PSA Peugeot Citroën: podrobné informace o nové organizaci

V návaznosti na oznámení nové organizace vedení skupiny z 18. června, skupina PSA Peugeot Citroën upřesňuje organizaci jednotlivých divizí zastřešených představenstvem v čele s Philippem Varinem.

Divize Značky

– pod vedením p. Jean-Marc Gales má za úkol posílit obchodní efektivitu skupiny. Do této divize spadají obě značky Peugeot a Citroën a všechny jejich obchodní aktivity: prodej, poprodejní servis, marketing a služby. Tato organizační struktura umožní mimo jiné výraznější odlišení obou značek a současně sdílení nejlepších metod.

Mezi nejdůležitější články této divize patří:

  • Automobiles Peugeot pod vedením p. Jean-Marc Gales
  • Automobiles Citroën pod vedením p. Frédéric Banzet
  • Korporátní marketing pod vedením p. Christian Peugeot
  • Servis a náhradní díly pod vedením p. Daniel Marteau
  • Obchodní síť patřící přímo pod značky Peugeot a Citroën pod vedením p. Jean-Claude Play
  • Elektrické vozy pod vedením p. Ayoul Grouvel
  • Automobilový sport pod vedením p. Olivier Quesnel
  • Motocykly Peugeot pod vedením p. Pierre-Louis Colin

Divize Plánování a automobilové strategie

pod vedením p. Grégoire Olivier pokračuje v náplni divize Plánování a přibírá navíc sekci Automobilové strategie. Posláním této divize je vytvořit budoucí strategii skupiny v oblasti produktu, technologií a výroby. Projekt Rusko bude spadat do působnosti oddělení Výrobní strategie.

Mezi nejdůležitější články této divize patří:

  • Strategie produktů a trhů pod vedením p. Vincent Besson
  • Výrobní strategie pod vedením p. Denis Duchesne

– Design Peugeot a Citroën pod vedením p. Jean-Pierre Ploué

– V rámci Technické a výrobní divize vedené p. Guillaume Faury, byl p. Marc Duval-Destin jmenován ředitelem Vývoje a projektování a p. Christian Chapelle ředitelem Projektů a technických činností a dílů.

– p. Frédéric Saint-Geours, ředitel financí a strategického vývoje, byl jmenován předsedou představenstva banky PSA Finance.

Stručné životopisy

Frédéric Banzet, 49 let, vystudoval práva a je absolventem ISTEC a Harvard Business School (USA). Do skupiny PSA Peugeot Citroën, finanční divize, nastoupil v roce 1982. V roce 1991 přešel do banky PSA Finance, kde zastával funkci zástupce generálního ředitele banky PSA Finance UK v Londýně a poté ředitele marketingu a rozvoje projektu Crédipar. V roce 1999 se v rámci divize Mezinárodního obchodu značky Peugeot stává ředitelem pro oblast Asie-Pacifik. V roce 2004 přechází ke značce Citroën na pozici ředitele Mezinárodního obchodu a následně obchodního ředitele pro Evropu.

Vincent Besson, 57 let, vystudoval Ecole Supérieure d’Electricité (Vysoká škola se zaměřením na energetiku). Ke skupině PSA Peugeot Citroën nastoupil v roce 1977. Pracoval na různých pozicích v rámci oddělení Nákupu a v roce 1994 byl jmenován ředitelem oddělení Výrobní kooperace. V roce 1996 se stal ředitelem Produktů a trhů značky Citroën.

Pierre-Louis Colin, 46 let, vystudoval Ecole des Mines v Paříži (Vysoká škola báňská). Do skupiny PSA Peugeot Citroën nastoupil v roce 1989. Zastával různé funkce v rámci obchodní působnosti Peugeotu, zejména jako generální ředitel v Maďarsku a Turecku a ředitel oblasti Irán a následně pak v letech 2005 – 2009 působil jako generální ředitel ve Velké Británii. Od 1. června 2009 řídí Programy elektrických a hybridních dieselových vozů Peugeot.

Christian Chapelle, 49 let, vystudoval Institut National des Sciences Appliquées (Národní institut aplikovaných věd) v Lyonu a Ecole Nationale Supérieure du Pétrole et des Moteurs (Vysoká škola s technickým zaměřením). Do PSA Peugeot Citroën nastoupil v roce 1987. Zastával různé pracovní pozice v rámci Technické a výrobní divize a v roce 2007 byl jmenován ředitelem oddělení Managementu a projekce hnacích ústrojí vozidel.

Denis Duchesne, 58 let, vystudoval Ecole Centrale v Paříži, v PSA Peugeot Citroën začal pracovat v roce 1976. Pracoval na různých pozicích funkcemi v rámci Technické a výrobní divize a v roce 1998 se stal ředitelem výrobního závodu v Mulhouse, od roku 2001 byl managerem projektu vzájemné spolupráce se značkou Toyota a v roce 2004 ředitelem výrobního závodu v Sochaux. Od roku 2008 je ředitelem oddělení Mechanických komponentů a slévárenství.

Marc Duval-Destin, 46 let, vystudoval Ecole Polytechnique (Vysoká škola polytechnická) a Institut Supérieur de l’Aéronautique et de l’Espace (Institut aeronautiky), následně studoval postgraduálně obor zaměřený na automatiku a je držitelem doktorátu z fyziky. U skupiny PSA Peugeot Citroën pracuje od roku 2001. Vykonával různé funkce v rámci Technické a výrobní divize a od roku 2008 je ředitelem oddělení Přípravných projektů podvozků a karoserií.

Ayoul Grouvel, 42 let, vystudoval European Business School, titul inženýr managementu a technologií získal na Ecole Centrale v Paříži. Zastával různé obchodní pozice v rámci skupiny Fiat, načež v roce 2008 nastoupil do skupiny PSA Peugeot Citroën, kdo zodpovídá za obchodní síť a merchandising.

Daniel Marteau, 59 let, vystudoval Ecole Centrale v Paříži a DEA Mécanique (technicky zaměřená vysoká škola). Do PSA Peugeot Citroën nastoupil v roce 1977. Pracoval v ředitelství Nákupu značky Citroën a v roce 2001 se stal ředitelem oddělení Vztahů a spolupráce s výrobci. Od roku 2007 zastává funkci ředitele divize Poprodejního servisu a náhradních dílů.

Christian Peugeot, 56 let, vystudoval vysokou školu se zaměřením na obchod (HEC). Do skupiny PSA Peugeot Citroën nastoupil v roce 1978. Pracoval na různých pozicích v rámci obchodních činností značky Peugeot, v roce 1989 byl jmenován ředitelem Peugeot Talbot Deutschland, v roce 1993 se stal ředitelem Centrálního oddělení marketingu a v roce 1998 ředitelem marketingu a kvality. Od roku 2008 zastává funkci ředitele Strategie značky a komunikace Peugeot.

Jean-Claude Play, 63 let, vystudoval Ecole Nationale des Arts et Métiers (vysoká škola se zaměřením na umělecká řemesla), u PSA Peugeot Citroën pracuje od roku 1969. Zastával různé funkce v rámci skupiny, v roce 1983 se stal ředitelem továrny v Kaduna v Nigérii a v roce 1998 ředitelem pro kooperaci a mezinárodní výrobu. Od roku 2008 zastává funkci ředitele projektu vlastní obchodní sítě Peugeot a Citroën (koncesionáři patřící přímo pod značky).

Jean-Pierre Ploué, 46 let, vystudoval Ecole Nationale des Arts et des Métiers d’Art (vysoká škola se zaměřením na umělecká řemesla), do PSA Peugeot Citroën nastoupil v roce 2000 a byl pověřen vedením Design centra značky Citroën. V říjnu 2008 byl jmenován ředitelem designu obou značek Peugeot a Citroën.

Olivier Quesnel, 58 let, získal vysokoškolský titul v oboru managementu, postgraduálně vystudoval aplikovanou ekonomii se zaměřením na oblast energetiky. V roce 1980 byl spoluzakladatelem Peugeot Talbot Sport. Následně se stává generálním ředitelem skupiny Michel Hommel media group. Do PSA Peugeot Citroën nastupuje v roce 2008 a je pověřen vedením sportovních týmů Citroën Racing a Peugeot Sport.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...