110 let inovací Opelu v automobilové branži

Hans H. Demant, ředitel automobilky Opel, debatoval se zakladatelem firmy Adamem Opelem

110 let inovací Opelu v automobilové branži

Energie ze zástrčky: Hans Demant, ředitel automobilky Opel, věří, že budoucnost bude patřit elektromobilům. Dlouhou a slavnou historii automobilky Opel, která začala u modelu Lutzmann poháněného spalovacím motorem, dnes profiluje tento moderní ekologický koncept.

Opel slaví 110 let svého působení v automobilovém průmyslu, ve kterém se prosadil díky spoustě inovativních řešení a technologií. Při této příležitosti navštívil Hanse H. Demanta, ředitele automobilky Opel a vicepresidenta GM Europe, opravdu velmi výjimečný host: Samotný Adam Opel, zakladatel slavné automobilky.

110 let inovací Opelu v automobilové branži
110 let inovací Opelu v automobilové branži

Hans H. Demant:

Opel v roce 2009 slaví 110 let svého působení v automobilové branži, do které přispěl řadou technických inovací. Ale Vy, pane Adame, jste své aktivity rozjel už mnohem dříve – v roce 1862, když jste začal vyrábět šicí stroje. Kudy vedla Vaše další cesta k automobilům?

Adam Opel:

Přes bicykly! Během cesty do Paříže jsem na jednom bulváru zahlédl jezdce na jízdním kolem. Fascinovalo mne, jak rychle se cyklista na svém stroji dokázal pohybovat. Tehdy jsem si uvědomil, že zapojit se do procesu zlepšování mobility lidstva má budoucnost – a rozhodl jsem se okamžitě. Řada mých kolegů se tehdy domnívala, že rozšířit naše zavedené výrobní portfolio šicích strojů o bicykly nebyl dobrý nápad – ale já jsem myslel na budoucnost a chtěl jsem mít náskok.

Hans Demant:

A tento postoj se stal dlouhodobou firemní filozofií. Stejně, jako snaha o rychlé zavádění technických novinek do běžné nabídky za dostupné ceny – i to je stále pilířem firemní kultury automobilky Opel.

Adam Opel:

Moji synové šli v mých stopách a už v roce 1899 zavedli do výroby první automobil. I oni museli čelit názorům řady kritiků, ale skepticismus je obecně vzato celkem normálním průvodním jevem pokroku. Moji potomci záhy začali sklízet ovoce své prozíravosti, například když jako jedni z prvních zavedli do automobilové branže modulární způsob výroby, který umožňoval snadnou kombinaci prefabrikovaných karoserií s různými podvozky a motory. Doslova revolučním modelem pak byl Opel Doktorwagen, představený v roce 1909 – tento vůz byl menší, než bylo tehdy obvyklé, a jeho cena činila pouhých 3950 marek, tedy asi jen polovinu ceny konkurenčních komfortních modelů. Díky příznivé ceně se Doktorwagen stal hitem mezi rychle sílící střední třídou, kterou reprezentovali například lékaři nebo právníci.

Hans Demant:

Původní filozofii Vaší firmy jsme se ani v budoucnu nikdy nezpronevěřili: Vždy jsme se snažili a snažíme zavádět do běžné praxe nové nápady, koncepty a technologie, tak, aby je mohl využívat co nejširší okruh zákazníků.

Adam Opel:

Ano – vždyť před několika lety jste například navrhli a zavedli do výroby kompaktní sedmimístný model Zafira. Jako otce pěti synů mne tato koncepce opravdu velmi zaujala!

Hans Demant:

Zafira nebyla prvním sedmimístným jednoprostorovým vozem na trhu, ale byla prvním kompaktním a tedy i cenově dostupným modelem této kategorie. A trumfem Zafiry byl i její extrémně flexibilní interiér. Když jsme uvedli na trh Zafiru byly její koncepce a systém jejich sedadel naprosto unikátní.

Adam Opel:

A na jakých projektech, Hansi, pracujete nyní?

Hans Demant:

Myslím, že jste už viděl naši novinku – model Opel Insignia, který evropský vybojoval titul Automobil roku 2009. V létě uvedeme verzi Insignia ecoFLEX, která bude vynikat velmi nízkou spotřebou a malými emisemi CO2 i při výkonu vznětového motoru 160 k. Jistě si uvědomujete, jak důležité je snižování spotřeby i emisí automobilových motorů.

Adam Opel:

Ano, to je mi jasné. Když moji synové před 110 lety rozjížděli výrobu automobilů, lidé cestovali nejčastěji v kočárech taženými koňmi. Tehdy nikdo přesně nevěděl, co bude nejlepším zdrojem energie nastupující epochy: Pára? Benzin? Nebo snad etanol, či elektřina? Dnes si už nikdo na tyto debaty nevzpomíná, ale po stovce let jednoznačné převahy ropy jsme opět ve stejné situaci – opět se diskutuje o palivu budoucnosti, hledají se optimální řešení a odpovědi na již mnohokrát vyřčené otázky. Jaká je Vaše zkušenost, Hansi?

Hans Demant:

Mobilita je svoboda – a Opel se snaží přispět do procesu hledání konceptu udržitelné individuální mobility. Já osobně věřím elektřině, která by podle mne mohla pohánět automobily blízké budoucnosti.

Adam Opel:

Elektřina? Zajímavé! Ale co ty výhrady k omezenému akčnímu rádiusu, který je daný kapacitou akumulátorů?

Hans Demant:

Pane Adame, Opel se brzy stane doslova výkladní skříní elektromobilů budoucnosti. Připravujeme opravdu revoluční elektromobil vybavený převratnými technologiemi. Mohu Vám říci jediné: Překonali jsme všechny překážky a náš elektromobil bude stoprocentně připravený pro každodenní běžný provoz. Jde o krok nad rámec všech dosud známých technologií, které se objevují v nejrůznějších hybridech nebo konvenčních elektromobilech.

Adam Opel:

A jak tyto technologie pracují?

Hans Demant:

Pane Adame, pojďme si dát zase schůzku – třeba hned na jaře. Budeme pokračovat v načaté diskusi a já Vám slibuji, že o všech našich inovacích a technologiích Vám dám spoustu zajímavých informací!

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Přes 30 let, šest generací a jedno legendární auto, které se vyrábí tak dlouho, až to není pěkné. Co naopak pěkné je, to je právě nová Astra. Novinka Opelu podle všeho trefila jackpot....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První továrna na světě sériově vyrábějící užitkové vozy poháněné vodíkem, elektřinou i fosilními palivy

První továrna na světě sériově...

Skupina Stellantis cílí na to, stát se prvním producentem sériově vyráběných užitkových vozidel na vodíkový pohon. Proto se v továrně ve francouzském Hordainu rozjede velkosériová výroba...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Operativní zisk německé automobilky za první pololetí roku 2020 dosáhl výše 110 milionů EUR I když evropský automobilový trh je brutálně zasažen krizí COVID-19 –  v prvních šesti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový trenér světa, otestoval novou Mokku

Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový...

Úspěšný kouč po první jízdě prohlásil: „Super auto!“ Opel Brand Ambassador tvrdí: „S Mokkou zase zažijete řidičskou radost!“ Jürgen Klopp, vysoce respektovaný fotbalový trenér klubu...