Zájem o dieselové automobily letos v zimě poprvé neklesl

Vyplynulo to ze statistiky skupiny AAA AUTO, která na tuzemském trhu prodává ojeté vozy už od roku 1992.

Zatímco zájem o dieselové automobily každý rok přes zimu mírně klesal, během letošní zimy se jich poprvé prodalo stejné procentní množství jako v létě, tedy okolo 31 %.

„Zdá se, že nedůvěra tuzemských motoristů vůči dieselovým motorům je definitivně překonána,“ uvedl ředitel výkupu skupiny AAA AUTO Petr Vaněček s tím, že jejich podíl na celkových prodejích stále roste. Zatímco v roce 2004 činil jen 25 %, v roce 2007 představoval už 31 %. Například ve dvou pražských autocentrech AAA AUTO je dieselovým motorem vybaveno už 40 % všech prodaných vozů, což je nejvyšší percentuální podíl z celé republiky.

Významný vliv na popularitu dieselových motorů má i zlepšení kvality nafty v posledních letech. Aditivovaná nafta už ani při teplotách okolo -20 stupňů Celsia nezamrzá. Moderním naftovým jednotkám navíc dnes už nevadí ani startování za hlubokých mrazů, které mohlo u starších typů motorů působit potíže. Moderní diesely s přímým vstřikováním se tak stávají plnohodnotnou alternativou benzínových agregátů.

Jedinou zimní nevýhodou dieselových motorů tak paradoxně zůstává jejich vyšší energetická účinnost. Ta sice umožňuje nižší spotřebu paliva oproti stejně objemným zážehovým motorům, na druhou stranu ale způsobuje pomalejší ohřev topení, což v době mrazů snižuje uživatelský komfort pro posádku. Řada automobilek tuto záležitost řeší některým ze systémů nezávislého topení.

Nejžádanější dieselové motory nesou označení TDi a najdeme je ve škodovkách a ostatních modelech koncernu VW. Na druhém místě jsou jednotky TDCi od Fordu a na třetím se stále více prosazují moderní motory HDI, které dnes společně využívají automobilky Peugeot, Citroën, Volvo a Mazda.

PhDr. Milan Smutný, tiskový mluvčí AAA AUTO 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche ČR startuje projekt QHERO na podporu mladých talentů v autobranži: cílem projektu je motivace studentů k aktivnímu zájmu o obor a praxi

Porsche ČR startuje projekt QHERO na...

QHERO, projekt komplexní podpory škol a studentů automobilového zaměření, zahájili v Integrované střední škole automobilní v Brně jednatelé společnosti Porsche Česká republika Vratislav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia se vyšplhala až na samotný vrchol seznamu nominací soutěže Světové auto roku (WCOTY), a to díky šesti nominacím modelů Kia, nově uváděných na trzích po celém světě.

Kia se vyšplhala až na samotný vrchol...

Mezi nominovanými je i gran turismo Kia Stinger: Vysoký počet nominací – jde ruku v ruce s nedávnou produktovou ofenzivou automobilky Kia. Porotci soutěže WCOTY budou hodnotit modely Picanto,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mladí lidé baží po trendy vozech – na zimu preferují SUV, v létě sahají po kupé a kabrioletech

Mladí lidé baží po trendy vozech –...

Za pět let vzrostl počet studentů a mladých do 25 let kupujících ojetiny o třetinu. Vlastnit automobil patří v dnešní době pro mnohé k základní výbavě – a jinak tomu není ani u...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Největší showroom značek Renault a Dacia otevřela skupina TUkas v Praze Malešicích pod názvem TUkas ČSAO

Největší showroom značek Renault a...

Na plochu více než 1000 m2 se vejde 13 vozů Renault, 7 vozů Dacia a 4 užitkové vozy z programu PRO+. Na fotografii zleva: Petr Lehký, Zdeněk Grund, Jiří Tůma Výstavba trvala 1,5 roku, náklady na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Nissan LEAF získal první mezinárodní cenu

Nový Nissan LEAF získal první...

Nový Nissan LEAF první ocenění získal na každoroční slavnostní události CES Unveiled v rámci veletrhu CES (Consumer Electronics Show), který pořádá asociace CTA (Consumer Technology...