Toyota Yaris s úsporným benzinovým motorem 1,33 l v redakčním testu

Malý, ale uvnitř mimořádně prostorný vůz s šestistupňovou manuální převodovkou a bohatou výbavou v základní ceně.

Design Yarise je osobitý a elegantní. Přesto, že Yaris je malý vůz, interiér vozu je překvapivě prostorný: pro řidiče a spolujezdce je tam opravdu dostatek místa, stejně tak i pro cestující na zadních sedadlech. Za zmínku stojí možnost posunu zadních sedadel a úpravy sklonu opěradel zadních sedadel pro zaujetí pohodlnější polohy cestujících. V interiéru vozu je praktických 18 úložných schránek a další odkládací prostory.

Toyota Yaris s úsporným benzinovým motorem 1,33 l v redakčním testu
Toyota Yaris s úsporným benzinovým motorem 1,33 l v redakčním testu
Toyota Yaris s úsporným benzinovým motorem 1,33 l v redakčním testu

Zavazadlový prostor má objem 272 litrů, po posunutí zadních sedadel vpřed se však zvětší na 363 l a sklopením zadních sedadel dokonce na 738 l.

Toyota Yaris s úsporným benzinovým motorem 1,33 l v redakčním testu
Toyota Yaris s úsporným benzinovým motorem 1,33 l v redakčním testu
Toyota Yaris s úsporným benzinovým motorem 1,33 l v redakčním testu
Toyota Yaris s úsporným benzinovým motorem 1,33 l v redakčním testu
Toyota Yaris s úsporným benzinovým motorem 1,33 l v redakčním testu
Toyota Yaris s úsporným benzinovým motorem 1,33 l v redakčním testu

Při pohledu na Yarise mně ihned napadla myšlenka, jak lehce se mi bude s tímto vozem parkovat a jezdit ve městě. Vždyť Yaris je dlouhý jen 378 cm, široký 170 cm a vysoký 153 cm.

Toyota Yaris s úsporným benzinovým motorem 1,33 l v redakčním testu
Toyota Yaris s úsporným benzinovým motorem 1,33 l v redakčním testu
Toyota Yaris s úsporným benzinovým motorem 1,33 l v redakčním testu
Toyota Yaris s úsporným benzinovým motorem 1,33 l v redakčním testu
Toyota Yaris s úsporným benzinovým motorem 1,33 l v redakčním testu
Toyota Yaris s úsporným benzinovým motorem 1,33 l v redakčním testu
Toyota Yaris s úsporným benzinovým motorem 1,33 l v redakčním testu

Útulný interiér Yarise nelze jinak než pochválit: esteticky řešený a barevně líbivý. Pohodlná přední sedadla s dobrým bočním vedením všestranně seřiditelná, řidičovo sedadlo i s výškovým nastavením. To spolu s nastavitelnou polohou volantu v obou rovinách mně umožnilo zaujmout optimální pozici pro pohodlné a bezpečné vedení vozu. K tomu přispělo i ergonomické rozmístění sdělovačů a ovládačů. Centrální digitální displej umístěný uprostřed před předním oknem na palubní desce je velmi dobře sledovatelný.

Benzinový čtyřválcový motor 1,33 Dual VVT-i má výkon 74 kW při 6000 ot/min a nejvyšší hodnoty točivého momentu 132 Nm dosahuje při 3800 ot/min. Podle údajů výrobce dosahuje Yaris s tímto motorem nejvyšší rychlost 175 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,7 sekundy a má kombinovanou spotřebu 5,1 l na 100 km. Během testu jsem dosáhl kombinovanou spotřebu 4,7 l/100 km, jezdil jsem však většinou pouze se spolujezdcem a bez zavazadel. Při jízdě nízkou hladinu hluku v interiéru významně ovlivňuje velmi dobré odhlučnění nejen motoru, ale i podvozku. K malé spotřebě nesporně přispěla i vhodně odstupňovaná manuálně řazená šestistupňová převodovka.

Konstrukčně velmi dobře propracovaný podvozek Yarise mně umožňoval spolu s živým motorem, s dobrou akcelerací i v nižších otáčkách, dosahovat vyšších průměrných rychlostí a projíždět i ostřejší zatáčky rychle a bezpečně. Yaris vykazuje dobrou stabilitu a velmi dobře drží stopu.

Cena Toyoty Yaris ve stupni výbavy Terra Cool v pětidveřovém provedení s benzinovým motorem 1,3 l Dual VVT-i s  šestirychlostní manuální převodovkou je 304 900 Kč. Tato základní cena obsahuje bohaté vybavení: elektricky ovládaná přední okna, centrální zamykání dveří s dálkovým ovládáním, výškově nastavitelný volant, nastavitelné sedadlo řidiče i výškově, elektrický posilovač řízení, otáčkoměr a rychloměr, palubní počítač, klimatizaci, rádio s RDS s přehrávačem CD + Aux-in, MP3 WMA přehrávač, imobilizér, systémy ABS+EBD+BA, třetí brzdové světlo s LED diodami, airbagy řidiče a vypínatelný spolujezdce, boční airbagy, kolenní airbag řidiče a uchycení dětské sedačky ISOFIX. Na Yaris je poskytována tříletá záruka a na prorezavění 12 let.

Toyota Yaris je dodáván s třídveřovou nebo  pětidvéřovou karoserií s tříválcovým benzinovým dvanáctiventilovým motorem 1,0 l (51 kW), čtyřválcovým šestnáctiventilovým 1,33 l (74 kW) a naftovým čtyřválcovým osmiventilovým motorem 1,4 l D-4D (66 kW). Je možné volit s ohledem na zvolený motor ze šesti stupňů výbavy: Yaris, Yaris Cool, Terra, 998, Terra Cool, Luna, S a Sol. Převodovky jsou manuální pětistupňové a šestistupňové, s motorem 1,3 a 1,4 D-4D je možná i převodovka Multi Mode (cena vyšší o 18 000 Kč), kde řazení probíhá bez spojkového pedálu buď plně automaticky anebo můžeme volbu rychlosti provádět manuálně.

Ceny Toyoty Yaris jsou podle zvolené verze karoserie, motoru, převodovky a stupně výbavy od 249 900 do 462 900 Kč. Všechny uváděné ceny jsou včetně DPH.

Vzhledem k různým akcím je vhodné se informovat o současně platných cenách u autorizovaného prodejce Toyoty.

Na našem trhu se Yaris těší dlouhodobě značné oblibě, v roce 2008 jej zakoupilo 2673 zákazníků a od ledna do konce května letošního roku již 684.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.

Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.

Kontakt:
KIA CZECH s.r.o.
V Oblouku 128 Čestlice, Praha - východ 252 43 Průhonice
INFOLINKA KIA 222 999 333
kia-info@kia.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...