EDF a PSA Peugeot Citroën – partnerství pro vývoj elektrických vozů a dobíjecích hybridů

Skupiny EDF (Electricité de France) a PSA Peugeot Citroën podepsaly smlouvu o partnerství v oblasti společného vývoje a uvádění elektrických vozů a dobíjecích hybridů na trh.

Vzájemná spolupráce se týká několika technologických programů, zejména pak:

  • definice ekonomických modelů, které umožní obchodní rozvoj elektrických vozů,
  • nové technologie uchování energie, především lithium-iontové baterie,
  • napájecí systémy a protokoly vozů, které umožňují vzájemnou komunikaci se sítí během dobíjení, a jejich standardizace.

Skupina PSA Peugeot Citroën, průkopník elektromobilů, který v období od roku 1995 do 2005 dodal na trh více než 10 000 vozů s elektrickým pohonem, nyní dává nový impuls jejich dalšímu vývoji. V červnu 2008 skupina oznámila zahájení studie společného projektu s Mitsubishi Motors Corporation v oblasti elektrických pohonných jednotek.

Vývoj hybridních vozů a dobíjecích hybridů je nedílnou součástí strategie skupiny PSA Peugeot Citroën, která směřuje k nabídce ekologického vozu dostupného pro každého. Počínaje rokem 2010 bude skupina ve velkém měřítku zavádět mikrohybridní systém Stop & Start napříč celou modelovou řadou Peugeot i Citroën. V roce 2011 obě značky uvedou vozy „Full hybrid diesel“, které budou znamenat skutečný převrat z pohledu spotřeby paliva a emisí CO2. Uvedené produkty umožní společnosti PSA Peugeot Citroën upevnit její vedoucí postavení v oblasti ochrany životního prostředí.

Už více než 50 let přispívá skupina EDF k vývoji elektrických dopravních prostředků a dobíjecích hybridů v souladu se strategií zaměřující se na dlouhodobě udržitelný rozvoj. S vozovým parkem elektrických vozidel (1500 vozů), který je největší na světě, získala EDF cenné know-how a zkušenosti v oblasti technologií na uchování elektrické energie, infrastruktury dobíjení a testování dobíjecích vozů. V současné době vyvíjí novou generaci inovativních stanic na dobíjení elektrických vozů.

Christian Streiff, prezident skupiny PSA Peugeot Citroën: „Vedoucí postavení skupiny PSA Peugeot Citroën v oblasti ochrany životního prostředí je výsledkem plnění našeho dlouholetého závazku. Naše produktová nabídka, která je v tomto směru již dnes bohatá a zahrnuje velmi důležité inovace, se díky tomuto novému partnerství dále posílí o elektrický vůz a dobíjecí hybridy.“

Pierre Gadonneix, prezident společnosti EDF: „Tato nová spolupráce znamená důležitý krok v rozvoji elektřiny, zejména pak v oblasti dopravy. Elektřina jako konkurenceschopný a čistý zdroj energie respektuje vliv na naši planetu i potřeby zajištění mobility pro každého z nás. Podíl na snížení emisí skleníkových plynů je prioritním závazkem a hlavním kritériem investičních rozhodnutí skupiny EDF, která dnes patří mezi energetické společnosti produkující nejméně CO2.“

PSA Peugeot Citroën je evropský výrobce vozů světové úrovně zastřešující dvě značky – Peugeot a Citroën. Skupina působí v celkem 150 zemích světa, třetinu prodejů realizuje mimo západní Evropu a aktivně rozšiřuje svou obchodní činnost na rychle rostoucích trzích jako je Čína, Argentina, Brazílie a Rusko. Skupina PSA Peugeot Citroën v roce 2007 prodala celkem 3 428 400 vozidel a dosáhla obratu 60,6 miliard Euro.

Skupina EDF, jeden z leaderů na evropském energetickém trhu, je integrovaná energetická společnost aktivní v řadě obchodních činností: výroba, přeprava, distribuce, prodej energie a obchod. Tato skupina je vedoucím producentem energie v Evropě. Ve Francii vlastní především atomové a vodní elektrárny a 95 % elektřiny tedy dodává bez emisí CO2. EDF využívá 1 246 000 km nadzemních a podzemních vedení středního a nízkého napětí a přibližně 100 000 km sítí vysokého a velmi vysokého napětí. Skupina se zabývá dodávkami energií a služeb pro více než 38 miliónů zákazníků po celém světě, včetně více než 28 miliónů ve Francii. Konsolidovaný obrat skupiny v roce 2007 dosáhl 59,6 miliard Euro, z toho 44 % bylo realizováno v Evropě (mimo Francii). EDF je kótovaná na burze NYSE-Euronext Paris a je členem CAC 40 indexu.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Na Olympu se usadil BYD: Jak se nabíjí výkonem 1 megawatt?

Na Olympu se usadil BYD: Jak se nabíjí...

Když se dnes mluví o elektrické mobilitě, BYD stojí na vrcholku hory a vyhlíží celé odvětví z výšky. Není to náhoda – a už vůbec ne trik. Tahle technologická mašina o 120 000...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA vypouští bestii: Leon VZ TCR přináší závodní adrenalin na běžné silnice

CUPRA vypouští bestii: Leon VZ TCR...

Závodní okruhy mají nového vyslance – a míří rovnou do ulic. CUPRA představuje Leon VZ TCR, nejsilnější Leon s pohonem předních kol v historii. Limitovaná edice pro pouhých 499 řidičů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot Polygon: Když volant není volant a auto má duši z budoucnosti

Peugeot Polygon: Když volant není volant...

Peugeot odhalil koncepční vůz Polygon – plně funkční prototyp, který mění samotnou podstatu řízení. S revolučním volantem Hypersquare, elektronickým řízením Steer-By-Wire a překvapivě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - MG posiluje nabídku elektrického bestselleru: MG4 electric startuje na 589 900 kč

MG posiluje nabídku elektrického...

Společnost MG Motor Česká republika představuje mimořádnou akční nabídku na plně elektrický hatchback MG4 Electric, díky níž mohou zákazníci ušetřit až 190 000 Kč. Tento model se tak...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota Hilux v novém: 9. generace bude mild-hybridní, čistě elektrická i vodíková

Toyota Hilux v novém: 9. generace bude...

To, že Toyota uvede na trh zcela nový Hilux deváté generace, s tím se počítalo. Ale že posune legendární pick-up do nové éry elektrifikovaných pohonů i s vodíkovým palivovým článkem, to je...