Hned první den rallye se podařil Seatu posádky Harri Rovanperá/Risto Pietiláinen vskutku husarský kousek – umístil se na devátém místě; druhý vůz řízený Orionem Gómezem se spolujezdcem Marcem Martim skončil v první dvacítce. Uspěšnější finský jezdec Seatu Rovanperá k tomu dodává: „Na této rallye zejména nový vůz testujeme. Každou etapu se nám přitom dařilo jet rychleji a rychleji. Přesto jsme nejeli na 100 %.“
Rallye provázelo velmi nepříznivé počasí a finské lesní cesty byly extrémně kluzké. Posádku Harriho Rovanperá postihl v průběhu druhé etapy defekt pneumatiky, což ji odsunulo na celkové 12. místo. Gómezův vůz skončil tři erzety před cílem, poté co poškodil závěs zadního kola po nárazu do skály. „Hodně to klouzalo, ale na vůz jsem si rychle zvykl. Vývoj jde výborně,“ komentoval své vystoupení Rovanperá. Naopak Gómez se se „čtyřkolkou“ podle svých slov ještě zcela nesžil. „Nejsem dosud schopen jet naplno,“ připustil. „Potřebuji ještě najezdit nějaké kilometry.“
Celkově však bylo vedení sportovní stáje Seatu velmi spokojeno. „Seat WRC splnil všechna naše očekávání a také s výkonem Harriho Rovanperá jsme velmi spokojeni,“ řekl v cíli Vicente Aguilera, prezident Seat Sport.
Seat WRC pohání čtyřválcový motor objemu 1995 cm3, který svůj výkon přenáší na všechna kola prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky. Technicky vychází z dvoudveřové Cordoby SX s motorem 2.0 16V.
Významného úspěchu dosáhl Seat i ve třídě F2, když jeho jezdec Toni Gardemeister dovedl svoji lbizu Kit Car Evo 2 do cíle na druhém místě ve třídě. Seat je tak stále blíž fantastickému třetímu světovému titulu ve třídě dvoulitrů s poháněnou přední nápravou.
1. Seat | 78 bodů |
2. Peugeot | 55 bodů |
3. Volkswagen | 38 bodů |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.