nissan LEAF přátelskou cenu a vstřícný postoj k životnímu prostředí.

Jízda s nulovými imisemi

Nissan LEAF pohánějí vrstvené kompaktní lithium-iontové baterie, které produkují výkon přes 90 kW. Elektromotor disponuje výkonem 80 kW/280 Nm. Tím je zajištěna výborná odezva a vynikající požitek z jízdy, srovnatelný s očekáváním spotřebitelů v oblasti tradičních automobilů.

Na rozdíl od vozů se spalovacím motorem nemá hnací ústrojí Nissanu LEAF výfuk a tedy žádné emise CO2 ani jiných skleníkových plynů. Kombinace regenerativního brzdného systému a inovačních lithium-iontových bateriových článků umožňuje NIssanu LEAF maximální dojezd přes 160 km na jedno úplné dobití.

Rozsáhlý spotřebitelský průzkum prokázal, že tato vzdálenost splňuje každodenní jízdní požadavky více než 70 % spotřebitelů na světě, kteří řídí auto.

A navíc, s technologií společnosti Nissan je dobíjení snadné a praktické. Nissan LEAF lze s rychlodobíječkou dobít až na 80 % plné kapacity za pouhých méně než 30 minut. Předpokládaná doba dobití doma pomocí 200V zásuvky je přibližně osm hodin – dostatečná doba k načerpání nových sil pro řidiče i automobil.

Auto pro svět kolem nás

Technici a projektanti Nissanu LEAF chtěli vytvořit vůz pro běžný život s konkurenceschopnou cenou, který společnosti Nissan umožní přenést mobilitu do éry nulových emisí. Nissan LEAF disponuje zcela novým uspořádáním podvozku a karoserie, který zaručuje komfort, prostornost a úložný prostor.

„Náš vůz měl být první středně velký, praktický elektromobil na světě, který budou chtít motoristi používat každý den a bude pro ně cenově dostupný. No a to je výsledek. Styl Nissanu LEAF nebude charakterizovat pouze samotný vůz, ale také jeho majitele, jako účastníka nové éry přepravy s nulovými emisemi,“ konstatoval Masato INOUE, vedoucí produktový designer.

Osobitý vzhled

Příď Nissanu LEAF se vyznačuje siluetou ostrého, vzpřímeného klínu s dlouhými stoupajícími LED světlomety s modrým vnitřním reflexním designem, který vás nutí říct „to auto je něco extra“. Řešení světlometů ale rozhodně není samoúčelné. Díky své konstrukci navíc chytře usměrňují a odvádějí proudící vzduch mimo zpětná zrcátka a snižují tak hlučnost a namáhání větrem. A to není vše – tyto světlomety spotřebují pouze 10 % elektřiny oproti konvenčním světlům, což je dalším prvkem, který pomůže Nissanu LEAF dosáhnout světového výsadního postavení.

V kabině Nissanu LEAF vládne zásluhou světlých barev čalounění příjemná a stylová atmosféra. Ekologicky šetrný barevný motiv „modrá země“ pochází z barvy karoserie Aqua Globe pilotního modelu Nissan LEAF. Tento motiv vnáší do interiéru modré prvky přístrojové desky a osvětlení přístrojů.

Inteligentní přeprava

Nissan LEAF je vybaven exkluzivním pokročilým systémem inteligentní přepravy. Systém je připojen ke globálním datovému centru, se kterým může řidiči poskytovat podporu, informace a zábavu 24 hodin denně.

Monitor upevněný k přístrojové desce zobrazuje zbývající kapacitu Nissanu LEAF – nebo „oblast možného dojezdu“ – a také výběr nejbližších dobíjecích stanic.

Dalším nejmodernějším prvkem je možnost použití mobilního telefonu pro zapnutí klimatizace a ovládání sady funkcí dobíjení – a to i když je Nissan LEAF vypnutý. Dobíjení baterií lze také zajistit přeprogramováním dálkově ovládaného palubního časovače.

„Systém inteligentní přepravy je klíčovou výhodou,“ říká Tooru ABE, vedoucí produktový specialista. „Chtěli jsme, aby toto vozidlo bylo pro řidiče partnerem a spolujezdcům zpříjemnilo jízdu. Také jsme chtěli, aby pomohlo vytvořit komunitu s nulovými emisemi – a funkce tohoto systému nám umožní těchto cílů dosáhnout.“

Komplexní přístup k přepravě s nulovými emisemi a ekologické inovaci

Nissan LEAF je velmi důležitým krokem na cestě k éře mobility s nulovými emisemi. Společnost Nissan si přesto uvědomuje, že pro další desetiletí budou v globální přepravě hrát nezastupitelnou roli technologie spalovacích motorů. A proto zavádí svou vizi nulových emisí komplexním přístupem, který nabízí spotřebitelům široký výběr z řady ekologických technologií.

Pro některé spotřebitele bude Nissan LEAF perfektní volbou a jediným vozem, který kdy potřebovali. Pro jiné bude zase logickým doplňkem rodinného vozového parku – optimální volbou například pro každodenní dojíždění.

Zatímco konečným cílem jsou nulové emise, společnost se také zavázala trvale inovovat ekologické technologie, které zvyšují účinnost a snižují emise. Výsledkem je nabídka rozsáhlé sady automobilových technologií společnosti Nissan včetně převodovky s plynule měnitelným převodem (CVT), vypínání motoru při volnoběhu, hybridního elektromobilu (HEV), vozů s čistým vznětovým motorem a nepřetržitého výzkumu a investic do technologií palivových článků (FCV).

Globální partneři

Programy mobility s nulovými emisemi pod značkou aliance Renault-Nissan zahrnují partnerství se zeměmi, jako je Velká Británie a Portugalsko, s místními vládami v Japonsku a USA a s ostatními sektory – celkově téměř 30 partnerství po celém světě.

Úsilí těchto partnerství směřuje zejména do tří oblastí:

  • vývoj komplexní dobíjecí infrastruktury prostřednictvím veřejných a soukromých investic,
  • pobídky a subvence od místních, regionálních a národních vlád a
  • veřejná osvěta v oblasti individuálních a společenských přínosů přepravy s nulovými emisemi.

Výroba vozidel s nulovými imisemi

Nissan LEAF je první chystanou řadou elektromobilů společnosti Nissan a klíčovým milníkem na cestě k uskutečnění vize aliance Renault-Nissan – mobility s nulovými emisemi. První elektromobil společnosti Nissan bude vyroben v japonské Oppamě. Doplňující výrobní kapacita je naplánována do Smyrny v Tennessee (USA). Souběžně budou v japonské Zamě vyráběny lithium-iontové baterie s plánovanou doplňující výrobní kapacitou v USA, Velké Británii a Portugalsku – a další místa pro potenciální investice jsou v hledáčku po celém světě.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Česká firma dodá vozidla Nissan polské armádě

Česká firma dodá vozidla Nissan polské...

Česká společnost GLOMEX Military Supplies (Glomex MS) dodá v příštích třech letech polské armádě více než 500 kusů speciálně upravených terénních pick-upů Nissan Navara. Vítězství ve...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nová éra v nakupování aut Nissan poskytne balíček 10leté záruky na všechny nové crossovery

Nová éra v nakupování aut Nissan...

Dnešním dnem startuje program Budoucnost pod kontrolou japonské automobilové značky Nissan. Ta bude ode dneška poskytovat pro své vozy Qashqai, nový Juke a X- Trail unikátní balíček 10leté...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Emil Frey Select navýšil prodej o 19 %

Emil Frey Select navýšil prodej o 19 %

Program certifikovaných ojetých vozů Emil Frey Select zakončil svůj druhý rok působení na českém trhu celkovým meziročním růstem + 19 %. V roce 2019 se v rámci programů Emil Frey Select,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Cena čtyřletých ojetin začíná stagnovat. Nová auta však stále zdražují

Cena čtyřletých ojetin začíná...

Ceny ojetých vozidel rostly v posledním roce rychleji než ceny nových. Zatímco nové vozy zdražily o 3,57 %, cena čtyřletých ojetin se v posledních čtyřech kvartálech zvýšila o 9,14 %. V...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mototechna již v tomto měsíci vyrovnala loňské celoroční prodeje

Mototechna již v tomto měsíci vyrovnala...

Letos plánuje prodat až 12 000 zánovních aut Více než dva měsíce před koncem roku se povedlo značce Mototechna, která se orientuje na prodej zánovních aut v České republice a na Slovensku,...