PSA Peugeot Citroën se zaměřuje na hybridní technologie

Již několik měsíců jsou v provozech v Mulhouse a v Sochaux realizovány pilotní projekty zaměřené na hybridní dieselové technologie spojené s pohonem všech 4 kol HYbrid4.

Tyto dva průmyslové provozy skupiny PSA Peugeot Citroën s použitím vysoce inovativních metod soustředily své týmy a zajistily příslušné technické vybavení k zavedení technologie HYbrid4, jejíž předpokládaný začátek výroby byl stanoven na rok 2011.

HYbrid4 kombinuje dieselový HDi motor s elektrickým motorem umístěným na zadní nápravě. Pro tuto hybridní modulovou konstrukci – to znamená použitelnou na několik typů vozidel bez ohledu na typ motoru – vyvinula skupina zcela novou zadní nápravu, na kterou lze elektrický motor namontovat.

Již před několika měsíci byly ve výrobním středisku v Mulhouse vyčleněny pracovní týmy techniků, které pracují na sérii výrobních projektů (optimalizace kvality, efektivity a nákladů na týmovou práci). Cílem všech týmů je zlepšení budoucí organizace provozu, který bude montáží tohoto nového elektrického pohonu pověřen.

Jedná se o komplexní montážní operaci, která bude kombinovat tradiční technické činnosti s novou aktivitou integrující elektrické komponenty. Použitím maket v reálném měřítku se technici a operátoři v prostředí fiktivního výrobního provozu společně snaží zefektivnit a zkvalitnit postupy. Tyto simulační metody mají za cíl optimalizovat využití prostorů, zlepšit ergonomii jednotlivých pracovišť, globálněji usnadnit pohyb materiálu a montáž a zjednodušit logistické toky. Tyto operace také slouží k přesnému vypracování zadávacích podmínek pro dodavatele.

Sochaux už bylo vyrobeno několik prototypů vozů Peugeot 3008 vybavených technologií HYbrid4. Integrace technologie HYbrid4 do automobilů bylo dosaženo v rekordním čase díky několikaletým zkušenostem s hybridními pohony především u Citroënu C4 a Peugeotu 308. Rovněž systematické používání numerických metod a skutečných i virtuálních maket celého procesu a dále také lokace celého projektového týmu přímo na místě – to vše mobilizovalo úsilí a urychlilo vývoj.

Technologie HYbrid4 skupiny PSA Peugeot Citroën byla poprvé předvedena na autosalonu v Paříži v roce 2008. HYbrid4 s motorem HDi a s elektrickým motorem vzadu v sobě spojuje následující výhody: vedle významné úspory ve spotřebě a snížení emisí CO2 v rozsahu 35% nabízí tato technologie pohon všech 4 kol díky elektrickému motoru pohánějícímu zadní kola. Nabízí také vstup do světa elektromobilů pro využití ve městech. Od roku 2011 budou jako první automobily skupiny PSA Peugeot Citroën tuto špičkovou technologii nabízet crossover Peugeot 3008, následovaný Citroënem DS5.

Finální plán stanovený pro industrializaci technologie budoucnosti HYbrid4 upřesní skupina PSA Peugeot Citroën za několik měsíců.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...