84. Rallye Monte-Carlo: úspěšný debut pro Peugeot Rally Academy!

Přestože se jednalo o jejich první start v Rallye Monte-Carlo, nechvalně proslulé svou náročností, obě posádky Peugeot Rally Academy prošly první soutěží v sezóně bez zaváhání a dostály svému postavení loňských vítězů 208 Rally Cupu.

FIA WORLD RALLY CHAMPIONSHIP 2016 - WRC MONTE CARLO

?????????????????????????????????

S podporou svých vozů Peugeot 208 T16

– dojeli José Antonio Suarez a Candido Carrera do Monaka na šestém místě v kategorii WRC2, zatímco Jordan Berfa a Damien Augustin dovezli svůj vůz Peugeot 208 R2 k jednoznačnému vítězství ve třídě RC4 a navíc byli druzí v klasifikaci WRC3.

První zkoušky ve čtvrtek

– v nichž José Antonio Suarez a Candido Carrera soutěžili v barvách Peugeot Rally Academy, byly dva noční testy ve čtvrtek večer, které se ukázaly být obzvláště ošemetné. Po defektu při 1. rychlostní zkoušce ztratili čas, při RZ2 dojeli další posádku, která je brzdila, a když zaparkovali svůj vůz 208 T16 v Gapu, byli na prozatímním šestém místě ve své třídě.

Následujícího pátek

José Antonio a Candido jeli bezchybně, a třebaže se přilnavost neustále měnila, dokončili etapu na sedmém místě.

V sobotu dvojice Peugeot Rally Academy

– ztratila čas při vyjetí z trati při hrůzu nahánějící zkoušce Lardier – Valença-Faye (RZ9, 51,55 km) a pak s dalším defektem pneumatiky při druhém průjezdu touto maratónskou zkouškou. Svůj vůz 208 T16 však posunuli na čelo pořadí WRC2 při obou průjezdech Saint Léger les Mélèzes – La Bâtie Neuve, kdy jim pomohl chytrý výběr pneumatik, který jim v obou případech přinesl celkově šestý nejrychlejší čas. José Antonio a Candido zakončili den druhým nejlepším pokusem na klasice Rallye Monte Carlo Sisteron-Thoard i přesto, že hlásil hodiny.

Svůj týden Španělé dokončili stylově

– byli nejrychlejší ve WRC2 při slavné zkoušce Col de Turini před dojezdem do cíle v Monaku na šestém místě. V Rallye Monte-Carlo zaznamenali nejrychlejší čas ve třech rychlostních zkouškách.

Jordan Berfa a Damien Augustin mezitím slavili úspěch

– ve svém prvním letošním podniku v jejich voze Peugeot 208 R2 – referencí ve třídě RC4. Snadným propracováním se po 3. rychlostní zkoušce dostali do čela své třídy a na druhé místo ve WRC3. Tyto pozice uhájili až do konce.

Přestože se Jordan a Damien dopustili několika chyb, které se u posádky startující v legendární Rallye Monte-Carlo poprvé daly očekávat, podali dokonale vyvážený výkon a dokonce jednu zkoušku vyhráli před konkurenty ve výkonnějším voze kategorie R3.

V konečném pořadí WRC3 se na prvním pěti místech

– objevily tři vozy Peugeot 208 R2 zásluhou Fabia Andolfiho (3.) a Damiana de Tommasa (4.).

Co řekli jezdci:

José Antonio Suarez:

„Jsem nadšen z tohoto výsledku při mém vůbec prvním startu v Rallye Monte-Carlo. Podmínky byly po celý víkend mimořádně obtížné včetně zkoušek, kdy se přilnavost od startu do cíle stále měnila. Naším cílem bylo dojet do cíle, a to jsme dokázali. Během cesty jsem po celé čtyři dny sbíral spoustu zkušeností, a to je pro zbytek sezony důležité.“

Jordan Berfa:

„Před startem jsem si nedokázal představit, že bych zajel tak dobrý výsledek. Jsem rád, protože jsme do písmene plnili naše pokyny. Všechna ta poctivá práce s Peugeot Rally Academy se vyplatila, zejména pokud jde o výběr pneumatik. Byl to dlouhý, tvrdý podnik a skvělá zkušenost. V sobotu se nám povedlo zvětšit náskok a v posledním dni pak mít situaci pod kontrolou.“

Konečné pořadí (WRC2):

  1. E. Evans (Ford Fiesta R5) 4 h 8 m 23,9 s.
  2. A. Kremer (Škoda Fabia R5) +2 m 13,1 s,
  3. Q. Gilbert (DS3 R5), +2 m 34,2 s,
  4. Q. Giordano (DS3 R5) +6 m 32,6 s,
  5. Y. Bonato (DS3 R5) +11 m 45,7 s,
  6. José Antonio Suarez/Candido Carrera (Peugeot 208T16) +18 m 18,3 s , atd.

Konečné pořadí (WRC3):

  1. O-C. Veiby (DS3 R3 Max) 4 h 30 m 42,9 s,
  2. Jordan Berfa/Damien Augustin (Peugeot 208R2) +3 m 46,6 s,
  3. F. Andolfi (Peugeot 208R2) + 4 m 29,6 s,
  4. D. De Tommaso (Peugeot 208R2) +6 m 11,6 s,
  5. V. Dubert (DS3 R3 Max) +15 m 58,7 s, atd.

Příští podnik Peugeot Rally Academy: Vodafone Rally de Portugal (19. – 22. května)

Kontakty, internet a sociální média:

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Z letošní Green Rally si Peugeot potřetí v řadě odvezl zlatý pohár

Z letošní Green Rally si Peugeot...

V rámci Barum Czech Rally Zlín se už šestým rokem odehrála doprovodná soutěž Green Rally pro vozy s elektrickým a hybridním pohonem. Tato ecoRally sice není zařazena do národního...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina Stellantis představuje platformu STLA Medium

Skupina Stellantis představuje platformu...

Skupina Stellantis představila STLA Medium, globální platformu pro elektromobily disponující výjimečnými charakteristikami, kterými ve své kategorii jednoznačně vyniká. Jedná se například o...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Neodolatelný vzhled nového prcka

Nový Peugeot 208: Neodolatelný vzhled...

Peugeot 208, ikonický model řady Peugeot a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, nyní dostává nový rozměr. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 2008: Malé velké SUV s dojezdem až 406 km

Nový Peugeot 2008: Malé velké SUV s...

Peugeot 2008 je více než tři roky nejprodávanějším SUV segmentu B na evropském trhu. Nyní udělal další krok vpřed z hlediska designu, technologií a elektrifikace. Díky účinnosti nového...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...