Modelová řada se silným potenciálem v čele s 207, 308 a LUV. Nárůst prodejů značky Peugeot se opírá o prodejní výsledky zčásti obnovené modelové řady.
- Model 107, jehož prodeje rostou o 3% (56 000), si získal zákazníky svými automobilovými charakteristikami i nízkou úrovní emisí CO2.
- Model 206 udržuje prodeje na vysoké úrovni (156 000), což značce Peugeot umožňuje udržovat v segmentu B kompletní nabídku.
- Model 207 jehož milióntý exemplář sjel z výrobních linek v březnu minulého roku, zaznamenal v prvním pololetí roku 2008 276 000 prodejů. Silný lídr v segmentu B na západoevropském trhu vykazuje třetí nejlepší prodeje na celkovém evropském trhu všech typů a všech značek. Symbol úspěchu této modelové řady, stotisící exemplář vozu 207 CC se objeví na trhu během léta.
- Se 150 000 uskutečněnými prodeji za pololetí se Peugeot 308 prosazuje v segmentu kompaktních hatchbacků jako jeden z referenčních modelů. Nabídka modelové řady 308 se nedávno rozšířila o novou verzi karoserie 308 SW, která přispěje k navýšení prodejů ve druhém pololetí roku 2008. Připomeňme, že model 308 SW získal v Německu ocenění Firmenauto, udělované stejnojmenným časopisem a organizací Dekra.
- Díky svému stylu a dynamickým kvalitám představuje model 407 (49 000 prodejů) zaručenou hodnotu ve velmi konkurenčním prostředí segmentu rodinných sedanů.
- Od letošního května sklízí Peugeot úspěch s nejkompletnější a nejmladší řadou lehkých užitkových vozů ve své dosavadní historii, pokračuje v obchodní ofenzívě a dosahuje vynikajících výsledků se 148 000 prodeji, které znamenají nárůst o 13%.
Nástin oživení v západní Evropě
Prodeje uskutečněné v západní Evropě jsou téměř stabilní se 638 000 vozy oproti 643 000 za stejné období minulého roku. Příčinou tohoto mírného poklesu jsou celkově klesající (- 3 %) a silně konkurenční trhy, stejně tak jako vysoká ceny ropy.
Peugeot těží z rozsáhlých investic do oblasti snižování ekologického dopadu provozu automobilů a díky atraktivní nabídce, která umožňuje využít různé finanční pobídky spojené s nízkými emisemi CO2, upevňuje se 7,5% svou pozici na trhu osobních a lehkých užitkových vozů (Evropa: 18 zemí).
V oblasti ochrany životního prostředí Peugeot upevňuje své vedoucí postavení s podílem 16,8% na trhu vozů emitujících méně než 120g CO2/km. Kromě toho, model Peugeot 207 obsadil první místo v kategorii vozů s emisemi menšími než 120 g a 130g CO2/km.
Trvalý růst mimo západní Evropu
Mimo západní Evropu prodeje montovaných vozů dosáhly 285 000 jednotek (+ 5,2 %), oproti 271 000 v prvním pololetí 2007.
V oblastech prioritního rozvoje prodeje značky Peugeot vzrostly o:
- 14,5% v Jižní Americe (Brazílie+Argentina): na 75 000,
- 13,8% v Číně: na 50 000,
- 20,8% v Rusku a východní Evropě: na 58 000.
Celkem celosvětové konsolidované prodeje značky Peugeot mimo západní Evropu dosáhly 442 000 vozů, což představuje meziroční nárůst o 23,8%.
Celkem 8 761 000 osobních a lehkých užitkových vozů registrovaných v prvním pololetí 2008 představuje pokles západoevropského trhu o 3% v porovnání se stejným obdobím roku 2007. Při detailnějším pohledu jsou pro současný celoevropský trh typické kontrastně rostoucí i silně klesající trhy.
V tomto mimořádně nestabilním prostředí Peugeot realizoval v prvním pololetí 2008 celkem 659 000 registrovaných osobních a lehkých užitkových vozů, což odpovídá stabilnímu tržnímu podílu 7,5%.
Vedoucí pozice modelu 207 a vzestup prodejů modelu 308
Model 207 se svou širokou modelovou řadou a s počtem více než 200 000 registrovaných vozů (+ 5%) potvrzuje své třetí místo na západoevropském trhu. Současně model 207 upevnil svou vedoucí pozici v segmentu B2 s více než 10% podílem v segmentu.
Model 308, uvedený již na všech evropských trzích, dosáhl ještě před příchodem 308 SW hranici 100 000 registrovaných vozů. 15. května byla na francouzský trh uvedena verze SW a v současné době přichází také na ostatní trhy.
Na trhu lehkých užitkových vozů Peugeot jednoznačně zlepšuje svůj tržní podíl (9,3% oproti 8,8%). Počet registrovaných vozů Boxer narostl o 10,9 % a Expert o 28,7%.
Francie: nárůst objemů prodeje o 3,2 %
Ve Francii trh osobních vozů zaznamenal nárůst o 4,5% a je stimulován finanční pobídkou spojenou s emisemi CO2. Díky v tomto ohledu velmi atraktivní nabídce Peugeot zaznamenává růst registrací o 3,2%, což odpovídá podílu na trhu 17,3%. Tento nárůst těží i z úspěchu modelů 107 a 207, jejichž objemy prodeje vzrostly o 31,6% (107) a 9% (207).
Na výsledcích značky Peugeot se odráží zvýšení prodejů modelu 308, který dosáhl podílu na trhu 3,9% a upevnil tak pozici lídra mezi hatchbacky segmentu M1. Spolu s tímto prodejním nárůstem navíc na trh přicházejí v nové podobě také tři stěžení modely řady, které by se v počtu prodejů měly zřetelněji projevit ve druhé polovině roku.
V prvé řadě se jedná o model 308 SW, uvedený na trh 15. května 2008, který citelně přispívá k prodejům řady 308 a představuje téměř třetinu objemu jeho prodejů. Dále je to model Partner Tepee, který je v prodejní nabídce od 15. května, a nakonec nový model 407, který je na trh uváděn právě v těchto dnech.
Díky kompletní nabídce užitkových vozů, jejíž obnova byla završena 15. května uvedením nového modelu Partner, Peugeot zvyšuje prodeje LUV o 2,5%. Na tomto výsledku se podílí celá užitková modelová řada: Boxer (+ 14,3 %), Expert (+ 3,9 %) a Partner (+ 3,9 %).
Na trhu osobních a lehkých užitkových vozů se zvýšil počet registrovaných vozů značky Peugeot o 3,1% a dosahuje na tomto trhu podílu 17,4%, což představuje nárůst o jeden procentní bod podílu na trhu oproti druhému pololetí roku 2007.
Německo: nárůst objemů prodeje o 12 %
V Německu, kde se celkový trh zvýšil o 3,9%, zaznamenává Peugeot vynikající výsledky a v prvním pololetí 2008 zvyšuje počet svých registrovaných osobních a lehkých užitkových vozů o více než 12% (56 000 registrací oproti 50 000 ve stejném období minulého roku) a zlepšuje tak svůj celkový podíl na trhu o 0,2 procentního bodu na 3,2%.
Na trhu osobních vozů je tento vývoj výsledkem úspěchu modelu 207, nejprodávanějšího dováženého vozu na německém trhu za poslední měsíce prvního pololetí a lídra v segmentu v rámci verze karoserie kupé kabriolet.
Na trhu LUV, po velmi dynamickém roce 2007, zaznamenává Peugeot v prvním pololetí 2008 navýšení objemů prodeje o téměř 10%, což vypovídá o atraktivitě rozšířené a obnovené modelové řady užitkových vozů značky.
Velká Británie: Peugeot upřednostňuje rentabilitu prodejů
Ve Velké Británii Peugeot dosahuje v prvním pololetí roku 2008 podíl 5,7% (oproti 6% v předešlém roce), na trhu, který zaznamenal pokles o 1,4%.
Mezi uspokojivé výsledky značky Peugeot v tomto tržním prostředí v prvním pololetí 2008 patří zvýšení prodejů modelu 308 a 207 CC. Model 207 CC obsadil na jednom z nejdynamičtějších evropských trhů s kabriolety první místo s nárůstem 8% oproti roku 2007. Mimoto atraktivita nabídky lehkých užitkových vozů Peugeot, podpořená nedávným uvedením modelu 207 Van a nových vozů Partner a Bipper, i nadále slaví úspěch u společností a drobných podnikatelů a umožňuje nárůst podílu značky Peugeot o 0,8 procentního bodu na 5,6%, na trhu LUV, který je stabilní ve srovnání s rokem 2007.
Španělsko: růst v obtížných tržních podmínkách
Ve Španělsku, na trhu osobních vozů, který se oproti minulému roku propadl o 17,6%, Peugeot posiluje svůj podíl o téměř jeden procentní bod (9,4% oproti 8,6% v roce 2007) s 65 900 registrovanými vozy v prvním pololetí 2008. Tento výkon staví Peugeot na vedoucí pozici na trhu s osobními vozy pro soukromé zákazníky. K dosažení těchto výsledků silně přispívají model 207, lídr ve svém segmentu, s podílem 16,2%, úspěšné uvedení modelu 308 hatchback a nedávné uvedení verze karoserie SW, udržení úrovně prodejů modelu 407 a úspěch vozu Peugeot Partner.
Trh LUV pokračuje v silně klesající tendenci oproti roku 2007 (- 26,8%). Peugeot se umístil za první pololetí na třetím místě s 13 350 registracemi a získává navíc 1,4 procentního bodu podílu na trhu na konečných 12,6%.
Itálie: nárůst registrací LUV o 21,4%
V prvním pololetí 2008 se v Itálii, oproti prvním šesti měsícům prodejně výjimečného roku 2007, trh osobních vozů propadá o 11,5%. Objem prodejů vázaných na finanční pobídky rottamazione významně poklesl o téměř 15% celkových prodejů osobních vozů.
V tomto kontextu dosáhl Peugeot podílu na trhu osobních vozů 4,7%, s nárůstem oproti druhému pololetí 2007, díky zlepšujícím se prodejům modelu 308 hatchback a uvedení modelu 308 SW na trh na konci května.
Na trhu LUV Peugeot realizoval největší navýšení v objemu prodejů (+ 21,4%) a dosáhl podílu 5%.
Na ostatních západoevropských trzích přispívá k udržení podílu na trhu stálý vzestup prodejů modelu 207, které byly vysoké již v prvním pololetí 2007, dobré zahájení prodejů modelu 308, příchod verze karoserie 308 SW, modelová řada užitkových vozů a vedoucí postavení značky Peugeot v oblasti emisí CO2, díky němuž je modelová řada v některých zemích atraktivní pro čerpání finančních pobídek. Za povšimnutí stojí také vývoj podílu na trhu v Nizozemí (8,2 % oproti 8 %) a v Belgii (10,2 % oproti 10 %).
Peugeot mimo západní Evropu
Mimo západní Evropu se prodeje montovaných vozů i nadále vyvíjely stálým rytmem a dosáhly 285 000 prodaných vozů (+ 5,2 %). Tento nárůst odráží trvale stoupající tendenci v prioritních regionech rozvoje, kterými jsou Rusko a východní Evropa, oblast Jižní Ameriky a Čína.
Pokračování růstu v oblasti Jižní Ameriky
V Jižní Americe (Brazílie + Argentina) prodeje značky Peugeot stouply o 14,5% a dosáhly 75 000 jednotek. Značka zde realizovala počet 76 000 registrovaných vozů (+ 11,8%), a zvyšuje podíl na trhu na 4,6%.
V Argentině filiálka Peugeot zaznamenává růst o 6,8% na 34 400 vozů. Podíl značky Peugeot na trhu zde dosahuje 10,8%. V segmentu M1 vykazují dobré výsledky všechny verze karoserie modelu 307, u nichž nárůst prodejů oproti prvnímu semestru 2007 činí 11,8%.
V Brazílii, Peugeot do Brasil vykazuje 41 600 registrovaných vozů a nárůst o 15,6%, což představuje podíl na trhu 3,1%. V segmentu „populars“ zaznamenává model 206 nárůst o 21,4%, a to zejména díky vynikajícím výsledkům hatchbacku, jehož prodeje vzrostly o 38,5%.
Vývoj v Číně
V Číně, na trhu s nárůstem o 13,7%, značka Peugeot zvyšuje prodeje o 13,8% na 50 000 prodaných vozů. Tento nárůst přineslo únorové uvedení modelu 307 sedan, který doplňuje nabídku produktů značky Peugeot na čínském trhu. Podíl značky Peugeot na trhu zůstává stabilní a činí 1,7%.
Vzestup značky Peugeot se opírá také o obchodní síť s 250 prodejními místy, koncesemi a zprostředkovateli prodeje, kteří používají program jednotné vizuální identity zvaný Blue Box.
Silný nárůst v Rusku: + 93,4%
Na trhu s nárůstem o 34,1% filiálka Peugeot dosahuje s 22 000 prodeji velmi silného zvýšení objemů (+ 93,4%). O tento nárůst se zasloužila zejména nově uvedená verze 207 s automatizovanou převodovkou, vstupní verze modelové řady dokonale přizpůsobená očekáváním ruského trhu, a také nedávné uvedení modelu 308 hatchback. Za povšimnutí stojí také dobré výsledky verze 206 Sedan. Peugeot zlepšuje svůj podíl na trhu o 0,4 procentního bodu na 1,3 %.
Východní Evropa: Peugeot upevňuje svou pozici
Na silně konkurenčních trzích značka udržuje své prodejní objemy (osobní vozy + LUV) ve výši 35 300 vozů. Výkony značky je třeba vyzdvihnout zejména na Slovensku (zvýšení podílu o 0,4 procentního bodu na 7,5%), ve Slovinsku (+ 0,4 bodu na 8%) a v Maďarsku, na jehož už po čtyři roky klesajícím trhu zvyšuje podíl o 0,1 procentního bodu na 4,5%.
Zavedení středisek business center na začátku roku 2008 pomohlo mimo jiné zhodnotit bohatou nabídku značky Peugeot na trhu lehkých užitkových vozů, jejichž prodeje vzrostly téměř o 30 % na 8 800 kusů.
Afrika a Střední východ
V Íránu Peugeot vyfakturoval během prvního pololetí 153 600 jednotek, což je nárůst o 87,5 %. Na celkových prodejích se podílí 36 500 jednotkami model 206 a 117 100 jednotkami model 405.
V Turecku na trhu s nárůstem 13,3% Peugeot zaznamenává zvýšení prodejů o 27,4% a v prvním pololetí 2008 dosahuje počtu 10 500 jednotek. Podíl na trhu se zvýšil o 0,3 procentního bodu na 4,5%. Tento nárůst je daný uvedením modelu 308 hatchback na trh. Na trhu lehkých užitkových vozů se prosadil Bipper a zaujímá 49% prodejů značky.
V Alžírsku filiálka zaznamenává dobré výkony s 12 200 prodanými vozy, což představuje nárůst o 18,3%. Peugeot na zdejším trhu zaujímá podíl 9,9%. V segmentu B zaznamenává dvojice 206 + 207 nárůst o 32,2%, stejně tak Partner Origin zvyšuje své prodeje o 29,7%.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií