Auta nás baví: nejrychlejší web pro nastartování kariéry

Včera byly spuštěny nové internetové stránky www.autanasbavi.cz, na kterých je možno vyhledávat středoškolské obory (střední školy, odborná učiliště) či firmy automobilového průmyslu – perspektivní zaměstnavatele.

Interaktivní web je součástí stejnojmenné kampaně na podporu technického vzdělávání, kterou zahájilo v minulém týdnu Sdružení automobilového průmyslu. Iniciativu podpořil svým vyjádřením na webových stránkách i předseda vlády České republiky pan Mirek Topolánek.

Start webových stránek je načasován před vánočními prázdninami, během nichž budou mnozí deváťáci zvažovat, na jakou střední školu se v nadcházejícím roce přihlásí. Internetový portál přináší žákům základních škol informace o možnostech studia technických oborů a uplatnění v oblasti automobilového průmyslu. Portál je unikátní díky interaktivní mapě, jejímž prostřednictvím si zájemci velmi rychle a jednoduše vyberou obor i školu, kde lze daný obor studovat, a zároveň si vytipují i potenciální zaměstnavatele v regionu. Firmy z oblasti automobilového průmyslu zde představí svou výrobu, zaměstnanecké výhody, společné projekty se školami, dny otevřených dveří, exkurze. O své studijní a profesní zkušenosti se tu podělí mladí zaměstnanci firem v automobilovém průmyslu.

„Sdružení automobilového průmyslu chce motivovat žáky ke studiu technických oborů a uplatnění v nich a tím zvýšit počet přihlášek na střední odborné školy technického směru,“ vysvětluje záměr Sdružení automobilového průmyslu jeho ředitel Ing. Antonín Šípek. „Kromě toho naše členské firmy spolupracují s konkrétními školami v regionech, nabízejí praxe a odborné stáže. Snažíme se tak dlouhodobě přispívat k rozvoji odborného školství.“

Odborné technické vzdělávání nepatří totiž mezi uchazeči o středoškolské studium v současné době k příliš populárním. Důsledkem této „neoblíbenosti“ je dlouhodobý nedostatek kvalifikovaných pracovníků nejen v automobilovém průmyslu, ale i v dalších strojírenských a elektrotechnických oborech. Díky značné poptávce přitom absolventi technických oborů velmi snadno nachází na trhu práce uplatnění. Práce v technických oborech je navíc nadprůměrně ohodnocena. Další výhodou je, že studium těchto oborů je praktické, a tudíž lépe připravuje absolventy na požadavky zaměstnavatelů.

Ing. Antonín Šípek. ředitel sekretariátu Sdružení automobilového průmyslu

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Češi stále riskují: Nejčastější příčiny nehod jsou rychlost, nepozornost a nedání přednosti

Češi stále riskují: Nejčastější...

Ve Spojeném království právě probíhá Road Safety Week (letos od 16. do 22. 11.), týden věnovaný prevenci a bezpečnosti silničního provozu. Do jednotlivých aktivit se zapojují partneři...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Renault Clio: Malý městský švihák startuje na 430 tisících

Nové Renault Clio: Malý městský...

Šestá generace Renaultu Clio přijíždí do Česka. Odvážnější design, chytřejší technologie a hybrid, který zvládne 80 % městské jízdy na elektřinu. Renault vzal své ikonické Clio a dal...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Na Olympu se usadil BYD: Jak se nabíjí výkonem 1 megawatt?

Na Olympu se usadil BYD: Jak se nabíjí...

Když se dnes mluví o elektrické mobilitě, BYD stojí na vrcholku hory a vyhlíží celé odvětví z výšky. Není to náhoda – a už vůbec ne trik. Tahle technologická mašina o 120 000...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA vypouští bestii: Leon VZ TCR přináší závodní adrenalin na běžné silnice

CUPRA vypouští bestii: Leon VZ TCR...

Závodní okruhy mají nového vyslance – a míří rovnou do ulic. CUPRA představuje Leon VZ TCR, nejsilnější Leon s pohonem předních kol v historii. Limitovaná edice pro pouhých 499 řidičů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot Polygon: Když volant není volant a auto má duši z budoucnosti

Peugeot Polygon: Když volant není volant...

Peugeot odhalil koncepční vůz Polygon – plně funkční prototyp, který mění samotnou podstatu řízení. S revolučním volantem Hypersquare, elektronickým řízením Steer-By-Wire a překvapivě...