Koncept 908 HY ve stříbřitě šedém hávu naznačuje, jakou podobu by mohl mít budoucí reprezentant značky Peugeot na vytrvalostních okruzích.
Jeho případný vývoj však závisí na pravidlech pro vozy kategorie LMP1, která budou platit od roku 2009.
Uvedená technologie HY umožňuje shromáždit a uchovat část kinetické energie brzdícího vozu, která se u nehybridního vozu promění v brzdách bez využití v teplo. Tato disponibilní energie dovoluje zlepšit účinnost dvěma různými způsoby:
- Zvýšením výkonu při zachování stejné spotřeby díky využití hybridní mechanické energie doplněné o energii spalovacího motoru;
- Snížením spotřeby při zachování výkonových parametrů motoru využitím nashromážděné hybridní mechanické energie.
Systém, kterým je tento demonstrační vůz vybaven, se skládá ze tří základních složek:
- Elektrický motorgenerátor o výkonu 60 kW na místě startéru;
- Baterie uchovávající nashromážděnou energii v podobě 600 lithium-iontových článků uložených do 10 sad (6 baterií v kabině na místě původní baterie a 4 v rovné podlaze na levé straně);
- Výkonná elektronika umožňující řídit tok energie mezi bateriemi a motorgenerátorem, elektronická jednotka je zabudována v zadní části předního levého blatníku.
Vůz 908 HY může využívat tří různých režimů:
- Pouze v elektrickém režimu (například když zajíždí do boxu),
- Pouze pohonem spalovacího motoru,
- Kombinací obou motorů.
Například v jednom kole na okruhu v Le Mans systém shromáždí energii během dvaceti až třiceti vteřin. Pilot může tuto energii využít: k nárazovému zvýšení výkonu o dodatečných 60 kW (80 k) po dobu přibližně 20 vteřin v každém kole, a to buď automaticky při opětovném zrychlení nebo ovladačem « push to pass ». nebo ke snížení spotřeby paliva (v rozmezí od 3 do 5 %), přičemž výkonové parametry zůstávají díky využité hybridní mechanické energii stejné.
Michel Barge, ředitel Peugeot Sport : „Představení demonstračního vozu 908 HDI FAP s hybridním pohonem je zcela v souladu s celkovým zaměřením našeho programu vytrvalostních závodů, který samozřejmě nezahrnuje pouze závodění. Jako automobilový konstruktér využívá Peugeot automobilového sportu i jako výzkumného a testovacího nástroje pro vývoj značky samotné. Po inovativním uvedení technologie HDI FAP na závodní okruhy bude použití hybridního pohonu ve vytrvalostních závodech pro Peugeot vynikající příležitostí, jak získat nenahraditelné zkušenosti pro vývoj sériových vozů. Nicméně to, zda budeme moci tuto technologii v sezóně 2009 skutečně zavést, závisí na pravidlech, která bude určovat automobilový klub Automobile Club de l’Ouest.“
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií