Ve středu se bude vracet domů nejen bohatší o nové zkušenosti, ale také o skvělý výsledek, kterým je získání prvních dvou míst v závodu 12 hodin v Sebringu.
Vozy Peugeot 908 HDi FAP jsou navíc prvními francouzskými vozy, které se zde prosadily od založení závodu v roce 1952. Toto vítězství je pro značku Peugeot v pořadí třetí „one-two“ za sebou.
Vůz č. 7 (Wurz/Gené/Davidson) na 1. místě před č. 8 (Bourdais/Minassian/Lamy)
Oba vozy Peugoet se od startu po celých 12 hodin závodu od sebe neoddělovaly na více než pár vteřin, a to i přes horko, silný provoz na trati, časté výjezdy safety cars i různé nehody. Vozy nepotkaly žádné technické problémy, což je jasným důkazem vysoké spolehlivosti, kterou se tým bude snažit potvrdit i dalším dvoudenním testováním na Floridě v pondělí a úterý. Po 12 hodinách závod nakonec vyhrála posádka vozu č. 7 ve složení Marc Gené, Alexander Wurz a Anthony Davidson, která absolvovala 367 kol. Těsně za ní se umístila posádka ve složení Sébastien Bourdais, Nicolas Minassian a Pedro Lamy. Obsazení prvních dvou míst je již třetím úspěchem týmu Peugeot po loňském závodě 24 hodin Le Mans a podzimním závodě Petit Le Mans. Jde také o první francouzské vítězství v tomto klasickém americkém závodě, jenž ukončilo 11 let, během nichž zde kralovaly německé vozy.
Závod plný zvratů
Alexander Wurz odstartoval ve voze č. 7 s pneumatikami „soft“ a podařilo se mu setřást svého týmového kolegu Sébastiena Bourdaise ve voze č. 8 s pneumatikami „medium“. Po startu se mezi oba vozy vklínil na chvíli Pirro ve voze Lola. Během prvního tankování vystřídal Wurze za volantem Gené a tým toho využil k výměně pneumatik. Toto delší zastavení dalo šanci vozu č. 8, který při střídání pilotů pokračoval na stejných pneumatikách a převzal díky tomu vedení závodu. Náskok týmu Bourdais/Minassian/Lamy se zvětšil po 4 hodinách závodu. Týmu vozu č.7 se však podařilo vylepšit situaci v polovině závodu díky dobré strategii načasování zastávek v boxu, po níž došlo k výměně pozic v čele. K další změně pořadí došlo po tankování, kdy se prvního místa opět zmocnil vůz č. 8. Zvraty pokračovaly ve 262. kole, neboť vozu v čele praskla levá zadní pneumatika a do čela se opět dostal vůz č. 7. Ten už do konce závodu svou pozici neopustil.
Do cíle vjel na prvním místě britský závodník Davidson, který se v barvách Peugeotu objevil poprvé. O vítězství se podělil se svými dvěma kolegy, vítězi loňského závodu 24 hodin Le Mans, Alexandrem Wurzen a Marcem Gené – nováčkem na okruhu v Sebringu. Na druhém místě skončil tým s vozem Peugeot 908 HDi FAP č. 8, jehož pilot Sébastien Bourdais zajel nejrychlejší kolo závodu.
V pondělí a v úterý vůz pokračoval ve vytrvalostní jízdě, za volantem se vystřídali Marc Gené, Anthony Davidson a Simon Pagenaud.
Prohlášení
Olivier Quesnel: „Přijeli jsme si sem ověřit a potvrdit několik vylepšení. A vše jsme splnili! I přes absenci našeho největšího soupeře jsme, myslím, předvedli skvělou podívanou, protože o udržení pozic se rozhodlo až po posledním tankování půl hodiny před cílem. Nebylo to jednoduché, ale bylo to velmi poučné. Je třeba zdůraznit spolehlivost vozu 908 HDi FAP, která bude určující pro úspěch v Le Mans. Výborně probíhalo i tankování, celá strategie a týmová práce. Na tento úspěch máme proč být hrdí, protože na listině oceněných z tohoto závodu se francouzská vlajka objevuje poprvé a vozu 908 se podařilo dostat mezi elitu, neboť vyhrál všechny velké vytrvalostní závody. Výsledek je to slibný, ale nesmíme usnout na vavřínech.“
Anthony Davidson: „Pro mě i pro celý tým Peugeot Total je to fantastický výsledek. Řízení vozu 908 jsem si nesmírně užíval! Byl to velmi těsný závod a to se mi moc líbilo. Jsem šťastný, že se mi hned po příchodu do týmu podařilo vyhrát a chtěl bych všem poděkovat za jejich fantastickou práci.“
Alexander Wurz: „Obsadit první dvě místa je pro Peugeot perfektní výsledek. Po celý závod jsme útočili na první místo a o vítězství se rozhodlo až při posledním tankování.“
Marc Gené: „Byla to úžasná příprava na Le Mans jak pro nás piloty, tak pro celý tým. Byl to úžasný trénink předjíždění na velmi náročné trati.“
Konečné výsledky:
- 1) Peugeot 908 HDi FAP 07 (Davidson/Gené/Wurz) 367 kol za 12 hod 54,362 s
- 2) Peugeot 908 HDi FAP 08 (Bourdais/Lamy/Minassian) +13,817 s
- 3) Lola-Judd (Mucke/Primat/Fernandez) + 3 kola
- 4) Porsche RS Spyder (Pickett/Graf/Massen) + 14 kol
- 5) Honda (Pagenaud/Brabham/Franchitti) + 18 kol
atd.
Nejlepší čas kola: S. Bourdais – 1 min 44,972 s
Průběh závodu:
Start | 07 a 08 | Wurz (soft) a Bourdais (medium) |
27. kolo | 07 | Fuel, pneumatiky (medium), Gené |
28. kolo | 08 | Fuel |
59. kolo | 07 | Fuel |
60. kolo | 08 | Fuel, pneumatiky (medium), Lamy |
90. kolo | 07 | Fuel, pneumatiky (medium), Davidson |
91. kolo | 08 | Fuel |
121. kolo | 08 | Fuel, pneumatiky (medium), Minassian |
122. kolo | 07 | Fuel |
135. kolo | 07 | Spin Davidson |
150. kolo | 08 | Fuel |
152. kolo | 07 | Fuel, pneumatiky (medium), Wurz |
180. kolo | 08 | Fuel, pneumatiky (medium), Bourdais |
182. kolo | 07 | Fuel |
190. kolo | 07 a 08 | Polovina závodu |
198. kolo | 07 | Fuel, pneumatiky (medium), Gené |
213. kolo | 08 | Fuel |
230. kolo | 08 | Fuel, pneumatiky (medium), Lamy |
230. kolo | 07 | Fuel, pneumatiky (medium), Davidson |
262. kolo | 08 | Defekt zadní levé pneumatiky |
263. kolo | 08 | Fuel, pneumatiky (medium), Minassian |
264. kolo | 07 | Fuel |
291. kolo | 07 | Fuel, pneumatiky (soft), Wurz |
291. kolo | 08 | Fuel, pneumatiky (soft) |
310. kolo | 08 | Fuel, pneumatiky (soft) |
310. kolo | 08 | Fuel, pneumatiky (soft), Bourdais |
342. kolo | 07 | Fuel, pneumatiky (soft) |
344. kolo | 08 | Fuel, pneumatiky (soft) |
367. kolo | 07 a 08 | Cíl |
Příští závod: Spa-Francorchamps: 7. – 9. května 2010
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.