Loprais Tatra Team odstupuje před startem poslední etapy z Rallye Dakar 2009

Závada na spojce byla bohužel takového charakteru, že neumožnila start do poslední etapy do Buenos Aires.

Tým podnikl vše možné, aby posádka dojela do cíle v solidním umístění. Ještě před poslední etapu posádka dokázala speciálku nouzově dokončit, ale charakter závady znemožnil start do poslední etapy v časovém limitu.

Mimořádně náročná prověrka lidí i techniky nás mnohému naučila a odvážíme si velkou spoustu vývojových poznatků, které v dalším účinkování týmu na dalších soutěžích zúročíme.

Děkujeme všem, kteří nám drželi palce a gratulujeme těm, kteří soutěž dotáhli až ke slavnostnímu ceremoniálu na náměstí La Republica.

Konečně v bivaku

Den plný překážek musela dnes překonávat posádka Aleše Lopraise. V etapě do Cordoby dorazila po technických problémech do bivaku až pozdě večer.

Na etapu se speciálně naše posádka hodně těšila, původně v ní měl zazářit čerstvě odstoupivší Carlos Sainz, neboť se jela po nádherných horských tratích pohoří Sierra Cordoba, které jsou každoročně dějištěm Rally Argentina, jedné z mála soutěží, kterou v době svého předchozího angažmá neabsolvoval navigátor Vojta Štajf.

Už na 80. kilometru spojovací etapy se znovu objevil problém se spojkou, který vozidlo znepojízdnil. Celý tým se svolal dohromady a na krajnici silnice proběhla v úmorném vedru další výměna spojky. Na další přesun na start speciálky zbylo jen minimum času, ale posádka vše stihla. Po dojezdu na start se však problém se spojkou objevil v nové podobě. „Naštěstí start proběhl z kopce, takže jsme odjeli vlastní silou a ihned po startu se dali do práce. Provizorní oprava nám zabrala asi tři hodiny a po ní jsme se pomalu vydali na trať erzety, která byla skutečně nádherná. Jen tak tak jsme večer stihli po všech útrapách dorazit do cíle ještě před zavřením časové kontroly a pak provizorně do bivaku. Do poslední etapy se startuje už brzy ráno, takže předpokládáme, že se oprava protáhne dlouho do noci,“ shrnul etapu, v níž skončil až na 52. pozici, Aleš Loprais.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot Polygon: Když volant není volant a auto má duši z budoucnosti

Peugeot Polygon: Když volant není volant...

Peugeot odhalil koncepční vůz Polygon – plně funkční prototyp, který mění samotnou podstatu řízení. S revolučním volantem Hypersquare, elektronickým řízením Steer-By-Wire a překvapivě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - MG posiluje nabídku elektrického bestselleru: MG4 electric startuje na 589 900 kč

MG posiluje nabídku elektrického...

Společnost MG Motor Česká republika představuje mimořádnou akční nabídku na plně elektrický hatchback MG4 Electric, díky níž mohou zákazníci ušetřit až 190 000 Kč. Tento model se tak...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota Hilux v novém: 9. generace bude mild-hybridní, čistě elektrická i vodíková

Toyota Hilux v novém: 9. generace bude...

To, že Toyota uvede na trh zcela nový Hilux deváté generace, s tím se počítalo. Ale že posune legendární pick-up do nové éry elektrifikovaných pohonů i s vodíkovým palivovým článkem, to je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Twingo se vrací. Malý rebel znovu roztáčí městská kola

Twingo se vrací. Malý rebel znovu...

Renault oprášil legendu. Nové Twingo E-Tech Electric navazuje na původní městskou ikonu z 90. let, ale přivádí ji do 21. století. Je elektrické, hravé, prostorné, a hlavně cenově dostupné....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Citroën C5 Aircross: Gauč na kolech, který umí šetřit i hýčkat

Nový Citroën C5 Aircross: Gauč na...

Citroën má nový trumf a vlajkovou loď. Druhá generace modelu C5 Aircross spojuje komfort obývacího pokoje, francouzský smysl pro design a moderní elektrifikaci. Na platformě STLA Medium vzniklo...