Citroen na Rally Polsko – 26. až 28. června 2009

Bodová kořist Citroënu – Citroën si udržel vedení v pořadí Poháru konstruktérů mistrovství světa.

Až poslední rychlostní zkouška nové soutěže mistrovství světa WRC, Rally Polsko, přinesla úspěch a druhé místo posádce Dani Soró – Marc Martí. Sébastien Loeb a Daniel Elena mocně útočili a dojeli nakonec na 7. místě.

Nedělní vyvrcholení podniku se odehrávalo na rozdíl od pátku a soboty na suchých tratích a hned první ranní test na RZ 14 dokončil Dani Sordó se ztrátou 25 sekund na vedoucího jezdce. „Bylo mi jasné, že musím jet s maximální koncentrací, když chci dojet až do cíle.“

„Už jsem nejel tak riskantně, můj úkol byl jasný – získat body pro Citroën.“

Loeb: Pařez pod pískem

Do této situace se Citroën dostal už v první den soutěže, kdy trať opustil C4 WRC Sébastiena Loeba. „Měli jsme v cestě pařez a trefili jsme ho. Byl ukrytý pod pískem. Není ani vidět na videu. Prostě to byla smůla. Ve Francii máme pravidlo, že nic neskončí u dvou příhod za sebou, ale až u tří. Tahle havárie už je třetí událostí v řadě.“ Díky pravidlu SupeRally se obhájci titulu vrátili zpět do soutěže, i když s penalizací dvaceti minut.

Quesnel: Velmi náročný víkend

Zatímco Sordó si v poslední etapě držel své tempo, Loeb se nezadržitelně přibližoval k osmici nejlepších, zvláště když byl Ogier nucený zastavit na RZ 18. Ještě před tím na RZ 17 Conrad Rautenbach uvolnil cestu pro pětinásobného mistra světa, aby se dostal potřebným bodovaným pozicím. Tedy k něčemu, v co po páteční havárii málokdo doufal. Výsledek pak umocnilo odstoupení Jari-Matti Latvaly na super speciálce, což umožnilo Sordovi dojet druhý a Loebovi na sedmém místě.

„Požádali jsme Evgenije Novikova a Conrada Rautenbacha, aby nechali Sébastiena předjet a umožnili týmu Citroën Total WRT získat za dané situace maximum možných bodů,“ vysvětlit Olivier Quesnel, Citroën Racing ředitel. „Byli jsme hodně zklamáni, když musel odstoupit Sébastien Ogier po tak výborných výkonech. Byl to velmi náročný víkend pro celý Citroën, nicméně získali jsme tolik bodů, kolik bylo možné. Podařilo se nám udržet vedení v Poháru konstruktérů o 17 bodů a Sébastien Loeb je nyní jediný bod za Mikko Hirvonenem.“

Sordó: Podařilo se!

Dani Sordó se po druhém místě v Polsku cítil opravdu dobře. „Sébův problém hned první den mě postavil do obtížné situace, protože to pro mě znamenalo dojet přinejmenším na třetí pozici, abych přinesl týmu potřebné body pro udržení vedení. Podařilo se, i když oba piloti Fordu jeli naplno. Upřímně jsem později litoval Jari-Mattiho. Sám dobře vím, jaká je to smůla, když člověk musí odstoupit na poslední rychlostní zkoušce.“

„Samozřejmě nemohu být spokojený s umístěním na 7. pozici, ale aspoň se podařilo z celého víkendu něco zužitkovat,“ říkal Sébastien Loeb. „Ještě se ukáže, že body, které jsme tu získali díky dobrému managementu, se budou hodit na konci sezony. Jsem teď mnohem víc motivovaný na další kolo než kdykoli před tím.“

Nejrychlejší časy:

  • 1. etapa – RZ 1 : Petter Solberg (Citroën Xsara) – RZ 2 a 3 : Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 4 a 5 : Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – RZ 6 : Hirvonen – RZ 7 : Latvala.
  • 2. etapa – RZ 8 : Sébastien Loeb (Citroën C4) – RZ 9 : Dani Sordo (Citroën C4) – RZ 10: Loeb – RZ 11 : Hirvonen – RZ 12 a 13 : Loeb
  • 3. etapa – RZ 14 : Sébastien Ogier (Citroën C4) – RZ 15 a 16 : Henning Solberg (Ford Focus) – RZ 17 : Loeb – RZ 18 : P. Solberg.

Nejlepší časy celkem:

Loeb, 5 – Hirvonen, 4 – Latvala, 3 – H. Solberg a P. Solberg 2 – Sordo, 1.

Vedení v soutěži:

RZ 1 : P. Solberg – RZ 2 : Loeb – RZ 3 až 18 : Hirvonen.

Konečné pořadí:

  • 1. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus) 3:07:27,5 hod.
  • 2. Sordó/Martí Citroën (Citroën C4) +1:10,3 min.
  • 3. H. Solberg/Menkerud (Ford Focus) +2:05,7
  • 4. P. Solberg/Mills (Citroën Xsara) +2:24,3
  • 5. Wilson/Martin (Ford Focus) +4:17,5
  • 6. Holowczyc/Kurzeja (Ford Focus) +4:33,9
  • 7. Loeb/Elena Citroën (C4) +19:15,1
  • 8. Rautenbach/Barritt (Citroën C4) +19:20,6
  • 9. Novikov/Moscatt (Citroën C4) +19:26,2
  • 10. Bebenek/Bebenek (Mitsubishi Lancer) +23:08,7

Mistrovství světa FIA – piloti:

  • 1 Mikko Hirvonen 58
  • 2 Sébastien Loeb 57
  • 3 Dani Sordó 39
  • 4 Jari-Matti Latvala 35
  • 5 Henning Solberg 27
  • 6 Petter Solberg 25
  • 7 Matthew Wilson 19
  • 8 Federico Villagra 14
  • 9 Sébastien Ogier 13
  • 10 Mads Ostberg 7
  • 11 Conrad Rautenbach 18
  • 12 Khalid Al Qassimi 6
  • 13 Chris Atkinson 4
  • 14 Evgeny Novikov 4
  • 15 Krzysztof Holowczyc 3
  • 16 Nasser Al Attiyah 1
  • 17 Urmo Aava 1
  • 18 L. Athanassoulas 1

Pohár konstruktérů

  • 1 Citroën Total WRT 106
  • 2 BP Ford Abu Dhabi 89
  • 3 Stobart VK M-Sport 60
  • 4 Citroën Junior Team 29
  • 5 Munchi’s Ford 18

xxx

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...