150 let Continental: Technologická minulost, přítomnost i budoucnost

  • Simulátor typu Driver-in-the-loop (DIL), pomocí kterého má společnost vyrábět své pneumatiky efektivněji, udržitelněji a v přesném souladu s požadavky zákazníků, chce Continental instalovat v průběhu roku 2022.
  • Každý testovací cyklus na simulátoru sníží počet pneumatik, které bude nutné fyzicky testovat před samotným spuštěním výroby, čímž společnost Continental přispívá ke splnění svého cíle: stát se do roku 2030 nejprogresivnějším výrobcem pneumatik s orientací na ekologickou udržitelnost.
  • Technologie ContiSeal™ či SSR systém zmírňují řidičům nepříjemnosti spojené s defektem na cestách, tím že oddalují výměnu poškozené pneumatiky.

Společnost Continental je známá svými technologickými inovacemi nejen ve světě pneumatik. Aktuálně investuje do nejmodernějšího dynamického simulátoru jízdy, nelze však zapomínat ani na léty prověřené technologie ContiSeal™ či SSR, kterými přispěl Continental k vývoji mobility.

Od svého založení před 150 lety společnost Continental neustále přináší do světa pneumatik technologické novinky. Svým permanentním technickým pokrokem zajišťuje nejen efektivnější výrobu a spokojenější život zákazníků, ale také nový pohled na udržitelnost při výrobě pneumatik.

Dynamický simulátor jízdy

Simulátor typu Driver-in-the-loop (DIL) má Continental v plánu instalovat v průběhu roku 2022 na testovacím okruhu Contidrom ve Wietze nedaleko Hannoveru. Díky simulátoru bude společnost vyrábět své pneumatiky efektivněji, s ohledem na udržitelnost a v přesném souladu s požadavky zákazníků. „Vývoj a testování prémiových pneumatik představuje vysoce komplexní a časově náročný proces. Použitím nového dynamického simulátoru jízdy dosáhneme v budoucnu ještě vyšší efektivity vývoje,“ říká Dr. Boris Mergell, vedoucí výzkumu a vývoje pro obchodní odvětví pneumatik.

Tímto krokem společnost přenese vývoj pneumatik do virtuálního prostoru, což v této oblasti představuje významný krok. Ušetří to čas, náklady a také cenné prostředky v reálném světě. Významně se tím omezí logistická činnost, protože klíčové parametry bude možné ověřovat na simulátoru. Díky své vysoké mobilitě poskytne profesionálním testovacím jezdcům pocit jízdy odpovídající reálné testovací dráze. Jezdci si tak mohou vyzkoušet vyvíjené pneumatiky na široké škále testovacích scénářů a jízdních situací.

Continental využívá nejnovější simulační technologii Delta S3 od společnosti Ansible Motion. Pomocí zvětšeného pohybového rozsahu (4 x 5 metrů), vyššímu rozlišení a schopnosti přesně vyhodnocovat pneumatiky ve virtuálním světě umožní technologie Delta S3 technikům ze společnosti Continental simulovat zrychlení na delších časových úsecích. Tím se zaručí realističtější zkušenost, například manévrování při změně jízdního pruhu, ostřejší a pozvolnější otáčení a jízda na rozličných površích.

Continental – nejprogresivnější výrobce pneumatik

Každý testovací cyklus na simulátoru snižuje počet testovaných pneumatik, které je třeba vyrobit a při testech spotřebovat. I tímto Continental přispívá ke splnění svého cíle stát se do roku 2030 nejprogresivnějším, ekologicky udržitelným a společensky odpovědným výrobcem pneumatik. Nový simulátor jízdy podporuje tuto snahu konkrétními čísly z reálného světa: „Pokud v budoucnu naši testovací jezdci usednou v kokpitu simulátoru, a stráví tedy méně času za volantem vozu, každoročně se tím ušetří přibližně 100 tisíc kilometrů na skutečných cestách nebo testovacích drahách,“ vysvětluje Dr. Holger Lange, vedoucí vývoje pneumatik pro osobní auta v odvětví s originálním vybavením Continental. „Každý rok také můžeme ušetřit nejen přibližně 10 tisíc testovacích pneumatik, ale i tomu odpovídající množství PHM,“ dodává.

Mnoho plusů ve vícero oblastech

Kromě ekologických plusů přináší tato technologie také mnoho výhod při samotném vývoji pneumatik. Testovací jezdec používá na simulátoru velmi konkrétní model pneumatiky pro konkrétní modelový příklad. V případě anomálií lze všechny parametry kdykoliv digitálně upravit. To znamená, že nové modely pneumatik se dají předvídatelným způsobem testovat ve všech představitelných oblastech využití, jízdních situacích a na široké škále povrchů, přičemž výsledky jsou spolehlivé již v raném stadiu procesu vývoje. Dokonce i nové ekologičtější materiály (např. Taraxagum), které Continental intenzivně zkoumá, se dají podrobně testovat a dále optimalizovat, předtím než se vůbec vyrobí první testovací pneumatika.

Významné technologie nejen v oblasti vývoje a testování

Continental přináší technologické inovace už 150 let. Například technologie ContiSeal™ předchází vzniku defektu pneumatiky – což platí pro průrazy až do průměru 5 mm. Zásluhou toho se minimalizují nepříjemnosti na cestách způsobené právě defekty – žádné zastavování a okamžitá výměna poškozené pneumatiky – zákazníkovi stačí pohodlně dojet do cíle své cesty. ContiSeal™ je lepkavá viskózní těsnicí vrstva, nanesena uvnitř pneumatiky, která v případě defektu utěsní okolí proražení.

SSR systém je technologie zpevněné bočnice, která podobně jako technologie ContiSeal™ usnadňuje zákazníkům život v případě vzniku defektů a následné nutnosti vyměnit pneumatiku na silnici. Řidič s sebou nemusí vozit rezervu, protože i přes defekt dokáže vozidlo ujet až 80 km rychlostí až 80 km/h. Princip SSR je založen na zesílené samonosné vyztužené bočnici. V případě proražení zabraňuje zhroucení bočnice, což umožňuje řidiči pokračovat dále v jízdě.

 

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autodružstvo Frýdek Místek
Beskydská 704, 738 02 - Frýdek Místek
730 588 237
seat@autodruzstvo-fm.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Continental volá po vzájemné ohleduplnosti cyklistů a motoristů na cestách

Continental volá po vzájemné...

V průběhu pandemie se v letních měsících na silnicích výrazně zvýšil počet cyklistů a dalších účastníků silničního provozu (elektrické koloběžky apod.). Podle statistik se to...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektromobily potřebují speciální pneumatiky

Elektromobily potřebují speciální...

Pneumatiky pro elektromobily musí vyhovovat speciálním požadavkům Mezi klíčové vlastnosti takového obutí patří nízký valivý odpor a vysoká nosnost Continental vyrábí pneumatiky jak pro...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dodávky a obytná vozidla jsou populárnější než kdykoliv předtím

Dodávky a obytná vozidla jsou...

Omezení způsobená koronavirem mění způsob trávení dovolených Vozidla pro speciální účely vyžadují i speciální pneumatiky Začátečníkům s obytnými vozy se důrazně doporučuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Je datum výroby při nákupu pneumatik důležité a jak zabránit jejich předčasnému stárnutí?

Je datum výroby při nákupu pneumatik...

Na každé pneumatice nalezneme tzv. DOT kód, který pomáhá určit přesný věk a datum její výroby Správně skladované nové pláště mají i po pěti letech prakticky stejné vlastnosti jako ty,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nastává čas přezouvání pneumatik. Neriskujte při „dojíždění“ zimních plášťů v létě

Nastává čas přezouvání pneumatik....

Povinnost používat zimní pneumatiky v případech daných legislativou skončila 31. března a začalo období přezouvání na letní pláště. Kvůli koronaviru má však letošní sezona pomalejší...