Zcela nový model nové generace Hondy HR-V do prodeje již v září na našem trhu (podrobný popis modelu)

Nový model Honda HR-V představuje jedinečnou alternativu v crossoverovém segmentu: charakteristický vzhled kupé v kombinaci s robustností SUV, prostornost a všestrannost MPV, sofistikovaná a zároveň zábavná jízdní dynamika a úsporný provoz.

1nohhhh1000

Profil modelu HR-V již na první pohled zdůrazňuje

– vyšší a odolnou konstrukci nového modelu HR-V (výška 1 605 mm) v kombinaci s působivým vzhledem přinášejí pocit bezpečí, ochrany, důvěry a užitné hodnoty. Nový model HR-V nabízí cestujícím špičkový vnitřní prostor a díky převratnému systému sedadel Honda Magic Seat i vysokou univerzálnost. Vnitřní prostor modelu HR-V se vyznačuje vysoce kvalitními a příjemnými materiály a vkusným designem. Konstruktérům společnosti Honda se podařilo skloubit prostornost s dojmem sportovní a těsné kabiny. Základní verze nového modelu HR-V bude k dispozici s velmi úsporným 1,6litrovým vznětovým motorem i-DTEC o výkonu 88 kW (120 k) nebo 1,5litrovým benzínovým motorem i-VTEC o výkonu 96 kW (130 k). Oba tyto motory patří do řady Honda Earth Dreams Technology. Vznětový motor má šestistupňovou manuální převodovku, zatímco pro benzínový motor je v nabídce šestistupňová manuální převodovka nebo převodovka CVT.

Nový model HR-V je součástí nastupující generace zcela nových vozů Honda

– je důkazem průkopnického přístupu značky k technologickým inovacím zvyšujícím spokojenost zákazníků. Prodej zcela nové modelové řady HR-V ve třech verzích bude v Evropě zahájen v druhé polovině roku 2015.

Charakter nového modelu Hondy HR-V

  • Charakteristický vzhled kupé v kombinaci s robustností SUV
  • Jedinečný styling kupé dává novému HR-V emoční náboj
  • Linie na boční straně karoserie a dopředu směřující konstrukce zdůrazňují hbitost
  • Charakteristický tvar křídla na čelní straně karoserie jasně odkazuje na rodinnou tradici značky Honda
  • Dynamický profil se sportovním prosklením a skrytými kličkami zadních dveří

Špičková a hladká aerodynamika

Konstruktéři Honda stručně shrnuli designovou koncepci zcela nového modelu HR-V jako „fúzi dynamiky a důkladnosti“. Tato koncepce si kladla za cíl zkombinovat eleganci a plynulost kupé s užitností a silou SUV.

Zcela nový model HR-V

– představuje něco nového a převratného. Model HR-V má profil kabiny kupé s mohutnou přídí a výrazně tvarovaným podvozkem. Společně s jemnými povrchovými detaily vytvářejí osobitý vzhled s emočním nábojem. Ten zapůsobí na cílovou skupinu zákazníků, která klade důraz na styl a praktičnost. Na silnici překypuje nový model HR-V jedinečnou a sebevědomou identitou a charakteristický tvar křídla na čelní straně karoserie jasně odkazuje na rodinnou tradici značky Honda. Černá barva přední mřížky symbolizuje houževnatost a neohroženost.

Tvar karoserie HR-V, který připomíná kupé, má dynamický a sportovní vzhled

Doplňují jej kličky zadních dveří „skryté“ v zadním sloupku. Výrazné a ostře definované linie procházejí celou délkou karoserie a dávají modelu HR-V cílevědomý a dopředu směřující výraz. Vytvářejí pocit pohybu a dynamiky, i když vozidlo stojí. Hluboce profilované podvozkové panely a výrazné vodorovné linie předního a zadního nárazníku svědčí o tuhosti, pevnosti a stabilitě na vozovce, jimiž se vyznačují větší SUV.

Model HR-V vnáší do crossoverového segmentu špičkový aerodynamický výkon

Tři kryty podvozku (pod motorem, předními a zadními dveřmi) přispívají k hladkému a optimálnímu proudění vzduchu a k nižší spotřebě. Rovněž lépe chrání kabinu před hlukem. V oblasti aerodynamiky se vývoj soustředil na optimalizaci předního a zadního aerodynamického vztlaku, aby se dále zvýšila stabilita vozu při vysokých rychlostech. Zcela nový model HR-V bude od začátku prodeje k dispozici ve čtyřech metalických (Brilliant Sporty Blue, Alabaster Silver, Modern Steel, Ruse Black) a třech perleťových (Morpho Blue, Crystal Black, White Orchid) barvách a rovněž v základní odstínu Milano Red. Nové odstíny Ruse Black a Morpho Blue jsou k dispozici výhradně u tohoto nového modelu HR-V.

Špičkový a univerzální vnitřní prostor

Díky středovému umístění palivové nádrže vznikl špičkový vnitřní prostor Vysoká výška zaručuje impozantně široké zorné pole řidiče Cestující na zadním sedadle mají k dispozici dostatek prostoru pro hlavu, nohy a kolena Systém Honda Magic Seat umožňuje bezkonkurenčně univerzální využití kabiny Snadný přístup do nákladního prostoru širokým a nízkým otvorem zadních výklopných dveří Interiér zcela nové Hondy HR-V byl dokonale přizpůsoben dynamickým a náročným požadavků moderního a kritického zákazníka. Konstruktéři Honda se snažili splnit požadavky zákazníků – na špičkový vnitřní prostor, snadné používání a na dynamický a emocionální design úložného prostoru. Díky tomu je interiér modelu HR-V nabitý funkcemi, ale zároveň vyjadřuje pocit osobního prostoru a spokojenosti.

Kabina modelu HR-V je prostorná a neuvěřitelně univerzální

Zcela poprvé spojuje výhody MPV s crossoverovým segmentem. Zároveň nabízí při řízení polohu, která vytváří pocit hbitosti a dynamičnosti. Majitelé modelu HR-V budou mít při řízení pocit bezpečnosti a důvěry díky vyšší poloze řidiče (o 100 mm vyšší než u běžného sedanu nebo vozu kombi) a širokému zornému poli. Zvýšená podlaha a odpovídající vyšší poloha sezení usnadňují nastupování a vystupování. Základem prostorného a univerzálního vnitřního prostoru modelu Honda HR-V je rozvržení se středovým umístěním palivové nádrže. V tomto prostorově úsporném novátorském rozvržení je nízká palivová nádrž umístěná pod předními sedadly, čímž se uvolnil prostor pod podlahou za zadními sedadly. Díky tomu lze na podvozku využít systém Honda Magic Seat, jež je velmi oblíbený a používá se u řady modelů vozů Honda.

Systém Magic Seat umožňuje vytvořit ze zadních sedadel

– která jsou dělena v poměru 60:40, celou řadu konfigurací. V tomto dostatečně velkém vnitřním prostoru lze pak převážet maximální počet osob nebo velké množství nákladu. Kromě standardní konfigurace sedadel lze použít některý z následujících tří režimů systému Magic Seat

Režim Utility – opěrák zadního sedadla se sklopí dopředu, sedák se zasune do prostoru pro nohy zadního cestujícího a vznikne rovná podlaha o maximální délce 1 845 mm.

Režim Tall – přední strana sedáku zadního sedadla se zvedne nahoru a dozadu a zůstane zajištěna ve svislé poloze. Vznikne tak nákladní výška 1 240 mm od podlahy ke stropu, která umožňuje uložit za přední sedadla vysoké předměty.

Režim Long – opěrák předního sedadla spolujezdce se sklopí dozadu do vodorovné polohy a zároveň se sklopí opěrák zadního sedadla dopředu. Vnikne tunel, do kterého lze umístit předměty dlouhé až 2 445 mm. Cestující jistě ocení velmi prostornou kabinu. Tak velký prostor pro nohy, ramena a hlavu vpředu i vzadu je obvyklý spíše u větších vozidel.

Nákladní prostor nabízí spoustu místa

– s nesklopenými zadními sedadly objem 470 litrů, po jejich sklopení až 1 533 litrů. Široký otvor (1 180 mm) zadních výklopných dveří nového modelu HR-V a nízká nakládací hrana (650 mm) zaručují snadný přístup do objemného nákladního prostoru.

Při cestování na dlouhé vzdálenosti

– s novým modelem HR-V si řidič i spolucestující budou užívat pohodlí bez únavy. Konstruktéři Honda si totiž dali za cíl tento model co nejvíce vylepšit. Pro nový model HR-V vyvinuli novou a velmi účinnou zvukovou izolaci. Ve vozidle jsou kvalitní koberce s netkanou spodní vrstvou, jež mají vynikající tlumící vlastnosti a které se obvykle instalují do sedanů vyšší třídy. Vnitřní plochy předních a zadních podběhů kol jsou opatřeny materiálem pohlcujícím zvuk. Společně s podlahovým kobercem, zakrytím prostoru pod podlahou a zvukovou izolací palubní desky přispívají k vytvoření dokonalé a tiché atmosféry v celé kabině. Při konstantní rychlosti 100 km/h jsou cestující v kabině vystaveni velmi nízkému hluku 65 dB. Propracovaný a vkusný interiér využívající vysoce kvalitní materiály Sofistikovaný vnitřní prostor s vysoce kvalitními a příjemnými materiály.

Systém Honda Connect nabízí

– pohodlí a možnost připojení během jízdy Široké spektrum funkcí přístupné prostřednictvím sedmipalcového dotykového displeje Velká panoramatická sklopná a posuvná skleněná střecha jedinečná v této třídě Prostorná a vzdušná kabina je vybavena vysoce kvalitními materiály s příjemným povrchem. Jemně zvýrazněné detaily v leštěném chromu a elegantní šité spoje vytvářejí pocit luxusu. Design přístrojové desky kombinuje pocit solidnosti s jedinečnými detaily, včetně panelu funkcí v černém odstínu Piano- black, který zdůrazňuje kvalitu, vytříbenost a dokonalost. Koordinace barevných a materiálových možností umožní zákazníkům vyjádřit své mládí, inteligenci a vyzrálost prostřednictvím vlastního výběru. Jednotlivé ovládací prvky na třídílné přístrojové desce jsou obklopeny „plovoucími“ osvětlovacími kruhy. Funkce Honda ECO Assist mění barvy podsvícení rychloměru od bílé po zelenou podle úspornosti jízdy. V interiéru nového modelu HR-V je před spolujezdcem na předním sedadle umístěn nový „velkokapacitní“ výstup vzduchu se třemi nastavitelnými větracími otvory přes celou přístrojovou desku. Ty zajišťují přívod vzduchu pro všechny cestující. K dispozici jsou tato nastavení objemu proudění vzduchu: silný proud vzduchu z výstupu nejblíže bočnímu oknu; slabý proud vzduchu ze středového výstupu a střední proud vzduchu z výstupu, který je nejblíže středovému panelu. Nový model HR-V bude k dispozici ve třech verzích Podle verze a trhu budou mít zákazníci možnost výběru čalounění z vysoce kvalitního textilu anebo kůže – obojí v klasické černé povrchové úpravě.

Panoramatická skleněná střecha

U nejvyšších verzí nového modelu HR-V je pocit prostornosti posílen nabídkou jedinečné panoramatické skleněné střechy, která nemá v této třídě obdoby. 846mm dlouhá sklopná a posuvná panoramatická střecha s tlačítkovým ovládáním je vybavena posuvnou žaluzií proti slunci, která se otevírá automaticky se střechou a již lze ručně zavřít. Přední část,která se na zadní straně zvedá do výšky 27,5 mm, má délku 475 mm. Díky novému „chytrému dotykovému interiéru“ Hondy lze ovládat některé funkce s vynaložením minimálního pohybu a námahy. Mezi tyto funkce patří: elektrická parkovací brzda, dotykový panel ovládání klimatizace a dotykový indikátor.

Nový pokročilý infotainmentový systém Honda Connect

– který byl poprvé uveden v Evropě u modelu CR-V 2015, zajišťuje lepší připojení, informace a zábavu v novém modelu HR-V. Dodává se standardně pro střední a vyšší verze HR-V a volitelně u základního modelu. Honda Connect představuje aplikační uživatelské rozhraní, které lze ovládat přitahováním prstů, potahováním a klepáním, podobně jako u moderních chytrých telefonů. Používá systém Android, nejrozšířenější mobilní operační systém na světě. Systém Honda Connect umožňuje rychlý přístup k internetovým službám, například procházení webu, dopravním informacím v reálném čase, zprávám a informacím o počasí, sociálním sítím a internetovým hudebním stanicím. Systém Honda Connect je dodáván s celou řadou předinstalovaných aplikací. Další aplikace si mohou uživatelé stáhnout individuálně prostřednictvím služby Honda App Center. Předinstalovaná aplikace „Aha“ nabízí snadný přístup k tisícům stanic se zvukovým obsahem od hudby, zpravodajství, podcastů po audioknihy, a také k informačním kanálům sociálních sítí a ke službám poskytovaným na základě polohy. Tento systém lze snadno a intuitivně ovládat prostřednictvím sedmipalcového dotykového displeje uprostřed přístrojové desky. Displej lze individuálně přizpůsobit výběrem některého ze dvou odlišných vzhledů. Uživatelé si tak mohou vytvořit systém ve vlastním stylu. Barevně rozlišené ikony urychlují a usnadňují procházení nabídek. Na dotykovém displeji Honda Connect se rovněž zobrazují informace o vozu – například denní počitadlo kilometrů a údaje o úspoře paliva – a obraz ze zadní parkovací kamery (podle modelu). Kromě toho je systém Honda Connect vybaven možnosti synchronizace s chytrými telefony a dalšími osobními multimediálními zařízeními: WiFi, Bluetooth, HDMI a MirrorLink. Funkce MirrorLink přenáší obraz z připojeného kompatibilního přístroje a umožňuje jej ovládat prostřednictvím displeje na přístrojové desce.

V základní výbavě vyšší verze modelu HR-V nabízí společnost Honda také oblíbenou satelitní navigaci Garmin

Tento systém je plně integrován se systémem Honda Connect a obsahuje předinstalované mapy, které umožňují uživatelům navigaci i v místech bez pokrytí mobilním signálem. Podrobné hlasové navigační povely jsou doplněny pokročilými funkcemi navádění, které snadno navigují řidiče i v těch nejnáročnějších situacích. Realistická zobrazení křižovatek usnadňují identifikaci vybraných křižovatek a výjezdů. Tento systém rovněž zobrazuje objížďky v reálném čase, označení omezení rychlosti, navádění v jízdních pruzích, zobrazení dopravních značek, budovy ve 3D, plastická zobrazení a úsporné trasy. Společnost Honda jako jediná poskytuje bezplatné aktualizace map po dobu pěti let.

Základní modely HR-V jsou ve standardní výbavě vybaveny pětipalcovým LCD barevným displejem

– uprostřed přístrojové desky a 160wattovým AM/FM/CD audiosystémem se čtyřmi reproduktory. Střední a vyšší verze modelu jsou vybaveny 180watovým šesti reproduktorovým audiosystémem.

Atraktivní jízdní vlastnosti a úsporný provoz 1,5litrový benzínový motor i-VTEC

– přináší kombinaci vysokého výkonu a nízké spotřeby. Dosahuje výkonu 96 kW (130 k) při 6 600 ot./min. a maximální točivý moment 155 Nm při 4 600 ot./min. Technologie Honda VTEC (Variable Timing and Lift Electronic Control) a VTC (Variable Timing Control) jsou doplněny přímým vstřikováním, sacími kanály se zesílením víření a optimalizovaným tvarem pístů pro zajištění vysokého výkonu a úspornosti. Na celkové hmotnosti se projevilo snížení hmotnosti klikového hřídele a použitím nezávislých ložiskových těles. S tímto benzínovým motorem o obsahu 1 498 cm3 zrychluje nový model HR-V z 0 na 100 km/h (62 mil/h) za 10,7 sekundy (manuální převodovka) nebo za 11,2 sekundy (CVT). V případě převodovky CVT může být spotřeba paliva impozantních 5,2 l/100 km (kombinovaný cyklus) a emise CO2 od pouhých 120 g/km.

Přeplňovaný vznětový motor 1,6litrový motor i-DTEC

– se systémem Common rail využívá rozsáhlé technologie, které omezují tření, snižují emise a spotřebu paliva. Motor o obsahu 1 597 cm3 je vybaven malým a vysoce účinným turbodmychadlem, nízkotlakým systémem recirkulace spalin EGR (exhaust gas recirculation), vysokým průtokem v sání, který zajišťuje velké víření směsi v každém z válců. Nový, velmi pevný, lehký a štíhlý klikový hřídel a otevřený celohliníkový blok motoru odlévaný pod vysokým tlakem snižují hmotnost motoru. Se vznětovým motorem, který dosahuje výkonu 88 kW (120 k) při 4 000 ot./min. a točivého momentu 300 Nm při 2 000 ot./min., dokáže nový model HR-V zrychlit na 100 km/h (62 mil/h) za pouhých 10,0 sekund. Patří tak k nejdynamičtějším vozům ve své třídě. S manuální převodovkou je spotřeba paliva impozantních 4,0 l/100 km (kombinovaný cyklus) a emise CO2 104 g/km.

Oba motory, benzínový i vznětový

– jsou ve standardní verzi vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou, u které byla provedena řada vylepšení v případě nového modelu HR-V. Díky optimalizaci šířky soukolí jednotlivých rychlostních stupňů a celkovému uspořádání mohli konstruktéři převodovku zkrátit. Celkovou účinnost zvyšuje lehký a masivní hřídel převodovky. Zlepšil se pocit a kvalita řazení, bylo vylepšeno šikmé přesouvání řadicí páky a řadicí stupně lze měnit hladce jedním pohybem. Snížil se odpor při řazení zpátečky a byl minimalizován hluk převodovky při couvání.

Oblíbená volitelná převodovka Honda CVT

– je u nového modelu HR-V k dispozici s 1,5litrovým benzínovým motorem i-VTEC. Zcela nové ovládání převodovky CVT přináší směrovou a lineární odezvu, jež je běžná u manuální převodovky. Díky tomu rychlost vozidla přesněji odpovídá poloze pedálu akcelerátoru, čímž se zlepšuje směrová odezva. Otáčky motoru se zároveň zvyšují proporčně s polohou pedálu akcelerátoru a výsledkem je lepší lineární odezva.

Díky novému řídicímu softwaru má ovladatelnost převodovky CVT přirozenější „vícerychlostní“ odezvu

Tento software simuluje sedm rychlostí a zajišťuje optimalizované mapování řazení. Vylepšení pro konkrétní situace přinášejí dva nové doplňkové programy.

Program EDDB (Early Downshift During Braking)

– pomáhá řidiči, při brzdění. Pokud systém rozpozná zpomalování, jízdu z kopce, nebo průjezd zatáčky, program EDDB automaticky zvýší otáčky motoru pomocí převodovky CVT, aby zajistil dostatečné brždění motorem. To zajistí rychlou opětovnou akceleraci při výjezdu ze zatáčky nebo po brždění.

Program Fast OFF měří rychlost uvolnění pedálu akcelerátoru řidičem

Pokud řidič uvolní pedál rychle, program udržuje otáčky motoru pro brzdění motorem. Tento program byl exkluzivně testován na evropských dálnicích. Například pokud program Fast OFF rozpozná že řidič se chystá předjíždět vozidlo před sebou avšak nemůže předjížděcí manévr zahájit, automaticky udržuje zvýšené otáčky motoru pro následnou rychlou reakci. Tato nově vyvinutá jednotka přináší působivou úsporu paliva a zároveň zmíněná podstatná vylepšení ovladatelnosti. Díky plynulé změně převodových stupňů umožnuje převodovka CVT udržovat otáčky motoru v optimálním rozsahu, čímž se omezuje nutnost regulace otáček motoru pomocí škrtící klapky. K úspoře přispívá širší rozsah přěvodových poměru převodovky a snížená hmotnost v důsledku úsporného designu se sníženým tlakem řemenic. Snížení tření bylo dosaženo přizpůsobením kapacity čerpadla oleje, snížením odporu oleje, brzdou u zátečky s nízkým třením a snížením tření točivých kluzných částí.

Podvozek a karoserie nového modelu HR-V

– se vyznačují vysoce tuhou strukturou. 27 % karoserie je vyrobeno z vysokopevnostní oceli a spoje rámu karoserie mají zvýšenou tuhost. Tuhá karoserie poskytuje pevný základ pro zavěšení (vzpěry MacPherson na přední nápravě a vlečená tvaru H s torzní příčkou na zadní nápravě). Společně s nízkým těžištěm a minimálním klopením karoserie přináší při jízdě přesvědčivý pocit solidnosti a bezpečnosti.

Pocit hbitosti umocňuje nový systém řízení, který se přizpůsobuje pohybu a je vybaven elektrickým posilovačem s bezkartáčovým motorem. Aby se minimalizovala nedotáčivost vozu, má zavěšení přední nápravy nižší přední střed klopení, čímž se vylepšuje stabilita. Zavěšení zadní nápravy má zvýšený střed klopení. Výsledkem je vynikající lineární chování při jízdě, díky kterému je nový model HR-V jedním z nejdůvěryhodnějších vozů pro dynamickou jízdu v crossoverovém segmentu. Účinnou a stabilní brzdnou sílu nového modelu HR-V zajišťují kotoučové brzdy na obou nápravách. Přední náprava je opatřena vzduchem chlazenými kotouči 293 mm a zadní náprava plnými kotouči 282 mm.

K dispozici jsou následující elektronické pomůcky, které posilují brzdnou sílu a zvyšují stabilitu vozu:

  • protiblokovací systém (ABS)
  • elektronické rozdělování brzdné síly (EBD)
  • brzdový asistent
  • stabilizační systém vozu
  • asistent pro rozjezd v kopci

Všechny nové modely HR-V prodávané v Evropě jsou vybaveny litými koly

Základní a střední verze jsou vybaveny 16palcovými koly s pneumatikami 215/60 R16. Vyšší verze modelu jsou vybaveny 17palcovými koly obutými pneumatikami 215/55 R17.

Komplexní balíček pokročilých bezpečnostních funkcí

Všechny vozy HR-V jsou vybaveny protikolizním systémem, který pomáhá zabraňovat nehodám v nízké rychlosti. Pokročilý systém podpory řízení obsahuje pět pomůcek aktivní bezpečnosti. Přední sedadla jsou vybavena opěrkami hlavy, které zamezují případnému poranění krční páteře v případě nárazu do vozidla zezadu. Nová konstrukce karosérie Advanced Compatibility Engineering usiluje o pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti. Rozsáhlá řada aktivních a pasivních bezpečnostních technologií Tyto technologie zajišťují snadnější a bezpečnější řízení a zároveň maximalizují ochranu cestujících a chodců.

Všechny nové vozy HR-V budou vybaveny protikolizním systémem Honda

Tento systém byl vyvinut speciálně pro eliminaci nebo zmírnění nehod způsobených při nízké rychlosti: sleduje vozovku před vozidlem prostřednictvím laserového radaru a automaticky brzdí, pokud zjistí bezprostřední nebezpečí kolize. Systém je navržen tak, aby se aktivoval při rychlosti nižší než 32 km/h (20 mil/h). Pokud tento systém identifikuje nebezpečí kolize, začne přibrzďovat a vydávat zvuková i vizuální varování. Případě začne autonomně naplno brzdit a zastaví vůz. Střední a vyšší verze modelu budou mít ve standardní výbavě pokročilý systém podpory řízení Honda, který využívá radarové snímače a přední a zpětnou kameru. Tento komplexní balíček aktivních technologií zabezpečení zahrnuje: varování před čelní srážkou, rozpoznávání dopravních značek, inteligentní omezovač rychlosti, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu – a automatické přepínání dálkových světel.

Varování před čelní srážkou

Varování před čelní kolizí využívá víceúčelovou kameru ke zjišťování rizika kolize a rozpoznává vozidla (osobní nebo nákladní) přímo vpředu. Tento systém funguje, když se vozidlo pohybuje rychlostí 15 km/h (9 m/h) nebo rychleji. Při zjištění nebezpečí kolize vyšle vizuální a zvuková varování. Vzdálenost, na kterou systém varuje, lze upravit podle potřeby řidiče, a řidič může tento systém rovněž vypnout.

Rozpoznávání dopravního značení

– využívá víceúčelovou kameru k detekování dopravních značek, když se vozidlo pohybuje dopředu. Když vůz projede kolem značky, tento systém ji automaticky rozpozná a zobrazí na přístrojové desce. Systém je zkonstruován tak, aby detekoval kulaté dopravní značky s omezením rychlosti a s informací „zákaz předjíždění“. Najednou mohou být zobrazeny dvě dopravní značky. Na pravé straně displeje se zobrazují pouze značky s omezením rychlosti, zatímco vlevo se zobrazují značky „zákaz předjíždění“ a omezení rychlosti s dodatečnými informacemi, například s informacemi o počasí. Inteligentní omezovač rychlosti Inteligentní omezovač rychlosti kombinuje dva nezávislé bezpečnostní systémy – nastavitelný omezovač rychlosti a systém rozpoznávání dopravních značek – které společně vytvářejí pokročilou bezpečností asistenční funkci. Systém nastavitelného omezovače rychlosti, kterým jsou standardně vybaveny všechny vozy Honda,  reguluje maximální rychlost vozidla podle nastavení řidiče. Když je aktivován inteligentní omezovač rychlosti, je maximální rychlost vozidla stanovena automaticky podle hodnoty omezení rychlosti zjištěné systémem rozpoznávání dopravních značek. Když vozidlo projede okolo dopravní značky s nižším rychlostním omezením, automaticky mírně zpomalí snížením výkonu na maximální rychlost, která nepřekračuje dané rychlostní omezení. Pokud rychlost vozidla přesáhne toto omezení o 3 km/h (2 míle/h) nebo více, zazní výstražný signál a na displeji se rozbliká rychlostní omezení. Maximální rychlost vozidla, bez ohledu na to, zda pedál akcelerátoru ovládá řidič či nikoli, toto omezení nepřekročí. Když vozidlo projede okolo dopravní značky s vyšším rychlostním omezením, systém umožní řidiči přidat plyn, dokud vozidlo nedosáhne novou maximální povolenou rychlost. V tomto okamžiku systém zabrání vozidlu, aby překročilo nové rychlostní omezení. Řidič může tento systém kdykoliv vypnout. Systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu – využívá víceúčelovou kameru, která sleduje vodorovné značení pruhů na vozovce. Pokud se vozidlo odchýlí od svého aktuálního jízdního pruhu bez výstražného světla, varování při opuštění jízdního pruhu upozorní řidiče zvukovými a vizuálními signály. Řidič může tento systém kdykoliv vypnout.

Automatické přepínání dálkových světel

– funguje při rychlosti nad 40 km/h (25 m/h) a automaticky zapíná nebo vypíná dálková světla v závislosti na vozidlech (osobní, nákladní, motocykl) a cyklistech v protisměru nebo před vozidlem a na intenzitě okolního osvětlení. Řidič může tento systém kdykoliv vypnout.

Prvky pasivní bezpečnosti zakomponované do karoserie

Všechny nové vozy HR-V jsou vybaveny jedinečnou konstrukcí karosérie Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) společnosti Honda. Tato technologie představuje základ pro vynikající pasivní bezpečnost a zvyšuje ochranu cestujících v případě kolize. Síť propojených strukturních prvků rozkládá energii nárazu rovnoměrněji přední částí vozu, čímž omezuje síly přenášené do prostoru pro posádku. Technologie ACE rovněž pomáhá minimalizovat riziko zaklínění pod jiné vozidlo či najetí na jiné vozidlo, ke kterému může dojít při čelní srážce nebo nepřímém čelním nárazu do velkého nebo menšího vozidla. Všechny nové vozy HR-V jsou vybaveny celkem osmi airbagy. Čelní, boční a okenní airbagy po celé délce vozidla mají „inteligentní“ konstrukci a aktivují se pouze v nejkrajnějším případě. Přední sedadla jsou vybavena opěrkami hlavy, které zamezují případnému poranění krční páteře v případě nárazu do vozidla zezadu. Nový model HR-V byl zkonstruován a vyvinut pro získání maximálního pětihvězdičkového hodnocení bezpečnosti v nejnovějších a nejnáročnějších nárazových testech Euro NCAP.

Nový model HR-V je k dispozici s bohatou nabídkou doplňků

Ty umožňují majitelům vylepšit nebo přizpůsobit svůj vůz vlastním nárokům a stylu. Nabídka sad příslušenství

Sada Chrome Pack

Pro elegantní vzhled vozu HR-V lze ještě zvýraznit chromovými doplňky. Tato sada obsahuje chromované doplňky pro přední a zadní nárazník, pro dolní část dveří a pro zadní registrační značku.

 Sada Robust Pack

– dodává modelu HR-V silnější a drsnější vzhled. Obsahuje položky, které kombinují estetický dojem s ochrannou funkcí. Nacházejí se v ní doplňky spodku vpředu, vzadu a po stranách.

Sada Aero Pack

– umocňuje sofistikovaný vzhled modelu HR-V. Zdůrazňuje karoserii vozu barevně sladěnými doplňky. Tato sada obsahuje přední a zadní aerodynamický nárazník a nášlapné prahy.

Sada Illumination Pack

– dotváří elegantní atmosféru interiéru použitím jemného vnitřního osvětlení a současně zvyšuje viditelnost karoserie. Obsahuje osvětlení podvozku a svítící doplňky vnitřních částí dveřních prahů.

Sada Convenience Pack

– pro zachování skvělého vzhledu modelu HR-V obsahuje kombinaci doplňků určených na ochranu vozu před odřením, poškrábáním, blátem a pískem. Odolné doplňky dveřních prahů, předních a zadních blatníků a obložení bočních stran ochrání vůz před rozmary počasí a před přirozeným opotřebením povrchu.

Sada Cargo Pack

– je určena pro ty, kteří potřebují pravidelně převážet zavazadla nebo speciální pracovní nebo rekreační vybavení. Obsahuje vanu zavazadlového prostoru s příčkami, doplňky nákladního prostoru a chránič nákladní hrany zavazadlového prostoru. Tyto doplňky rozšíří funkčnost a zvýší estetický vzhled zavazadlového prostoru vozu.

Sada Milano Red Pack

Tato sada kombinuje doplňky v barvě Milano Red na krytech vnějších dveřních zrcátek a na 18palcových litých kolech. Vůz tak získává stylový a zároveň hravý vzhled. Obsahuje kryty vnějších dveřních zrcátek v barvě Milano Red a 18palcová litá kola Ignis s paprsky v barvě Milano Red.

Pro model HR-V je k dispozici řada individuálních doplňků

Inovovaný audiosystém Honda 3D Sound věrně reprodukuje hudbu. Rozšířením standardního audiosystému Honda o kompaktní jednotku DSP (digitální zpracování signálu) se můžete při poslechu cítit jako na živém koncertu v koncertní síni. Držák tabletu umožňuje zábavu cestujícím. Držák lze nastavit do různých poloh. Vznikne tak pohodlný prostor pro sledování filmu, čtení e-mailů nebo hraní her.

K dispozici je odnímatelné tažné zařízení v barvě vozu

To rozšiřuje možnosti vozu a zvyšuje tažnou kapacitu. Maximální tažná kapacita zařízení je 1 400 kg u vozů se vznětovým motorem a 1 000 kg u vozů s benzínovým motorem. Maximální svislé zatížení je 70 kg. Zahrnuje sklopnou zásuvku, takže pokud je nepoužíváte, není jeho přítomnost na vozidle vůbec patrná. K dispozici je rovněž pevné tažné zařízení. Bezpečnostní mříž zajišťuje zavazadla i zvířata během jízdy uvnitř zavazadlového prostoru. Odděluje prostor pro cestující od nákladového prostoru mezi opěrákem zadního sedadla a stropem.

Vodě odolná a neklouzavá vana zavazadlového prostoru

– tvarem perfektně odpovídá tvaru zavazadlového prostoru. Má zvýšené okraje, které chrání povrchovou úpravu vozu před znečištěním a poškrábáním. Rovněž obsahuje přepážky, které usnadňují uspořádání nákladu.

K dispozici jsou tři zajímavé modely litých kol

Jsou ideálním doplňkem drsného stylu modelu HR-V. 18palcový model Fortis kombinuje diamantový výbrus v barvě Rombo Silver a čirý lesklý lak. 18palcový model Ignis kombinuje dva odstíny Gunpowder Black, Milano Red a čirý matný lak. 18palcový model Potis kombinuje diamantový výbrus v barvě Proud Silver a čirý lesklý lak.

Stávající střešní nosníky lze doplnit

– silnými a bezpečnými příčnými nosníky pro rozšíření nákladní kapacity modelu HR-V. Bohatá nabídka držáků umožňuje převážet cokoli od lyží a snowboardů po bicykly a další zavazadla, a tím ušetřit více prostoru a pohodlí pro cestující ve voze. Příčné nosníky mají nosnost až 75 kg nebo maximálně dva bicykly. Pro lepší zabezpečení jsou vybaveny čtyřmi zámky.

Dynamický vzhled modelu HR-V lze zvýraznit

– předními a zadními aerodynamickými nárazníky. Originální nášlapné prahy Honda ještě více usnadňují nastupování a vystupování. Tyto elegantně integrované nášlapné prahy rovněž zdůrazňují design a funkčnost a lze je kombinovat s osvětlením podvozku. Toto LED osvětlení je nainstalováno na podvozku na straně řidiče a spolujezdce a zajišťuje lepší viditelnost při nastupování a vystupování za tmy. Pro zdůraznění estetického dojmu lze použít vyměnitelné kryty vnějších dveřních zrcátek, které jsou k dispozici v matné stříbrné barvě a v barvě Milano Red. Uvnitř lze použít moderní obroučky reproduktorů. Když nejsou osvětlené, vypadají jako chromované. Po zapnutí mají chladivou modrou barvu, která ladí se zvukem audiosystému.

Chránič nákladní hrany zavazadlového prostoru

– usnadňuje ochranu karoserie vozu před nepříjemnými škrábanci a čárami způsobenými při nakládání nebo vykládání zavazadel. Podobně plachta na čelní sklo Honda pomáhá chránit čelní sklo a zrcátka vozu před rozmary počasí při parkování venku.

V nabídce jsou i originální dětské sedačky Honda

Ty poskytují ochranu a pohodlí dětem všech věkových kategorií od novorozenců po dvanáctileté. K dispozici jsou dva typy s ukotvením ISOFIX.

Svítící doplňky vnitřních částí dveřních prahů jsou atraktivním a sportovním doplňkem, který propůjčuje vozu kouzlo osobnosti a zároveň chrání dveřní prahy. K výběru jsou dva modely vyrobené z nerezové oceli: jeden s vybroušeným logem HR-V a druhý s modrým svítícím logem HR-V na předním a zadním dveřním prahu. Černé podlahové koberce Elegance s černým tkaným okrajem a vyšitým emblémem jsou jako doplněk prostoru pro nohy.

Kompletní nabídka doplňků bude k dispozici v srpnu

– v aplikaci Honda Genuine Accessories (originální příslušenství Honda), která je k dispozici na webu App Store a Google Play.

Na vaši žádost na

www-honda.cz

vám bude zaslán katalog nového modelu Hondy HR-V obsahující podrobné technické údaje a všechny další dostupné informace.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Manfred Schöner
Jáchymovská 53, 360 04 - Karlovy Vary - Bohatice
355 329 821
autoschoner.ch@volny.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...