Zájem o dieselové automobily letos v zimě poprvé neklesl

Vyplynulo to ze statistiky skupiny AAA AUTO, která na tuzemském trhu prodává ojeté vozy už od roku 1992.

Zatímco zájem o dieselové automobily každý rok přes zimu mírně klesal, během letošní zimy se jich poprvé prodalo stejné procentní množství jako v létě, tedy okolo 31 %.

„Zdá se, že nedůvěra tuzemských motoristů vůči dieselovým motorům je definitivně překonána,“ uvedl ředitel výkupu skupiny AAA AUTO Petr Vaněček s tím, že jejich podíl na celkových prodejích stále roste. Zatímco v roce 2004 činil jen 25 %, v roce 2007 představoval už 31 %. Například ve dvou pražských autocentrech AAA AUTO je dieselovým motorem vybaveno už 40 % všech prodaných vozů, což je nejvyšší percentuální podíl z celé republiky.

Významný vliv na popularitu dieselových motorů má i zlepšení kvality nafty v posledních letech. Aditivovaná nafta už ani při teplotách okolo -20 stupňů Celsia nezamrzá. Moderním naftovým jednotkám navíc dnes už nevadí ani startování za hlubokých mrazů, které mohlo u starších typů motorů působit potíže. Moderní diesely s přímým vstřikováním se tak stávají plnohodnotnou alternativou benzínových agregátů.

Jedinou zimní nevýhodou dieselových motorů tak paradoxně zůstává jejich vyšší energetická účinnost. Ta sice umožňuje nižší spotřebu paliva oproti stejně objemným zážehovým motorům, na druhou stranu ale způsobuje pomalejší ohřev topení, což v době mrazů snižuje uživatelský komfort pro posádku. Řada automobilek tuto záležitost řeší některým ze systémů nezávislého topení.

Nejžádanější dieselové motory nesou označení TDi a najdeme je ve škodovkách a ostatních modelech koncernu VW. Na druhém místě jsou jednotky TDCi od Fordu a na třetím se stále více prosazují moderní motory HDI, které dnes společně využívají automobilky Peugeot, Citroën, Volvo a Mazda.

PhDr. Milan Smutný, tiskový mluvčí AAA AUTO 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mladí do 25 let si nejčastěji pořizují Škodovku, s rostoucím věkem lidé vybírají z více značek

Mladí do 25 let si nejčastěji...

Praha, 23. února 2018 – Vozy značky Škoda jsou pro českého řidiče nejčastější volbou při nákupu ojetého automobilu. Nejčastěji tradiční českou značku volí mladí řidiči ve věku do...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai slaví světovou premiéru nové generace modelu Hyundai Santa Fe

Hyundai slaví světovou premiéru nové...

Zcela nové Santa Fe 2019 ještě více pečuje o své cestující Výkonné, elegantní SUV s nejlepší bezpečnostní výbavou ve své třídě a výjimečně prostorným interiérem Nové SUV značky...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Celosvětový prodej Nissanu táhnou crossovery a SUV

Celosvětový prodej Nissanu táhnou...

Globální prodej crossoverů a SUV Nissan v roce 2017 vzrostl o více než 12 % na více než 2 miliony vozidel. K tomuto úspěchu přispěly zcela nový malý crossover Nissan Kicks, kompaktní vozy...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Automobilka Volvo představuje nové všestranně talentované rodinné kombi Volvo V60

Automobilka Volvo představuje nové...

Společnost Volvo Cars dnes odhalila nové pětidvéřové středně velké prémiové kombi Volvo V60, které upevní pozici švédské společnosti coby výrobce automobilů, v nichž se snoubí pěkný...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Zcela nový Hyundai NEXO nabízí budoucnost již dnes

Zcela nový Hyundai NEXO nabízí...

Hyundai NEXO zesiluje úsilí společnosti Hyundai Motor o čistější budoucnost S modelem ix35 Fuel Cell byl Hyundai Motor prvním výrobcem automobilů, který uvedl na trh sériově vyráběný model...