Testoval jsem nejmenší lvíče: Peugeota 106

Mezi malými vozy se těší oblibě již řadu let nejmenší z Peugeotů – Peugeot 106. V minulém roce bylo prodáno na našem trhu celkem 306 těchto malých ale prostorných aut. V současné době je nabízen na našem trhu model Peugeot 106 Mistral s třídveřovou nebo pětidveřovou karoserii.

Testoval jsem nejmenší lvíče: Peugeota 106

Peugeoty se znakem lva, jak starší tak současné modely 406, 306, 206 i 106, potkáváme na našich silnicích opravdu často. Peugeot 106 od uvedení na trh na podzim roku 1991, byl několikrát inovován, čímž se mu dařilo úspěšně čelit rozrůstající se konkurenci ve třídě malých vozů. V roce 1995 jej bylo možné zakoupit se samočinnou převodovkou, což se ukázalo, u vozu určeného pro město a širokou ženskou klientelu, jako dobrý marketingový záměr. V roce 1996 byl představen inovovaný model 106 s delší karoserií a její novou přední částí, což nesporně přispělo ke zvýšení elegance tohoto malého vozu, jehož vnitřní prostor je maximálně využit a tak pojme i pět cestujících. Zavazadlový prostor lze zvětšit snadným sklopením zadních sedadel.

Karoserie je nejen líbivá a elegantní, aleje i velmi dobře konstrukčně vyřešena s ohledem na aerodynamiku apasivní i aktivní bezpečnost. Karoserie je třídveřová nebo pětidveřová. S testovanou pětidveřovou 106 jsem podnikl záměrně sobotní výlet s 5 dospělými cestujícími a i když jsem se nesetkal se stížnostmi, jistě tři cestující na zadním sedadle na delší cestu místa nazbyt nemají a musí se tudíž uskrovnit ve svých požadavcích. Jinak, při obsazení čtyřmi cestujícími, však 106 je vůz nejen pro město, ale i pro dálkové jízdy, pro které byly určeny dříve jen vozy větší. Ostatní parametry tohoto vozu, jako výkon motoru a jeho jízdní vlastnosti již před několika lety určily Peugeota 106 tak jako většinu jeho malých kolegů ostatních značek i k normálním cestám mimo město.


Palubní deska je ergonomicky dobře řešena: přístroje jsou dobře čitelné a ovládače vhodně umístěny v dosahu řidiče. Uvítal jsem vybavení rovnocenným otáčkoměrem jako u větších vozů. Řízení bez posilovače lze ovládat vlivem jeho konstrukčního řešení a nízké váhy vozu lehce.


Motor v současné době dodávaného Peugeota 106 model Mistral má obsah 1 l a má podle údaje výrobce výkon 50 k při 6 000 ot/min. Nejvyšší točivý moment Nm 73,5 dosahuje při 3 700 ot/min. Maximální rychlost je 150 km/hod a

Testoval jsem nejmenší lvíče: Peugeota 106

zrychluje z 0 na 100 km/hod za 19,4 sekund. Motor je i přes svůj nízký objem dostatečně živý a je poměrně dobře odhlučněn. Průměrnou spotřebu při jedné třetině ujetých kilometrech ve městě a zbytku mimo město jsem dosáhl 5,9 l na 100 km. Podotýkám, že testovaný vůz měl, když jsem jej přebíral, najeto pouze necelých 900 km a tak po ujetí více kilometrů by jeho spotřeba vlivem snížení odporu vnitřních součástí motoru byla jistě nižší.

Vlivem konstrukčně dobře propracovaného podvozku se mi 106 dobře vedla a vzhledem ke svým rozměrům byla ve městě velmi pohyblivá a především pak bylo možné s ní zaparkovat i na malém prostoru.


Základní vybavení vozu je opravdu bohaté: obsahuje airbag řidiče, imobilizér, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, mlhovky vpředu i vzadu, vyhřívání zadního okna a tonovaná skla. V základní výbavě je i elektrické ovládání předních oken, střešní okno a radio Peugeot 1010. Zadní sklopné sedadlo je dělené a nárazníky jsou v barvě karoserie. Cena s uvedeným vybavením je k 15. 4. 1999 u tří dveřové verze 234 900 Kč a pěti dveřové verze 249 900 Kč. Mimo uvedenou výbavu je možné zvolit metalický lak za příplatek 9 000 Kč.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Olomouc se chystá na druhou soutěž šampionátu v ecorally

Olomouc se chystá na druhou soutěž...

Letošní Mistrovství ČR v ecoRally pokračuje druhou soutěží. Po úvodním podniku v Českém Krumlově přichází druhé kolo, a to se odehraje o nadcházejícím víkendu v podhůří Jeseníků....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...