8. Rallye Turecko: Citroën na stupních vítězů

Osmou rallye skončila první polovina sezony mistrovství světa WRC 2008. Sébastien Loeb a Daniel Elena si dojeli pro třetí místo a jejich týmoví kolegové Dani Sordo a Marc Martí skončili na 4. místě.

Poslední etapa v Turecku zahrnovala jen tři rychlostní zkoušky na pouhých 67 kilometrech. Ještě před startem se podle gest a některých vyjádření jezdců stáje Citroën Sport se dalo vyčíst velké napětí. Séb a Daniel byli 34,3 s za vedoucí posádkou, na druhé místo ztráceli 18,1 s. Dani a Marc měli na 3. místo ztrátu 6,6 s.

Loeb: Jeli jsme na hraně

„Stejně jako v první a druhé etapě jsem jel, co to šlo…ale všechno marné,“ litoval Sebastian. „Nastavení vozu bylo v pořádku, naše C4 WRC bylo konkurenceschopné a neudělali jsme žádné chyby. I když jsme v neděli vyráželi na trať až jako třetí, nedokázali jsme z těchto podmínek nic vytěžit. Naši největší soupeři nemuseli trať čistit až tak moc, jako jsme to museli dělat my v předchozích etapách. Nemůžu říci, že jsem spokojený se třetím místem a určitě mě netěší fakt, že jsem ztratil vedení v šampionátu jezdců,“ dodal Loeb. „Během těchto tří dní jsme zkoušeli snad všechno. Často jsme jeli na hraně a za ni, využívali veškeré možnosti vozu i pneumatik Pirelli, které obstály při nebezpečí píchnutí. Snad jen s výjimkou Nového Zélandu už nebude ve zbývajících sedmi podnicích šampionátu čistění trati nevýhodou. A to je pouze a jen dobře. Jsme připraveni na to, co nás čeká, bodové rozdíly jsou minimální a bezpochyby nás čekají velké souboje. Zbytek sezony slibuje být skvělou podívanou. Vrátíme se zpět ve Finsku.“

Sordo: Těším se na asfalt

Dani a Marc potřebovali jedinou rychlostní zkoušku (17), aby se vypracovali na 4. pozici. „Jsem velice rád, že se nám to podařilo,“ smál se mladý Španěl. „Byl to těžký víkend, výsledek je pro mě velice dobrý. Naše auto bylo konkurenceschopné a my jsme mohli odvést dobrý výkon. Snažil jsem se šetřit pneumatiky a udělali jsme velký pokrok v řízení právě na tomto povrchu. Těším se na zbytek sezony a hlavně na tři asfaltové rallye, které budou následovat.“

Quesnel: Vzrušující druhý poločas

„Vysoké teploty, obtížné zkoušky, intenzivní dění, to vše udělalo pro naše lidi nesmírně náročný víkend,“ uvedl Olivier Quesnel, sportovní ředitel Citroën Total Sport. „Séb a Daniel absolvovali na dané podmínky dobrou rallye. Dali tomu všechno a měli by být hrdí na třetí místo. Výsledek Daniho a Marca je také velmi dobrý. O čtvrté místo museli tvrdě bojovat a nakonec byli úspěšní. Jsme nyní v polovině sezony. Séb je tři body od prvního místa, Citroën je devět bodů od čela Poháru konstruktérů. Není to velká ztráta. Zbytek sezony slibuje být vzrušující…“

Rallye v číslech

Nejlepší časy:

1. etapa: RZ 1: Sébastien Loeb (Citroën C4) – RZ 2: Urmo Aava (Citroën C4) – RZ 3: Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – RZ 4 a 5: Gigi Galli (Ford Focus) – RZ 6: JM Latvala – RZ 7: S. Loeb – RZ 8: G. Galli – RZ 9: Henning Solberg (Ford Focus).

2. etapa: RZ 10 a 11: Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 12: U. Aava (Citroën C4) – RZ 13: M.Hirvonen – RZ 14: JM Latvala – RZ 15: S. Loeb a M. Hirvonen – RZ 16: S. Loeb.

3. etapa: RZ 17: U. Aava – RZ 18: S. Loeb – RZ 19: JM Latvala.

Nejlepší časy celkem:

  • S. Loeb, 5 – M. Hirvonen, 4 – JM. Latvala, 4 – G. Galli, 3 – U. Aava, 3 – H. Solberg, 1.

Vedení v soutěži:

  • RZ 1: S. Loeb – RZ 2 až 5: M. Hirvonen – RZ 6: JM. Latvala – RZ 7 až 8: M. Hirvonen –
  • RZ 9 a 10: S. Loeb – RZ 11 až 19: M. Hirvonen.

Konečné pořadí:

  • 1. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) 4:42:07,1 hod.
  • 2. JM. Latvala/M. Anttila (Ford Focus) + 7,9 s
  • 3. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) + 25,7 s
  • 4. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 2:25,6 min.
  • 5. H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus) + 2:33,7
  • 6. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 2:48,2
  • 7. M. Wilson/S. Martin (Ford Focus) + 4:24,2
  • 8. C. Rautenbach/D. Senior (Citroën C4) + 7:46,7
  • 9. F. Villagra/J. Perez-Companc (Ford Focus) + 9:34,1
  • 10. B. Clark/P.Nagle (Ford Focus) + 14:48,8

Mistrovství světa FIA WRC – Pohár konstruktérů:

1. Ford, 99 – 2. Citroën-Total, 90 – 3. Subaru, 53 – 4. Stobart, 41 – 5. Munchi’s, 19 – 6. Suzuki, 10.

Mistrovství světa FIA WRC – pořadí pilotů:

1. M. Hirvonen, 59 – 2. S. Loeb, 56 – 3. JM Latvala, 34 – 4. C. Atkinson, 31 – 5. D. Sordo, 30 – 6. P. Solberg, 20 – 7. G. Galli, 17 – 8. H. Solberg, 16 – 9. M. Wilson, 12 – 10. F. Villagra, 8 – 11. U. Aava, 6 – 12. C. Rautenbach, 6 – 13. F. Duval, 5 – 14. A. Mikkelsen, 4 – 15. JM. Cuoq, 2 – 16. T. Gardemeister, 2 – 17. A. Aigner, 1 – 18. PG. Andersson, 1 – 19. J. Hänninen, 1 – 20. S. Ogier, 1.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...