Na mezinárodním veletrhu užitkových vozů 2008 v německém Hannoveru se představuje nový Ford Fiesta Van, který bude v prodeji již začátkem roku 2009

Zcela nová Fiesta Van je lehký užitkový vůz s praktickou a stylovou karoserií se spotřebou pouze 4,2 l/100 km a emisemi CO2 pouze 110 g/km.

Vůz je založen na nové generaci osobního vozu Fiesta. Byl navržen tak, aby dokázal vyhovět soukromým i pracovním potřebám zákazníků.

Na mezinárodním veletrhu užitkových vozů 2008 v německém Hannoveru se představuje nový Ford Fiesta Van, který bude v prodeji již začátkem roku 2009

Praktická a kompaktní

Díky svému kompaktnímu půdorysu, prakticky řešenému nákladovému prostoru a nízkým provozním nákladům je Fiesta Van ideální volbou pro expresní rozvážkové služby, drobné živnostníky nebo třeba umělce. Všestrannost užitkových vozidel se zde snoubí se vzhledem a pohodlím osobního vozu.

Nový model sdílí řadu klíčových vlastností s osobní verzí nové Fiesty. Robustní, nicméně velmi lehká třídveřová karoserie představuje vynikající základ pro automobil s výbornými jízdními vlastnostmi, vysokou úrovní bezpečnosti a spolehlivosti, příznivou spotřebou paliva a odpovídající nosností.

Kinetický design dává nové Fiestě Van obzvláště stylový vzhled. Druhý pár bočních oken byl nahrazen panely v barvě karoserie a zadní sedadla standardní třídveřové Fiesty musela uvolnit místo prakticky tvarovanému ložnému prostoru s plochou podlahou. Objem nákladového prostoru bude přes 1000 litrů, maximální využitelná délka ložné plochy je až 129 cm, šířka 127 cm (100 cm mezi podběhy) a výška 93 cm.

Nízké provozní náklady

Zájemci o novou Fiestu Van budou moci vybírat z vyvážené palety hospodárných pohonných jednotek. Zážehové agregáty reprezentuje šestnáctiventilový motor Duratec 1,25 l (60 kW/82 k), vznětové jednotky jsou zastoupeny turbodieselem Duratorq 1,4 l TDCi (50 kW/68 k) a vrcholným Duratorq 1,6 l TDCi (66 kW/90 k), který je standardně vybaven filtrem pevných částic.

Cílové hodnoty spotřeby paliva a emisí skleníkových plynů se shodují s parametry standardní třídveřové Fiesty. Při kombinované spotřebě 4,2 l/100 km a emisích CO2 110 g/km představují oba vznětové agregáty cenově dostupnou cestu k ekologicky šetrnému užitkovému automobilu.

Bezpečná a obratná

Znamenitě vyladěný podvozek se vzpěrami MacPherson vpředu a vlečenými rameny vzadu byl optimalizován tak, aby zajistil konzistentní a předvídatelné chování vozu bez ohledu na jeho aktuální zatížení.

Nové řízení s elektrickým posilovačem (EPAS) přispívá k nižší spotřebě paliva, protože se obejde bez tradičního hydraulického čerpadla, poháněného od klikové hřídele motoru.

Fiesta Van je standardně vybavena řadou systémů aktivní bezpečnosti, jako je například protiblokovací systém ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného tlaku (EBD). Na přání lze dodat rovněž elektronický stabilizační systém (ESP) s brzdovým asistentem (EBA). Seznam technologií pasivní bezpečnosti obsahuje kromě jiného standardně montované čelní airbagy, na přání dodávané boční airbagy a dokonce i kolenní airbag řidiče – ten se v daném segmentu objevuje vůbec poprvé.

Stejně jako osobní Fiesta je i užitkový model vybaven bezvíčkovým hrdlem nádrže Ford Easyfuel, které zabraňuje načerpání nesprávného paliva. Tento systém uvítají zejména firmy, které provozují flotily vozů se zážehovými i vznětovými motory a jejichž řidiči často střídají různá auta.

Díky rozsáhlé nabídce příslušenství a výbavy na přání dostane každý zákazník možnost přizpůsobit Fiestu Van svým konkrétním potřebám. Na výběr bude několik různých audio systémů, rozhraní Bluetooth® pro bezdrátové připojení mobilního telefonu nebo integrovaný držák přenosné navigace. Dále bude možné objednat několik úrovní zabezpečení včetně dálkově ovládaného dvojitého centrálního zamykání nebo alarmu s ochranou vnitřního prostoru.

Stylová dodávka

Přepravní kapacita a všestrannost nejsou jediné přednosti zcela nové Fiesty Van. Protože je odvozena od osobní Fiesty, stala se prvním užitkovým modelem Fordu navrženým podle zásad „kinetického designu“.

„Užitkový automobil není pouze nástroj pro rychlou a levnou přepravu zboží – slouží také jako vizitka provozovatele,“ vysvětluje Steve Adams, nový ředitel společnosti Ford of Europe pro sektor užitkových vozidel. „Nová Fiesta Van přiváží zboží ve velkém stylu. Svým moderním designem naprosto vyčnívá z řady, ale nikoli na úkor praktických hledisek,“ dodává.

Podrobné technické údaje vozu Ford Fiesta Van budou zveřejněny před jeho uvedením na trh začátkem roku 2009.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...