Poslední etapa v Turecku zahrnovala jen tři rychlostní zkoušky na pouhých 67 kilometrech. Ještě před startem se podle gest a některých vyjádření jezdců stáje Citroën Sport se dalo vyčíst velké napětí. Séb a Daniel byli 34,3 s za vedoucí posádkou, na druhé místo ztráceli 18,1 s. Dani a Marc měli na 3. místo ztrátu 6,6 s.
Loeb: Jeli jsme na hraně
„Stejně jako v první a druhé etapě jsem jel, co to šlo…ale všechno marné,“ litoval Sebastian. „Nastavení vozu bylo v pořádku, naše C4 WRC bylo konkurenceschopné a neudělali jsme žádné chyby. I když jsme v neděli vyráželi na trať až jako třetí, nedokázali jsme z těchto podmínek nic vytěžit. Naši největší soupeři nemuseli trať čistit až tak moc, jako jsme to museli dělat my v předchozích etapách. Nemůžu říci, že jsem spokojený se třetím místem a určitě mě netěší fakt, že jsem ztratil vedení v šampionátu jezdců,“ dodal Loeb. „Během těchto tří dní jsme zkoušeli snad všechno. Často jsme jeli na hraně a za ni, využívali veškeré možnosti vozu i pneumatik Pirelli, které obstály při nebezpečí píchnutí. Snad jen s výjimkou Nového Zélandu už nebude ve zbývajících sedmi podnicích šampionátu čistění trati nevýhodou. A to je pouze a jen dobře. Jsme připraveni na to, co nás čeká, bodové rozdíly jsou minimální a bezpochyby nás čekají velké souboje. Zbytek sezony slibuje být skvělou podívanou. Vrátíme se zpět ve Finsku.“
Sordo: Těším se na asfalt
Dani a Marc potřebovali jedinou rychlostní zkoušku (17), aby se vypracovali na 4. pozici. „Jsem velice rád, že se nám to podařilo,“ smál se mladý Španěl. „Byl to těžký víkend, výsledek je pro mě velice dobrý. Naše auto bylo konkurenceschopné a my jsme mohli odvést dobrý výkon. Snažil jsem se šetřit pneumatiky a udělali jsme velký pokrok v řízení právě na tomto povrchu. Těším se na zbytek sezony a hlavně na tři asfaltové rallye, které budou následovat.“
Quesnel: Vzrušující druhý poločas
„Vysoké teploty, obtížné zkoušky, intenzivní dění, to vše udělalo pro naše lidi nesmírně náročný víkend,“ uvedl Olivier Quesnel, sportovní ředitel Citroën Total Sport. „Séb a Daniel absolvovali na dané podmínky dobrou rallye. Dali tomu všechno a měli by být hrdí na třetí místo. Výsledek Daniho a Marca je také velmi dobrý. O čtvrté místo museli tvrdě bojovat a nakonec byli úspěšní. Jsme nyní v polovině sezony. Séb je tři body od prvního místa, Citroën je devět bodů od čela Poháru konstruktérů. Není to velká ztráta. Zbytek sezony slibuje být vzrušující…“
Rallye v číslech
Nejlepší časy:
1. etapa: RZ 1: Sébastien Loeb (Citroën C4) – RZ 2: Urmo Aava (Citroën C4) – RZ 3: Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – RZ 4 a 5: Gigi Galli (Ford Focus) – RZ 6: JM Latvala – RZ 7: S. Loeb – RZ 8: G. Galli – RZ 9: Henning Solberg (Ford Focus).
2. etapa: RZ 10 a 11: Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 12: U. Aava (Citroën C4) – RZ 13: M.Hirvonen – RZ 14: JM Latvala – RZ 15: S. Loeb a M. Hirvonen – RZ 16: S. Loeb.
3. etapa: RZ 17: U. Aava – RZ 18: S. Loeb – RZ 19: JM Latvala.
Nejlepší časy celkem:
- S. Loeb, 5 – M. Hirvonen, 4 – JM. Latvala, 4 – G. Galli, 3 – U. Aava, 3 – H. Solberg, 1.
Vedení v soutěži:
- RZ 1: S. Loeb – RZ 2 až 5: M. Hirvonen – RZ 6: JM. Latvala – RZ 7 až 8: M. Hirvonen –
- RZ 9 a 10: S. Loeb – RZ 11 až 19: M. Hirvonen.
Konečné pořadí:
- 1. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) 4:42:07,1 hod.
- 2. JM. Latvala/M. Anttila (Ford Focus) + 7,9 s
- 3. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) + 25,7 s
- 4. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 2:25,6 min.
- 5. H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus) + 2:33,7
- 6. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 2:48,2
- 7. M. Wilson/S. Martin (Ford Focus) + 4:24,2
- 8. C. Rautenbach/D. Senior (Citroën C4) + 7:46,7
- 9. F. Villagra/J. Perez-Companc (Ford Focus) + 9:34,1
- 10. B. Clark/P.Nagle (Ford Focus) + 14:48,8
Mistrovství světa FIA WRC – Pohár konstruktérů:
1. Ford, 99 – 2. Citroën-Total, 90 – 3. Subaru, 53 – 4. Stobart, 41 – 5. Munchi’s, 19 – 6. Suzuki, 10.
Mistrovství světa FIA WRC – pořadí pilotů:
1. M. Hirvonen, 59 – 2. S. Loeb, 56 – 3. JM Latvala, 34 – 4. C. Atkinson, 31 – 5. D. Sordo, 30 – 6. P. Solberg, 20 – 7. G. Galli, 17 – 8. H. Solberg, 16 – 9. M. Wilson, 12 – 10. F. Villagra, 8 – 11. U. Aava, 6 – 12. C. Rautenbach, 6 – 13. F. Duval, 5 – 14. A. Mikkelsen, 4 – 15. JM. Cuoq, 2 – 16. T. Gardemeister, 2 – 17. A. Aigner, 1 – 18. PG. Andersson, 1 – 19. J. Hänninen, 1 – 20. S. Ogier, 1.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií