EDF a PSA Peugeot Citroën – partnerství pro vývoj elektrických vozů a dobíjecích hybridů

Skupiny EDF (Electricité de France) a PSA Peugeot Citroën podepsaly smlouvu o partnerství v oblasti společného vývoje a uvádění elektrických vozů a dobíjecích hybridů na trh.

Vzájemná spolupráce se týká několika technologických programů, zejména pak:

  • definice ekonomických modelů, které umožní obchodní rozvoj elektrických vozů,
  • nové technologie uchování energie, především lithium-iontové baterie,
  • napájecí systémy a protokoly vozů, které umožňují vzájemnou komunikaci se sítí během dobíjení, a jejich standardizace.

Skupina PSA Peugeot Citroën, průkopník elektromobilů, který v období od roku 1995 do 2005 dodal na trh více než 10 000 vozů s elektrickým pohonem, nyní dává nový impuls jejich dalšímu vývoji. V červnu 2008 skupina oznámila zahájení studie společného projektu s Mitsubishi Motors Corporation v oblasti elektrických pohonných jednotek.

Vývoj hybridních vozů a dobíjecích hybridů je nedílnou součástí strategie skupiny PSA Peugeot Citroën, která směřuje k nabídce ekologického vozu dostupného pro každého. Počínaje rokem 2010 bude skupina ve velkém měřítku zavádět mikrohybridní systém Stop & Start napříč celou modelovou řadou Peugeot i Citroën. V roce 2011 obě značky uvedou vozy „Full hybrid diesel“, které budou znamenat skutečný převrat z pohledu spotřeby paliva a emisí CO2. Uvedené produkty umožní společnosti PSA Peugeot Citroën upevnit její vedoucí postavení v oblasti ochrany životního prostředí.

Už více než 50 let přispívá skupina EDF k vývoji elektrických dopravních prostředků a dobíjecích hybridů v souladu se strategií zaměřující se na dlouhodobě udržitelný rozvoj. S vozovým parkem elektrických vozidel (1500 vozů), který je největší na světě, získala EDF cenné know-how a zkušenosti v oblasti technologií na uchování elektrické energie, infrastruktury dobíjení a testování dobíjecích vozů. V současné době vyvíjí novou generaci inovativních stanic na dobíjení elektrických vozů.

Christian Streiff, prezident skupiny PSA Peugeot Citroën: „Vedoucí postavení skupiny PSA Peugeot Citroën v oblasti ochrany životního prostředí je výsledkem plnění našeho dlouholetého závazku. Naše produktová nabídka, která je v tomto směru již dnes bohatá a zahrnuje velmi důležité inovace, se díky tomuto novému partnerství dále posílí o elektrický vůz a dobíjecí hybridy.“

Pierre Gadonneix, prezident společnosti EDF: „Tato nová spolupráce znamená důležitý krok v rozvoji elektřiny, zejména pak v oblasti dopravy. Elektřina jako konkurenceschopný a čistý zdroj energie respektuje vliv na naši planetu i potřeby zajištění mobility pro každého z nás. Podíl na snížení emisí skleníkových plynů je prioritním závazkem a hlavním kritériem investičních rozhodnutí skupiny EDF, která dnes patří mezi energetické společnosti produkující nejméně CO2.“

PSA Peugeot Citroën je evropský výrobce vozů světové úrovně zastřešující dvě značky – Peugeot a Citroën. Skupina působí v celkem 150 zemích světa, třetinu prodejů realizuje mimo západní Evropu a aktivně rozšiřuje svou obchodní činnost na rychle rostoucích trzích jako je Čína, Argentina, Brazílie a Rusko. Skupina PSA Peugeot Citroën v roce 2007 prodala celkem 3 428 400 vozidel a dosáhla obratu 60,6 miliard Euro.

Skupina EDF, jeden z leaderů na evropském energetickém trhu, je integrovaná energetická společnost aktivní v řadě obchodních činností: výroba, přeprava, distribuce, prodej energie a obchod. Tato skupina je vedoucím producentem energie v Evropě. Ve Francii vlastní především atomové a vodní elektrárny a 95 % elektřiny tedy dodává bez emisí CO2. EDF využívá 1 246 000 km nadzemních a podzemních vedení středního a nízkého napětí a přibližně 100 000 km sítí vysokého a velmi vysokého napětí. Skupina se zabývá dodávkami energií a služeb pro více než 38 miliónů zákazníků po celém světě, včetně více než 28 miliónů ve Francii. Konsolidovaný obrat skupiny v roce 2007 dosáhl 59,6 miliard Euro, z toho 44 % bylo realizováno v Evropě (mimo Francii). EDF je kótovaná na burze NYSE-Euronext Paris a je členem CAC 40 indexu.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...