Od prosince 2008 zařadí Ford do nabídky modifikované modely Ford C-MAX 1,6 l TDCi a Ford Kuga 2,0 l TDCi FWD, jejichž emise skleníkových plynů spadají v řadě evropských zemí do příznivějších daňových sazeb. Vylepšené vozy S-MAX a Galaxy sjíždějí z výrobních linek již od září.
Ford C-MAX 1,6 l Duratorq TDCi ve verzích (s výkonem 66 a 80 kW) nyní produkuje pouze 119 gramů CO2 na jeden kilometr jízdy, což je nejnižší hodnota v dané kategorii. C-MAX tak spadá – jako vůbec jediný model ve svém segmentu – do nejnižší daňové sazby pro vozy s emisemi CO2 do 120 g/km. Odpovídající měrou poklesla rovněž spotřeba paliva, která nyní v kombinovaném cyklu činí pouhých 4,5 l/100 km. V mimoměstském cyklu si pak C-MAX vystačí jen s 3,7 l/100 km!
Také crossover Ford Kuga 2.0 TDCi s pohonem předních kol je nyní hospodárnější a ekologicky šetrnější. Při emisích 159 g/km a kombinované spotřebě 6,1 l/100 km se Kuga v mnoha evropských zemích „vejde“ do atraktivnějších daňových sazeb.
Příkladnou hospodárností nicméně vyniká také Kuga s pohonem všech kol, která na stokilometrové vzdálenosti spotřebuje 6,4 l paliva a za každý ujetý kilometr uvolní do atmosféry pouze 169 gramů CO2. V obou případech je Kuga poháněna vznětovým agregátem Ford 2,0 l Duratorq TDCi o výkonu 100 kW a nejvyšším točivém momentu 320 Nm. Motor je standardně osazen filtrem pevných částic (DPF).
Za pozoruhodně nízké hodnoty spotřeby paliva a emisí skleníkových plynů vděčí C-MAX 1.6 TDCi a Kuga FWD řadě technických inovací, jako je například „režim spánku“ pro elektrohydraulický posilovač řízení (EHPAS).
Gunnar Herrmann, vedoucí vývoje kompaktních vozů Ford of Europe, vysvětluje: „Na první pohled se jedná o malé změny, avšak dopad na životní prostředí i peněženky našich zákazníků mají velké. Vzhledem k tomu, že C-MAX 1.6 TDCi a Kuga s pohonem předních kol nyní spadají do výhodnějších daňových pásem, uplatňovaných v mnoha zemích Evropy, mohou jejich provozovatelé ušetřit nemalé finanční prostředky.
“Mimořádně působivých výsledků jsme dosáhli zejména v případě modelu C-MAX 1,6 l TDCi,“ pokračuje Herrmann. „Nejen, že jako jediný ve své kategorii spadá do sazby pro vozidla s emisemi CO2 do 120 g/km, ale konkurenční modely na evropském trhu překonává v tomto důležitém kritériu rozdílem třídy,“ uzavírá.
S-MAX a Galaxy s nižšími emisemi CO2
Velké modely Fordu sjíždí v hospodárnějším a šetrnějším provedení z montážních linek již od září 2008. Motorizace 2,0 l Duratorq TDCi (o výkonu 85 a 103 kW) se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou má nyní emise CO2 na úrovni 159 g/km (dříve 164 g/km u modelu S-MAX a 165 g/km u Galaxy), což odpovídá kombinované spotřebě 6,1 l/100 km.*
Řada Ford ECOnetic se neustále rozrůstá
Dalším důkazem toho, že automobilka Ford myslí své závazky v oblastech udržitelného rozvoje naprosto vážně, je řada modelů ECOnetic s mimořádně nízkými provozními náklady i emisemi skleníkových plynů.
Nejnovější přírůstek v této „rodině“, Fiesta ECOnetic, je poháněn vznětovým agregátem 1,6 l Duratorq TDCi o výkonu 66 kW. Díky speciální kalibraci spotřebuje motor v kombinovaném cyklu jen 3,7 l/100 km*. Emise CO2 činí 98 g/km, což je nejméně v daném tržním segmentu i v celém produktovém portfoliu evropského Fordu.
Na většině evropských trhů se nová Fiesta ECOnetic začne prodávat ještě před koncem letošního roku. V nabídce Fordu se zařadí po bok modelů Ford Mondeo ECOnetic (139 g/km) a Ford Focus ECOnetic (115 g/km). V blízké budoucnosti se varianty ECOnetic dočká také nový Ford Ka.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.