19. ledna z Fordova závodu ve Valencii sjel Focus s pořadovým číslem 4 000 000!

Ford Focus druhé generace, novopečený držitel titulu “Auto roku 2006 v ČR”, jenž byl na tuzemský trh uveden v loňském roce, si vede více než zdatně.

19. ledna z Fordova závodu ve Valencii sjel Focus s pořadovým číslem 4 000 000!

S celkovým počtem 442 000 prodaných vozů za rok 2005 navázal nový Ford Focus přímo excelentním způsobem na úspěchy svého předchůdce, Fordu Focus první generace. V současnosti se Focus vyrábí v evropských závodech v Saarlouis a Petrohradu, dále pak v USA, Číně, na Taiwanu, Filipínách a Jižní Africe. Od roku 2000 a 2001, kdy byl nejlépe prodávaným vozem světa, dosáhl v celosvětovém měřítku celkový počet prodaných vozů čísla přesahujícího pětimilionovou hranici!

Do rekordního počtu 4 000 000 automobilů vyrobených v Evropě se ovšem nezapočítává produkce Focusu C-Max, jehož výroba od začátku výroby v roce 2003 dosáhla vysokého čísla 370 000 vozů.

Produkce modelové řady Fordu Focus začala v roce 1998 nejprve ve Fordových závodech ve Valencii a Saarlouis. V roce 2002 se výroba rozšířila i do nově otevřeného závodu v Petrohradu, kde se jako v jediném závodě na světě vyrábí veškeré modelové verze Fordu Focus: od 3-, 4, a 5-ti dveřové varianty, až po model kombi. V roce 2005, kdy Ford zavedl v Petrohradě třetí výrobní směnu, dosáhl počet v Rusku vyrobených vozů rekordního objemu 33 000 automobilů. Poptávka po Focusu je ovšem tak vysoká, že právě v těchto dnech bylo rozhodnuto o navýšení výrobní kapacity na 60 000 vozů.

Výrobní závod v Saarlouis je, s celkovým počtem 6 800 zaměstnanců, jedním z nejproduktivnějších závodů v Evropě. Jen za loňský rok vyrobil společně s modelovou řadou Focusu C-Max na 422 800 vozů. V loňském roce oslavil saarlouiský závod nejen své 35. výročí, ale i desetimiliontý vyrobený vůz!

Výrobní závod ve španělské Valencii je zaměřen nejen na výrobu modelové řady Fordu Focus, ale i Fordů Fiesta, Ka a rovněž modelu Mazda2. Díky rozmanitosti výroby se tak závod ve Valencii pyšní titulem „nejflexibilnější závod značky Ford“ v Evropě.

Ford Focus je i nejprodávanějším osobním Fordem v ČR, jeho cena začíná na 409 990 Kč.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...