Ačkoliv byly uspořádány pouze dva ročníky „2000 km durch Deutschland“ (1933 a 1934), přesto dosáhla jízda spolehlivosti značného významu. Všichni, kteří tehdy v automobilovém a motocyklovém světě něco znamenali, se scházeli v lázeňském městečku Baden – Baden. Odtud se vydávali na náročnou, přes dva tisíce kilometrů dlouhou trať vedoucí přes Mnichov, Norimberk, Berlin, Magdeburg a Kolín.
Pro úspěšné zvládnutí tratě bylo třeba přesně dodržet předem stanovený rychlostní průměr, který se lišil podle zdvihového objemu jednotlivých vozidel. Tak např. nejslabší automobily s motorem do jednoho litru musely dodržet 64 km/h a nejsilnější s objemem přes čtyři litry se musely vypořádat s průměrem 85 km/h. Na tehdejší dobu a kvalitu vozovek více než ďábelská rychlost. V roce 1934 se jízdy zúčastnilo 650 automobilů a přes tisíc motocyklů.
V roce 1989 se pokusil takřka zapomenutý podnik oživit veteránský nadšenec Günther Kron, který měl za sebou řadu startů v mnoha soutěžích včetně Mille Miglia. Již první ročník „sportovně turistické“ jízdy s padesátkou vozidel překonal očekávání, takže o repríze nebylo pochyb. K rozvoji akce přispěl i pád berlínské zdi, takže už další ročník mohl zavítat do nových spolkových zemí. Rok od roku počet startujících rostl, letos se očekává přes dvě stovky vozidel z let 1920 až 1970.
Soutěž sice nese pochopitelně i dnes název „2000 durch Deutschland“, ale na účastníky čeká ve dnech 22. až 28. července celkem 2425 km. Začíná se už tradičně v Mönchengladbachu a v sedmi etapách čeká na posádky trať vedoucí přes Montabaur, Mannheim, Sinsheim, Ulm, Norimberk, Zwickau, Halle, Wolfsburg, Osterode, Hameln, Bremen, Dortmund zpět do Mönchengladbachu.
Pro české příznivce veteránů je nejdostupnější etapa vedoucí 25. července z Norimberka do Zwickau. Dva tisíce kilometrů Německem nelze nazvat jinak než Automobilové muzeum v pohybu, které se o svoji budoucnost nemusí v žádném případě obávat.