Citroen na Rallye RACC Katalánsko – Costa Daurada (2. – 5. října 2008)

Závěr 44. ročníku Katalánské rallye vyzněl pro Citroën naprosto impozantně. Citroën, Loeb a Sordo zářili nad Costa Daurada

12. kolo mistrovství světa WRC totiž přineslo další double týmovým posádkám, už třetí v řadě, ale také třetí ve Španělsku. Sébastien Loeb a Daniel Elena vedli od začátku soutěže a dělali vše pro to, aby ještě narostl jejich náskok na čele pořadí pilotů.

Jejich spolubojovníci z týmu Citroën Total Sport Dani Sordo – Marc Martí zase jistili druhou pozici na jejich C4 WRC. To vše pomohlo Citroënu k náskoku 27 bodů na čele Poháru konstruktérů a přispělo ke zdařilé oslavě 40. výročí spolupráce s partnerem Total v motoristickém sportu.

Třetí double v řadě

Finálový den rallye s 93,88 kilometry se jel za krásného počasí a slunce vítalo posádky už v ranním servisu v Salou. Mnohem výš už ale stálo, když Loeb a Elena stejně jako Sordo a Martí zaparkovali C4 WRC pod týmovým stanem v cíli a byli vřele vítáni. „Naše třetí double, tedy první a druhé místo, v této sezoně v řadě mě samozřejmě velice těší,“ usmíval se Olivier Quesnel, sportovní ředitel Citroën Total Sport v cíli. „Co je zvlášť cenné, je způsob, jakým jsme úspěchu dosáhli. Naše dva vozy C4 WRC během celé soutěže neopustily první a druhé místo, mechanici odvedli během všech tří dní vynikající práci. Sébastien a Daniel zabrali hned na začátku a pak kontrolovali čelo soutěže. Druhé místo hájili Dani a Marc skvělým výkonem a měli zcela pod kontrolou největší soupeře na třetím místě. Je to velice pozitivní výsledek pro Citroën pro oba šampionáty a přesně ten typ víkendu, jaký bych chtěl prožívat opakovaně, nejlépe už na konci týdne na Korsice.“

Loeb: Cesta bude ještě dlouhá

Stejný pocit zadostiučinění prožíval v cíli i Sébastien Loeb. „Asi nikoho nepřekvapí, když řeknu, jak jsem s vítězstvím spokojený,“ řekl na konto svého čtvrtého vítězství na Katalánské rallye a už devátého v sezoně 2008 a 45. v celé kariéře. „Rychlostní zkoušky Riudecanyes a Santa Marina byly hodně podobné těm z prvního dne, zatímco test Serra de Almos se výrazně lišil od ostatních. Trať byla úzká, navíc asfaltový povrch nebyl nejrovnější, docela hrbolatý. Dávali jsme si velký pozor, abychom neprorazili pneumatiku. To jsme ostatně dělali po celý víkend. Pirelli Pzero WRC vyžadují, aby se člověk těmto tvrdým pneumatikám přizpůsobil. Ale neudělali jsme žádnou chybu a náš C4 WRC jel bezproblémově. Nakonec jsme se vrátili na čelo obou šampionátů, což se nám ještě nedávno zdálo ztracené. Ale cesta ke konečnému cíli bude ještě dlouhá.“

Sordo: Rychle a bezpečně

Dani Sordo a Marc Martí opět stanuli na druhém stupínku po boku kolegů z týmu a byli očividně znovu velmi spokojení. „Je to naše třetí stříbro v řadě a potřetí jsme přispěli body Citroënu. Samozřejmě bych chtěl, abych nevyhrával jen první den. Ale s výsledkem jsem určitě spokojený. Byl to nádherný víkend pro nás. Těžili jsme z pátečního výkonu a výsledku, pak jsme doladili nastavení pro lepší přizpůsobivost pneumatikám. Chytil jsem pak rychlé i bezpečné tempo, které nám pomohlo uhájit druhou pozici. Naše auto bylo po celou trať konkurenceschopné a naše dvě špičkové pozice jsou ohromnou podporou pro všechny z Citroën Total Sport. Citroën se tak přiblížil mistrovskému titulu a my se pokusíme, abychom podobný výsledek zopakovali také v Ajaccio příští víkend.“

Vedení v soutěži:

  • Etapa – RZ 1, 2, 3, 4, 5 a 6 : Sébastien Loeb (Citroën C4).
  • Etapa – RZ 7, 8 a 9 : S. Loeb – RZ 10 : Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 11 : S. Loeb – RZ 12 :
  • François Duval (Ford Focus).
  • Etapa – RZ 13 : F. Duval – RZ 14 : S. Loeb – RZ 15 : Dani Sordo (Citroën C4) – RZ 16, 17 a 18 M. Hirvonen.

Nejlepší časy:

  • S. Loeb, 11 – M. Hirvonen, 4 – F. Duval, 2 – D. Sordo, 1.

Vedení v soutěži:

  • RZ 1 až 18 : S. Loeb.

Konečné pořadí katalánské rallye:

  • 1. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) 3:21 :17,4 hod.
  • 2. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 24,9 s
  • 3. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 1:02,5 min.
  • 4. F. Duval/P. Pivato (Ford Focus) + 1:10,8
  • 5. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 3:27,4
  • 6. JM Latvala/M. Anttila (Ford Focus) + 4:03,8
  • 7. C. Atkinson/S. Prevot (Subaru Impreza) + 4:04,9
  • 8. A. Mikkelsen/O. Floene (Ford Focus) + 5:19,6
  • 9. M. Wilson/S. Martin (Ford Focus) + 7:43,2
  • 10. B. Tirabassi/F. Gordon (Subaru Impreza) + 9:05

Mistrovství světa FIA, Pohár konstruktérů (kolo 12/15):

1. Citroën-Total, 159 – 2. Ford, 132 – 3. Subaru, 80 – 4. Stobart, 55 – 5. Munchi’s, 22 – 6. Suzuki, 20.

Mistrovství světa FIA – pořadí pilotů: (12/15):

1. S. Loeb, 96 – 2. M. Hirvonen, 84 – 3. D. Sordo, 59 – 4. C. Atkinson, 42 – 5. JM. Latvala, 37 – 6. P. Solberg, 36 – 7. H. Solberg, 22 – 8. G. Galli, 17 – 9. F. Duval, 16 – 10. M. Wilson, 12 – 11. U. Aava, 11 – 12. F. Villagra, 9 – 13. C. Rautenbach, 6 – 14. T. Gardemeister, 5 – 15. A. Mikkelsen, 5 – 16. PG. Andersson, 4 – 17. JM. Cuoq, 2 – 18. M. Rantanen, 2 – 19. A. Aigner, 1 – 20. J. Hänninen, 1 – 21. S. Ogier, 1.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...