Rallye v číslech
Nejrychlejší časy:
- 1. den: RZ 1: Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – RZ 2 a RZ 3: Sébastien Loeb (Citroën C4) – RZ 4: Gigi Galli (Ford Focus) – RZ 5: S. Loeb – RZ 6: J.M. Latvala.
- 2. den: RZ 7, 8, 9, 10, 11 a 12: J.M. Latvala.
- 3. den: RZ 13: Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 14: S. Loeb –Z 15: J.M. Latvala – RZ 16: M. Hirvonen – RZ 17: J.M. Latvala.
Nejlepší časy celkem:
J.M. Latvala, 10 – S. Loeb, 4 – M. Hirvonen, 2 – G. Galli, 1.
Vedení v soutěži:
RZ 1: J.M. Latvala – RZ 2 až 17: S. Loeb.
Konečné pořadí 5. Rally d’Italia Sardegna (6. podnik z 15)
- 1. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) 3:57:17,2 hod.
- 2. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 10,6 s
- 3. JM. Latvala/M. Anttila (Ford Focus) + 15,3
- 4. G. Galli/G. Bernacchini (Ford Focus) + 1:42,5
- 5. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 2:05,6
- 6. C. Atkinson/S. Prevot (Subaru Impreza) + 5:08,6
- 7. H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus) + 6:01
- 8. U. Aava/K. Sikk (Citroën C4) + 6:21,3
- 9. PG. Andersson/J. Andersson (Suzuki X4) + 7:48,7
- 10. P. Solberg/P. Mill (Subaru Impreza) + 9:41 s
FIA mistrovství světa – Pohár konstruktérů:
1. Ford, 71– 2. Citroën-Total, 64 – 3. Subaru, 42 – 4. Stobart, 34 – 5. Munchi’s, 16 – 6. Suzuki, 7.
FIA mistrovství světa – pořadí pilotů:
1. M. Hirvonen, 43 – 2. S. Loeb, 40 – 3. C. Atkinson, 31 – 4. JM Latvala, 24 – 5. D. Sordo, 21 – 6. G. Galli, 17 – 7. H. Solberg, 11 – 8. P. Solberg, 9 – 9. F. Villagra, 8 – 10. M. Wilson, 7 – 11. C. Rautenbach, 5 – 12. F. Duval, 5 – 13. A. Mikkelsen, 4 – 14. JM. Cuoq, 2 – 15. T. Gardemeister, 2 – 16. A. Aigner, 1 – 17. PG. Andersson, 1 – 18. J. Hänninen, 1 – 19. S. Ogier, 1 – U. Aava, 1.
Nábřeží Viecha v Porto Cervo bylo svědkem velkého triumfu Sébastiena Loeba a jeho spolujezdce Daniela Eleny, vítězství v šestém podniku letošního seriálu mistrovství světa WRC. Druhý vůz týmu Citroën Total dovedli do cíle italské soutěže na 5. místě Dani Sordó a Marc Martí.
Loebovo prvenství znamená jeho 40. triumf v kariéře a pomohlo snížit ztrátu na vedoucí pozici průběžného pořadí světového šampionátu na tři body, zatímco odstup Citroënu na druhém místě v Poháru konstruktérů se ani po Sardinii nezměnil.
I když se na závěrečnou, nedělní etapu na Sardinii vrátilo slunečné počasí, posádky si sny o dovolené musely nechat zajít. Loeb s Elenou s náskokem necelých 30 sekund dobře věděli, co mají a co potřebují dělat. „Zase budeme první na trati a tak pojedeme podle scénáře, který jsme měli už o den dříve,“ řekl Loeb před startem nedělních pěti rychlostních zkoušek.
Na testu s číslem 13, který byl podle Loeba velice úzký, ze svého náskoku sice ztratil, ale test následující opět vyhrál v nejrychlejším čase. „Dali jsme do toho všechno, abychom čtrnáctku vyhráli. Vyhovovala nám širší cesta, na které bylo také méně šotoliny.“
Do druhých průjezdů vstupoval Loeb náskokem 23 sekund. Posádka Citroënu číslo jedna šla do finálového testu s náskokem 12,6 sekundy, který na trati 2,62 km dlouhé proměnila ve vítězství.
„Naše 40. vítězství bylo hodně těžké,“ řekl Séb už v cíli. „Víkend byl občas frustrující, když jsme museli trať vymetat a chtěli jsme dosáhnout nejlepšího výsledku. Neudělali jsme žádnou chybu a náš Citroën C4 WRC pracoval naprosto perfektně. Kdybych nevyhrál, byl bych asi hodně zklamán. Jsem šťastný, ovšem nejen sám za sebe, ale i za celý tým a situaci v obou šampionátech. Víkend nám znovu ukázal, jak konkurenceschopné je naše auto i na tomto druhu povrchu. Je to rozhodně velice povzbudivé do dalších kol mistrovství.“
Dani Sordo a Marc Marti dojeli pátí po skvělém souboji s Gigi Gallim. „Nebyl jsem úspěšný díky maximálnímu tempu, zkoušeli jsme různé varianty nastavení, které by nejlépe využily možnosti, které C4 WRC nabízí. Jsem trochu zklamaný, ale potěšil mě můj výkon první den a také body, které jsme získali pro Citroën. Konec sezony je stále daleko a určitě bude ještě příležitost stanout na stupních vítězů.“
„Vzhledem k okolnostem jsem velmi rád za dosažené výsledky, které jsou odměnou za práci všech lidí v Citroën Sport,“ řekl Olivier Quesnel, sportovní ředitel Citroën Total Sport. „Séb a Daniel vyhráli zaslouženě, i když to bylo hodně složité. Vyhráli jsme stylem start cíl, což určitě mnohé vypovídá o naší nadvládě. Být ve vedení a strávit celý víkend vymetání trati pro naše soupeře, to není ideální. Ale Séb a Daniel si s tím poradili znamenitě a dojeli ke svému 40. triumfu ve WRC s Citroënem. Připsali si maximum bodů, což je důležité pro jejich šance v mistrovství světa. Dani a Marc mají za sebou těžkou soutěž, zvláště druhý den. Body, které jsme na Sardinii získali do Poháru konstruktérů pomohly zastavit možný propad. Dobrou soutěž odjeli také obě posádky stáje PH Sport, které podporujeme.“
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií