12 hodin v Sebringu: první dvě místa pro Peugeot

Tým Peugeot Total se vydal na Floridu s cílem připravit se zde na příští závod 24 hodin v Le Mans.

Ve středu se bude vracet domů nejen bohatší o nové zkušenosti, ale také o skvělý výsledek, kterým je získání prvních dvou míst v závodu 12 hodin v Sebringu.

Vozy Peugeot 908 HDi FAP jsou navíc prvními francouzskými vozy, které se zde prosadily od založení závodu v roce 1952. Toto vítězství je pro značku Peugeot v pořadí třetí „one-two“ za sebou.

Vůz č. 7 (Wurz/Gené/Davidson) na 1. místě před č. 8 (Bourdais/Minassian/Lamy)

Oba vozy Peugoet se od startu po celých 12 hodin závodu od sebe neoddělovaly na více než pár vteřin, a to i přes horko, silný provoz na trati, časté výjezdy safety cars i různé nehody. Vozy nepotkaly žádné technické problémy, což je jasným důkazem vysoké spolehlivosti, kterou se tým bude snažit potvrdit i dalším dvoudenním testováním na Floridě v pondělí a úterý. Po 12 hodinách závod nakonec vyhrála posádka vozu č. 7 ve složení Marc Gené, Alexander Wurz a Anthony Davidson, která absolvovala 367 kol. Těsně za ní se umístila posádka ve složení Sébastien Bourdais, Nicolas Minassian a Pedro Lamy. Obsazení prvních dvou míst je již třetím úspěchem týmu Peugeot po loňském závodě 24 hodin Le Mans a podzimním závodě Petit Le Mans. Jde také o první francouzské vítězství v tomto klasickém americkém závodě, jenž ukončilo 11 let, během nichž zde kralovaly německé vozy.

Závod plný zvratů

Alexander Wurz odstartoval ve voze č. 7 s pneumatikami „soft“ a podařilo se mu setřást svého týmového kolegu Sébastiena Bourdaise ve voze č. 8 s pneumatikami „medium“. Po startu se mezi oba vozy vklínil na chvíli Pirro ve voze Lola. Během prvního tankování vystřídal Wurze za volantem Gené a tým toho využil k výměně pneumatik. Toto delší zastavení dalo šanci vozu č. 8, který při střídání pilotů pokračoval na stejných pneumatikách a převzal díky tomu vedení závodu. Náskok týmu Bourdais/Minassian/Lamy se zvětšil po 4 hodinách závodu. Týmu vozu č.7 se však podařilo vylepšit situaci v polovině závodu díky dobré strategii načasování zastávek v boxu, po níž došlo k výměně pozic v čele. K další změně pořadí došlo po tankování, kdy se prvního místa opět zmocnil vůz č. 8. Zvraty pokračovaly ve 262. kole, neboť vozu v čele praskla levá zadní pneumatika a do čela se opět dostal vůz č. 7. Ten už do konce závodu svou pozici neopustil.

Do cíle vjel na prvním místě britský závodník Davidson, který se v barvách Peugeotu objevil poprvé. O vítězství se podělil se svými dvěma kolegy, vítězi loňského závodu 24 hodin Le Mans, Alexandrem Wurzen a Marcem Gené – nováčkem na okruhu v Sebringu. Na druhém místě skončil tým s vozem Peugeot 908 HDi FAP č. 8, jehož pilot Sébastien Bourdais zajel nejrychlejší kolo závodu.

V pondělí a v úterý vůz pokračoval ve vytrvalostní jízdě, za volantem se vystřídali Marc Gené, Anthony Davidson a Simon Pagenaud.

Prohlášení

Olivier Quesnel: „Přijeli jsme si sem ověřit a potvrdit několik vylepšení. A vše jsme splnili! I přes absenci našeho největšího soupeře jsme, myslím, předvedli skvělou podívanou, protože o udržení pozic se rozhodlo až po posledním tankování půl hodiny před cílem. Nebylo to jednoduché, ale bylo to velmi poučné. Je třeba zdůraznit spolehlivost vozu 908 HDi FAP, která bude určující pro úspěch v Le Mans. Výborně probíhalo i tankování, celá strategie a týmová práce. Na tento úspěch máme proč být hrdí, protože na listině oceněných z tohoto závodu se francouzská vlajka objevuje poprvé a vozu 908 se podařilo dostat mezi elitu, neboť vyhrál všechny velké vytrvalostní závody. Výsledek je to slibný, ale nesmíme usnout na vavřínech.“

Anthony Davidson: „Pro mě i pro celý tým Peugeot Total je to fantastický výsledek. Řízení vozu 908 jsem si nesmírně užíval! Byl to velmi těsný závod a to se mi moc líbilo. Jsem šťastný, že se mi hned po příchodu do týmu podařilo vyhrát a chtěl bych všem poděkovat za jejich fantastickou práci.“

Alexander Wurz: „Obsadit první dvě místa je pro Peugeot perfektní výsledek. Po celý závod jsme útočili na první místo a o vítězství se rozhodlo až při posledním tankování.“

Marc Gené: „Byla to úžasná příprava na Le Mans jak pro nás piloty, tak pro celý tým. Byl to úžasný trénink předjíždění na velmi náročné trati.“

Konečné výsledky:

  • 1) Peugeot 908 HDi FAP 07 (Davidson/Gené/Wurz) 367 kol za 12 hod 54,362 s
  • 2) Peugeot 908 HDi FAP 08 (Bourdais/Lamy/Minassian) +13,817 s
  • 3) Lola-Judd (Mucke/Primat/Fernandez) + 3 kola
  • 4) Porsche RS Spyder (Pickett/Graf/Massen) + 14 kol
  • 5) Honda (Pagenaud/Brabham/Franchitti) + 18 kol

atd.

Nejlepší čas kola: S. Bourdais – 1 min 44,972 s

Průběh závodu:

Start 07 a 08 Wurz (soft) a Bourdais (medium)
27. kolo 07 Fuel, pneumatiky (medium), Gené
28. kolo 08 Fuel
59. kolo 07 Fuel
60. kolo 08 Fuel, pneumatiky (medium), Lamy
90. kolo 07 Fuel, pneumatiky (medium), Davidson
91. kolo 08 Fuel
121. kolo 08 Fuel, pneumatiky (medium), Minassian
122. kolo 07 Fuel
135. kolo 07 Spin Davidson
150. kolo 08 Fuel
152. kolo 07 Fuel, pneumatiky (medium), Wurz
180. kolo 08 Fuel, pneumatiky (medium), Bourdais
182. kolo 07 Fuel
190. kolo 07 a 08 Polovina závodu
198. kolo 07 Fuel, pneumatiky (medium), Gené
213. kolo 08 Fuel
230. kolo 08 Fuel, pneumatiky (medium), Lamy
230. kolo 07 Fuel, pneumatiky (medium), Davidson
262. kolo 08 Defekt zadní levé pneumatiky
263. kolo 08 Fuel, pneumatiky (medium), Minassian
264. kolo 07 Fuel
291. kolo 07 Fuel, pneumatiky (soft), Wurz
291. kolo 08 Fuel, pneumatiky (soft)
310. kolo 08 Fuel, pneumatiky (soft)
310. kolo 08 Fuel, pneumatiky (soft), Bourdais
342. kolo 07 Fuel, pneumatiky (soft)
344. kolo 08 Fuel, pneumatiky (soft)
367. kolo 07 a 08 Cíl

Příští závod: Spa-Francorchamps: 7. – 9. května 2010

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PIA CZ spol.s.r.o., o.z. Auto Heller
Cihelní 3160/49b, 702 00 Ostrava-Moravská Ostrava
596 606 111
seat@autoheller.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Olomouc se chystá na druhou soutěž šampionátu v ecorally

Olomouc se chystá na druhou soutěž...

Letošní Mistrovství ČR v ecoRally pokračuje druhou soutěží. Po úvodním podniku v Českém Krumlově přichází druhé kolo, a to se odehraje o nadcházejícím víkendu v podhůří Jeseníků....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...