Peugeot 807 na mě zapůsobil elegantním designem karoserie, který při pohledu zpředu zdůrazňuje jeho dynamický charakter.
Kladně hodnotím nejen prostornost interiéru a variabilitu uspořádání vnitřního prostoru, ale i posuvné boční dveře, které umožňují pohodlné nastupování a vystupování na zadní sedadla při zaparkování i ve stísněném prostoru. Navíc elektrické ovládání bočních dveří jak dálkovým ovládačem tak i tlačítky je velmi pohodlné.
Po usednutí za volant a později i při testovacích jízdách jsem ocenil anatomická sedadla s výborným bočním držením, které umožňují bezpečné projíždění prudkých zatáček vyššími rychlostmi. Stejně kladně hodnotím výborný výhled z vozu nejen dopředu rozměrným čelním sklem, ale i bočními okny do stran. Bezpečné a pohodlné vedení vozu mně usnadňovalo umístění všech ovládačů v dosahu řidiče a i všech dobře čitelných sdělovačů tak, že neodváděly nadbytečně mou pozornost ze sledování jízdní situace. Ruční brzda umístěná na levé straně sedadla řidiče a řadící páka umístěna na palubní desce mně umožňovalo bezpečné odkládání rozměrné aktovky mezi přední sedadla. Toto uspořádání mimoto usnadňuje pohyb z předních sedadel do zadní části kabiny.
Originální je i možnost otočení předních sedadel proti směru jízdy a tím vytvořit spolu se sklopením prostředního sedadla na stolek prostoru pro komfortní služební jednání anebo rodinné posezení. Změny v uspořádání zadních sedadel jsem díky jednoduchému originálnímu systému Quickfix zvládl pohodlně a ve velmi krátkém čase. Tento systém umožňuje vyjmutí a upevnění sedadel bez použití nářadí.
Interiér vozu obsahuje četné praktické odkládací prostory. Objem dobře přístupného zavazadlového prostoru za třetí řadou sedadel je do výše opěradel 225 l, za druhou 1160 l a za první řadou ke střeše 2948 l.
Testovaný model byl vybaven nedávno novým čtyřválcovým naftovým motorem 2.2 HDI FAP s 16 ventily dosahujícím výkon 125 kW (170 k) při 4000 ot/min. a nejvyšší točivý moment 400 Nm již při 1750 ot/min. Přesvědčil jsem se, že tento bi-turbo motor nabízí dynamiku a komfort řízení na úrovni obvyklé u motorů s vyšším zdvihovým objemem válců, přičemž spotřeba a emise CO2 zůstávají na nízké úrovni. Mezi hlavní technologické inovace tohoto motoru patří nový typ spalovací komory, společná vstřikovací rampa (vysokotlaký zásobník) Common rail třetí generace s maximálním tlakem 1 800 barů a samozřejmě dvě paralelní sekvenční turbodmychadla.Motor ochotně bez prodlevy zrychloval a umožňoval mně bezproblémové předjetí v krátkém úseku.
Automatická vhodně odstupňovaná šestistupňová převodovka řadila plynule a vzhledem k velmi dobrému odhlučnění motoru i podvozku změny v zařazeném rychlostním stupni byly patrné pouze při pozorování otáčkoměru. Převodovka umožňuje i manuální řazení.
Výrobce uvádí maximální rychlost 200 km/h, zrychlení z 0 na 100 km za 7,1 sekundy a kombinovanou spotřebu 7,2 l. Během testu jsem vykázal spotřebu o 0,7 l nižší, ovšem jezdil jsem pouze se spolujezdcem a bez zavazadel.
Bezpečnost na vysoké úrovni je zajištěna pevnou strukturou karoserie a celkovou vysokou úrovní podvozkové části. Připomínám, že Peugeot 807 dosáhl v nárazových testech EuroNCAP v ochraně dospělých osob nejvyššího hodnocení: 5 hvězdiček.
K bezpečné a komfortní jízdě a pohodlnému vedení vozu přispívá bohatá výbava vozu. Mimo jiné obsahuje: variabilní posilovač řízení, systémy ABS+REF+EVA, ESP a ASR, výškově i podélně nastavitelný volant, elektrické ovládání předních i zadních oken, elektrická a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, palubní počítač, regulátor rychlosti, dvouzonová automatická klimatizace, přední a boční airbagy řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy pro všechny tři řady sedadel, parkovací asistent vzadu, xenonové světlomety s automatickou výškovou regulací, ostřikovače světlometů, přední mlhová světla, rádio s CD přehrávačem s 8 reproduktory s ovládáním u volantu a MP3 s automatickou regulací hlasitosti podle rychlosti vozu, příčné střešní nosiče a řadu dalších položek u takto luxusních vozů běžných. Další položky výbavy je k dispozici za příplatek.
Cena Peugeotu 807 ve stupni výbavy Premium s motorem 2,2 l o výkonu 125 kW (170 k) s automatickou šestistupňovou převodovkou je včetně DPH 1 164 000 Kč. (Je možné využít i odpočet DPH.)
Objem palivové nádrže je 80 l. To odpovídá dojezdu cca 1100 km.
Délka vozu je 473 cm, šířka 220 cm a výška 187 cm. Rozvor 282 cm. Provozní hmotnost včetně řidiče 1865 kg. Hmotnost bržděného přívěsu 1820 kg a nebržděného 750 kg.
Pro informaci uvádím, že je možné volit i naftové motory 2,0 HDI (88 nebo 100 kW) a 2,2 HDI (125 kW) s manuální anebo s automatickou převodovkou. Ceny podle zvoleného motoru, převodovky a stupně výbavy jsou od 952 000 do 1 164 000 Kč.
A ještě pár zajímavostí:
Motor je spojen s nejnovějším filtrem FAP s aditivní technologií. Filtr pevných částic třetí generace „osmihranného“ typu má u nového motoru 2.2 HDI interval výměny 180 000 kilometrů.
Řemen pohonu a příslušenství motoru jsou sestrojeny tak, aby po dobu životnosti vozu nebyla nutná jejich údržba.Velký objem olejové nádrže, rozdělené na dvě části, umožňuje prodloužit interval výměny oleje na 30 000 km.
Peugeot 807 může být vybaven i multimediálním systémem na zadních sedadlech, který se skládá z výklopné nastavitelné obrazovky 16/9, zabudované ve stropu u vnitřního zpětného zrcátka spojená s DVD přehrávačem, který zpříjemní pasažérům na zadních sedadlech dlouhé cesty a řidiči zajistí klid na řízení vozu. Pro vyšší komfort obsluhy a poslechu je systém dodáván se dvěma sadami infračervených sluchátek a s dálkovým ovládáním. Do audio/video vstupu je samozřejmě možné zapojit herní konzolu, videokameru, počítač, fotoaparát atd.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií