Citroen exceloval na víkendovém Rallye Norsko 2009

Sébastien Loeb a Daniel Elena si vítězstvím na Rallye Norsko 2009 připsali už 49. titul kariéry po napínavém souboji s Mikko Hirvonenem a Jarmo Lehtinenem.

Francouzsko-monacká posádka tak dosáhla svůj vůbec první triumf v Norsku a dokázala tak vyhrát už dvacet různých soutěží, což je rovněž rekordní série. Dani Sordo a Marc Martí, druhá tovární posádka Citroënu, přidala za 5. příčku v Norsku další body, které značí vedení týmu Citroën Total Sport v Poháru konstruktérů.

Loeb jako sněžný pluh

Poslední etapa přinesla jen pokračování nelítostného souboje mezi obhájcem světového titulu Loebem a jeho největším rivalem Hirvonenem, který začal už ve čtvrtek večer. Do nedělního startu šla posádka Citroënu s náskokem15 sekund a byla na nejlepší cestě ho udržet. „Připadal jsem si jako sněžný pluh, který odhrnuje sníh, pod nímž se skrývá led,“ nechal se slyšet Loeb po rychlostní zkoušce Valer 1. „Snažili jsme se držet se nejlepších časů Hirvonena a neudělat chybu. S blížícím se závěrem soutěže by pro Mikka mohlo být čím dál těžší ztrátu umazat,“ hodnotil Loeb před startem do průjezdů druhého kola.

Po třicetiminutové přestávce na servis sice Hirvonen ještě stihl jeden nejrychlejší čas a Loebovi se přiblížil až na 7,7 sekundy. Očekával se útok právě na tento čas během zkoušky Bodum, kde na okruhu vozy dosahovaly rychlosti přes 200 km za hodinu. Jenže nejrychlejšího času právě tady dosáhl Loeb a Norsku zvítězil s náskokem téměř 10 sekund. „Na psychiku to bylo velice těžké. Bylo to velice dramatické, když nám hlásili, jak Mikko stahuje náš náskok. Ale nepolevili jsme, i když jsme měli jeden dva kritické okamžiky. Když jsme startovali do poslední zkoušky, dobře jsme věděli, že sebemenší chybička může zničit tvrdou práci za celý víkend. Všechno ale dopadlo dobře, je to skvělé vyhrát právě tuhle rallye. Byla to fantastická rallye a podmínky byly perfektní od startu do cíle. Náš C4 WRC byl skvělý, ať co do výkonu, tak i co do spolehlivosti.“

Sordo: Cíl jsme splnili

Dani Sordo odstartoval do poslední etapy z pátého místa, které dokázal udržet až do cíle. „Nebyl to zrovna lehký den. Náš cíl – získat body pro Pohár konstruktérů, jsme splnili na sto procent. Zajel jsem jednou druhý nejrychlejší čas a jsem potěšený z výsledku, kterého jsme dosáhli. Náš náskok na čele Poháru konstruktérů tak zůstává 10 bodů.“

Quesnel: Nebyli jsme favority, přesto…

S dvěma prvenstvími ve dvou zahajovacích rallye nové sezony může být stájový šéf Citroënu Total Sport Olivier Quesnel spokojený: „Nebyli jsme tu favority, nicméně jsme rallye rozjeli v podobně velké stylu jako ve Finsku 2008. Klobouk dolů před Hirvonenem. Rozehrál veliký boj, myslím, že oba piloti byli velice vyrovnaní. Bylo to velice těsné. Vyhrát dvacet různých rallye v mistrovství světa, to je důkaz mimořádných kvalit Sébastiena a Daniela. Také Dany odjel výbornou soutěže. Trochu jsme ho v poslední etapě drželi zpátky, protože pro nás bylo zásadní, abychom bodovali, kdyby měl náhodou Sébastien problém. Ale byl to právě on, kdo udělal klíčový výsledek pro Citroën.“

Nejrychlejší časy:

  • 1. etapa: RZ 1 : P. Solberg (Citroën Xsara) – RZ 2 : M. Hirvonen (Ford Focus) – RZ 3 : S. Loeb (Citroën C4) – RZ 4 a 5 : M. Hirvonen – RZ 6 a 7 : PG. Andersson (Škoda Fabia) – RZ 8 : M. Hirvonen – RZ 9 : S. Loeb.
  • 2. etapa: RZ 10 až 13 : S. Loeb – RZ 14 : H. Solberg (Ford Focus) – RZ 15 a 16 : JM. Latvala (Ford Focus) – RZ 17 : S. Loeb.
  • 3. etapa: RZ 18 : M. Hirvonen – RZ 19 : S. Loeb – RZ 20 až 22 : M. Hirvonen – RZ 23 : S. Loeb.

Nejlepší časy celkem:

  • S. Loeb, 9 – M. Hirvonen, 8 – JM. Latvala a PG. Andersson, 2 – P. Solberg a H. Solberg 1.

Vedení v soutěži:

  • RZ 1 : P. Solberg – RZ 2 : M. Hirvonen – RZ 3 : S. Loeb – RZ 4 až 8 : M. Hirvonen – RZ 9 až 23 : S. Loeb.

Celkové pořadí Rallye Norsko 2009:

  • 1. Loeb/Elena Citroën C4 3:28:15,9 hod.
  • 2. Hirvonen/Lehtinen Ford Focus +9,8 s
  • 3. Latvala / Anttila Ford Focus +1:21,8 min.
  • 4. H. Solberg/Menkerud Ford Focus +3:33,5
  • 5. Sordo/Marti Citroën C4 +3:52,0
  • 6. P. Solberg/Mills Citroën Xsara +6:25,4
  • 7. Wilson/Martin Ford Focus +6:35,6
  • 8. Aava/Sikk Ford Focus +6:49,1
  • 9. Ostberg/Unnerud Subaru Impreza +10:00,5
  • 10. Ogier/Ingrassia Citroën C4 +12:49,8
  • 11. Novikov/Moscatt Citroën C4 +15:21,0

Další zkušenosti i body juniorů

Na norské rallye startoval rovněž nový Citroën Junior Team. Sébastien Ogier a Julien Ingressia a Evgeny Novikov a Dale Moscatt pomohli značce dvěma body do Poháru konstruktérů, když obsadili 10. resp. 11. místo.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Libor Suchý, autoprodejna
Nový Šaldorf 81, 671 81 - Znojmo
515 227 952
seat@autoprodejnasuchy-znojmo.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...