V souvislosti s ekonomickou krizí došlo uvnitř skupiny PSA Peugeot Citroën ke spojení aktivit a do čela Peugeot Sport jmenovalo vedení společnosti Oliviera Quesnela.
Rok 2008 byl rokem velkého zklamání. Vůz 908 HDI FAP těsně minul vítězství v závodě 24 hodin v Le Mans, a to i přes velmi dobrou výkonnost, se kterou dokázal vyhrát 4 závody z pěti v Le Mans Séries. Od té doby celý tým Peugeot Sport nepolevil ve svém úsilí a zaměřil se přednostně na nedostatky, které vůz v boji o vítězství v Le Mans oslabovaly. Pracovalo se na optimalizaci „traction control“, snížení zanášení chladičů či vylepšení montáže kol, aby se zjednodušila jejich výměna. Následně se vývojoví pracovníci soustředili na adaptaci vozu 908 na nové předpisy nařízené automobilovou federací ACO, jejichž cílem je významně snížit výkonnost vozů.
Bruno Famin, technický ředitel Peugeot Sport vysvětluje hlavní směry: „Zcela jsme přestavěli motor, abychom vzali v úvahu menší omezovače a tlak přeplňování, které snižují výkon zhruba o 10%. Také jsme hodně pracovali na aerodynamice, abychom znovu vyvážili vůz po velmi výrazném zkrácení zadního křídla z 2 m na 1,60 m a nakonec jsme provedli – a stále provádíme – práce na vývoji instalace systému klimatizace vnitřního prostoru, který umožní zachovat teplotu pod povolenou normou. Zároveň jsme pokračovali ve vývoji výkonových parametrů vozu: další snižování hmotnosti, práce na optimalizaci dieselového spalování, filtry pevných částic (společně s Dow) stejně jako systém vstřikování (společně s Bosh) a hledání nejlepšího spojení šasi a pneumatik (společně s Michelin).“
Hlavním cílem sezóny 2009 bude závod 24 hodin v Le Mans. Jak vysvětluje Olivier Quesnel, Team Peugeot Sport se podrobí těžkému přípravnému programu: „Zavedli jsme důležitý zkušební program se simulacemi vytrvalosti na různých okruzích a před 24 hodin v Le Mans se zúčastníme dvou závodů, které budou zkouškami a generální přípravou pro celý tým. V březnu jsme se rozhodli startovat se dvěmi vozy a šesti piloty v závodě 12 hodin v Sebringu, prvním závodě American Le Mans Series. Poté se třemi vozy, které budou závodit v Le Mans, absolvujeme 1000 km ve Spa- Francorchamps (8.-10. května). Dnes jsme se ještě nerozhodli o dalším programu po závodě 24 hodin v Le Mans. Zkoumáme nejlepší závody, které by mohly značce přinést zviditelnění díky propagaci, medializaci a samozřejmě konkurenci. U všech vozů 908 HDI FAP bude převládat modrá barva s reflexní hliníkovou barvou v odstínu chrom, která pokrývá kabinu vozu, aby tak snížila vnitřní teplotu. Ještě bych chtěl připomenout, že účast ve vytrvalostním programu by nebyla možná bez podpory našich partnerů.“
Peugeot Sport oslovil 9 pilotů a vyslovil důvěru těm, kteří se ve vytrvalostních závodech osvědčili během prvních dvou let:
- Sébastien Bourdais (Francie), 30 let.
- David Brabham (Austrálie), 43 let.
- Marc Gené (Španělsko), 35 let.
- Christian Klien (Rakousko), 26 let.
- Pedro Lamy (Portugalsko), 37 let.
- Nicolas Minassian (Francie), 36 let.
- Franck Montagny (Francie), 31 let.
- Stéphane Sarrazin (Francie), 33 let.
- Alexander Wurz (Rakousko), 35 let.
Pro závod v Sebringu 21. března 2009, jsou již vytvořené posádky pro oba dva vozy:
908 HDi FAP č. 07: Nicolas Minassian – Pedro Lamy – Christian Klien
908 HDi FAP č. 08: Franck Montagny – Stéphane Sarrazin – Sébastien Bourdais
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií