Irská rally je zařazena zpět do světového šampionátu po roční přestávce. V roce 2007 se uskutečnila v listopadu a kvůli náročným podmínkám se soutěž proměnila v opravdové peklo. Asfaltový povrch byl spíše utopií, výhodou české dvojice tehdy byl start se čtyřkolkou mitsubishi. Letos však opustí startovní rampu s dvoukolkou…
„V pondělí jsme testovali, najeli jsme asi devadesát ostrých kilometrů, ale celkově převládají spíše smíšené pocity. Zjistili jsme, že za daných podmínek, kdy je trať relativně studená s teplotou kolem jednoho stupně, nemáme k dispozici optimální pneumatiky. Junioři mohou použít tvrdé slicky nebo mokrou směs. Těchto pneumatik však máme k dispozici jen dvanáct, což na celý závod nemůže stačit. Proto jsme žádali o zvýšení tohoto limitu, uvidíme, jak to dopadne. Opravdu s možnostmi jaké máme, to v Irsku se S1600 nebude o závodění, ale spíše o přežití. Bavit se o použití patnáctipalcové zimní pneumatiky pak ani nemá smysl. Alespoň, že jako junioři máme možnost gumy dořezávat.
Trať je mokrá, navíc je pokryta množstvím bláta a to se ještě nezačalo závodit. Nedokáži si představit, že ji lze projet bez chyby, hodin či nějakého výletu mimo trať. Na některých místech zkoušek jsou dokonce zbytky sněhu, což může být pro průjezdu speciálů WRC hodně nebezpečné,“ popsal podmínky Martin Prokop.
Trať Irské rally vychází z posledního ročníku, zkoušky se nachází v kopcích u Sliga a jezerní oblasti Fermanagh. Zejména masivní dnešní – páteční etapa může výrazně promluvit do konečných výsledků, neboť na posádky čeká 164,53 ostrých kilometrů.
„Moc si z minulého startu nepamatuji. Ale zkoušky jsou tu pěkné, v létě by se mi tu určitě líbilo. Bohužel při letošním psaní rozpisu jsme jen přemýšleli, jak auto kde zabrzdit, jak ho udržet na cestě. Na startu nás bude málo, takže nepůjdeme bezhlavě do rizika, ale spíše budeme vyčkávat, jak se ukáže konkurence,“ naznačil jihlavský jezdec. „Ještě chceme zkusit nějaké varianty nastavení podvozku vzhledem k pneumatikám. Vše na dálku konzultujeme s Romanem Krestou, abychom z citroënu dostali maximum možného.“
RALLY IRELAND
- 1. soutěž MS
- 29. ledna – 1. února 2009
Časový harmonogram:
Včera ve čtvrtek 29. ledna proběhl slavnostní start: Enniskillen Castle, Enniskillen 19:30
Dnes – v pátek 30. ledna (Sligo – Sligo)
Start Sligo 7:25
- RZ1 Glenboy 1 (22,25 km) 8:13
- RZ2 Cavan 1 (15,09 km) 9:01
- RZ3 Aughnasheelan 1 (25,19 km) 9:42
- Servis A Sligo (30 min) 11:44
- RZ4 Glenboy 2 (22,25 km) 13:02
- RZ5 Cavan 2 (15,09 km) 13:50
- RZ6 Aughnasheelan 2 (25,19 km) 14:31
- Servis B Sligo (30 min) 16:36
- RZ7 Murley (24,70 km) 18:54
- RZ8 Fardross (14,77 km) 19:39
- Servis C Sligo (45 min) 21:39
Cíl Sligo 22:24
Sobota 31. ledna (Sligo – Sligo)
Servis D Sligo (15 min) 6:25
- RZ9 Sloughan Glen 1 (27,76 km) 8:13
- RZ10 Ballinamallard 1 (25,46 km) 9:06
- RZ11 Tempo 1 (13,46 km) 9:49
- Servis E Sligo (30 min) 11:54
- RZ12 Sloughan Glen 2 (27,76 km) 13:57
- RZ13 Ballinamallard 2 (25,46 km) 14:50
- RZ14 Tempo 2 (13,46 km) 15:33
- Servis F Sligo (45 min) 17:18 Cíl Sligo 18:03
Neděle 1. února (Sligo – Sligo)
Servis G Sligo (15 min) 7:40
- RZ15 Geevagh (11,48 km) 8:35
- RZ16 Arigna (27,90 km) 9:00
- RZ17 Lough Gill (13,51 km) 9:51
- Servis H Sligo (30 min) 10:41
- RZ18 Donegal Bay (14,47 km) 12:09
- RZ19 Donegal Town (1,50 km) 13:10
- Servis I Sligo (10 min) 14:33 Cíl Clarion Hotel, Sligo 15:10
Trať: 1405,99 km – 19 RZ (366,75 km)
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií