Opel Agila v redakčním testu

Testovaná pětisedadlová Agila ve vyšší výbavě Enjoy měla benzinový motor 1,2 l a pětirychlostní manuální převodovku.

Agila se zaoblenými tvary karoserie, s velkými světlomety, rozměrnou maskou chladiče, dozadu se snižující výškou bočních oken a vypouklými blatníky působí přes svou vyšší výšku (159 cm) elegantně.

Opel Agila v redakčním testu
Opel Agila v redakčním testu
Opel Agila v redakčním testu

Širší přední i zadní nárazníky jsou tak jako kryty vnějších zpětných zrcátek, dveřní kliky a madla víka zavazadlového prostoru v barvě karoserie.

Opel Agila v redakčním testu
Opel Agila v redakčním testu
Opel Agila v redakčním testu
Opel Agila v redakčním testu
Opel Agila v redakčním testu

Po usednutí do vozu mě interiér Agily překvapil svou prostorností. Ocenila jsem výškově nastavitelná pohodlná přední sedadla s dobrým bočním držením a vkusně a ergonomicky řešenou palubní desku. K bezpečnému a pohodlnému řízení přispívají účinné brzdy se systémem ABS, posilovač řízení s měnícím se účinkem podle rychlosti, přední mlhová světla, výškově nastavitelný volant, palubní počítač, ovládání rádia na volantu, multifunkční informační displej a zadní mlhové světlo. Bezproblémové řízení vozu umožňuje nejen vyšší posez, ale i dobrý výhled z vozu jak dopředu tak do stran.

Opel Agila v redakčním testu
Opel Agila v redakčním testu
Opel Agila v redakčním testu
Opel Agila v redakčním testu
Opel Agila v redakčním testu
Opel Agila v redakčním testu
Opel Agila v redakčním testu
Opel Agila v redakčním testu

Kompaktní rozměry Agily – délka jen 374 cm a šířka 168 cm (bez zrcátek) umožňují snadné manévrování s vozem v hustém provozu a i pohodlné zaparkovávání. Prostor pro zavazadla má základní objem 225 l, jednoduchým sklopením zadních asymetricky dělených sedadel se však zvětší až na 1050 litrů s rovnou podlahou.

Opel Agila v redakčním testu
Opel Agila v redakčním testu
Opel Agila v redakčním testu
Opel Agila v redakčním testu
Opel Agila v redakčním testu
Opel Agila v redakčním testu
Opel Agila v redakčním testu
Opel Agila v redakčním testu
Opel Agila v redakčním testu

Motor testované Agily – zážehový čtyřválec 1,2 l TWINPORT ECOTEC s výkonem 63 kW(86 k) při 5500 ot/min – mě překvapil svou vitalitou. Ta je zásluhou moderního čtyřventilového rozvodu a především technologie proměnného sání TWINPORT. Motor dosahuje nejvyšší hodnotu točivého momentu 114 Nm při 4400 ot/min. Výrobce udává maximální rychlost 175 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,3 sekund. Kombinovanou spotřebu udávanou výrobcem ve výši 5,5 l jsem během testu vykázala o 0,3 l nižší i když jsem jezdila svižně a dosahovala jsem bez problémů vyšších cestovních průměrů. Převážně jsem však jezdila pouze se spolujezdcem a bez zavazadel.

Při testování vozu jsem ocenila celkové konstrukční provedení podvozku. Pětirychlostní manuální převodovka s vhodně odstupňovanými stupni se snadno řadí. Agila se nadměrně nenaklání ani při rychlejším projíždění zatáček a drží dobře stoupu.

Kladně hodnotím nízkou hladinu hluku v interiéru vozu – motor i podvozek jsou velmi dobře odhlučněny.

Testovaná Agila v bohaté výbavě Enjoy s motorem 1,2 l TWINPORT ECOTEC stojí 289 900 Kč (v současné době v akční nabídce s klimatizací zdarma). Výbava Enjoy oproti výbavě již v textu uvedené obsahuje dále mimo jiné tónovaná skla, elektrické ovládání oken předních dveří, dálkové ovládání centrálního zamykání, otáčkoměr, airbag řidiče a spolujezdce, výškově stavitelné opěrky hlavy na všech pěti sedadlech, rádio CD 30MP3 s přehrávačem CD a MP3 a 15ti palcové pneumatiky. Na bezpečnost Agila Viva myslí i patentovaným bezpečnostním uchycením pedálů PRS, které při těžkých čelních nárazech samočinně uvolní pedály z jejich závěsů, čímž se výrazně snižuje riziko poranění nohou řidiče.

Agilu je možné zakoupit i s benzinovým motorem 1,0 l s výkonem 48 kW(65 k) ve výbavě Essentia za 229 900 Kč, ve výbavě Enjoy za 269 900 Kč a naftovým motorem 1,3 CTDi s výkonem 55 kW(75 k) za 339 900 Kč. Automatickou převodovku za příplatek 25 000 Kč pouze s benzinovým motorem 1,2 l.

Všechny ceny jsou uváděny včetně DPH a v současné době v akční nabídce s klimatizací zdarma.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Přes 30 let, šest generací a jedno legendární auto, které se vyrábí tak dlouho, až to není pěkné. Co naopak pěkné je, to je právě nová Astra. Novinka Opelu podle všeho trefila jackpot....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První továrna na světě sériově vyrábějící užitkové vozy poháněné vodíkem, elektřinou i fosilními palivy

První továrna na světě sériově...

Skupina Stellantis cílí na to, stát se prvním producentem sériově vyráběných užitkových vozidel na vodíkový pohon. Proto se v továrně ve francouzském Hordainu rozjede velkosériová výroba...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Operativní zisk německé automobilky za první pololetí roku 2020 dosáhl výše 110 milionů EUR I když evropský automobilový trh je brutálně zasažen krizí COVID-19 –  v prvních šesti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový trenér světa, otestoval novou Mokku

Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový...

Úspěšný kouč po první jízdě prohlásil: „Super auto!“ Opel Brand Ambassador tvrdí: „S Mokkou zase zažijete řidičskou radost!“ Jürgen Klopp, vysoce respektovaný fotbalový trenér klubu...