XTG Opel ADAM Cup 2015 se uzavřel dramatickým finále na německé 3-Städte Rally

XTG Opel ADAM Cup se v příští sezoně ještě rozroste, v ČR se možná objeví i verze ADAM R2

1adampohpetak1000

1adampohskupina1000

Až závěrečná soutěž sedmidílného kalendáře XTG Opel ADAM Cupu 2015

– rozřešila tajenku vítěze celého prvního ročníku. Tím se v dramatickém finále stala příbramská dvojice Josef Peták – Alena Benešová. Hned první ročník XTG Opel ADAM Cupu měl nečekaně napínavý závěr – hned dvě posádky se mohly ucházet o pohárové prvenství: Petr Vraj jun. a Josef Peták. Před finálovým podnikem XTG Opel ADAM Cupu, který se jel v rámci německé 3-Städte Rally, jež byla i závěrečným podnikem německého poháru ADAC Opel Rallye Cup, stačilo Vrajovi k udržení dosavadního vedení buď vítězství, nebo fakt, aby se z prvenství v pohárové klasifikaci XTG ADAM Cupu radoval kdokoli jiný, než jeho hlavní konkurent Josef Peták.

V úvodu 3-Städte Rally se do jejich duelu zamíchal i Robert Hordossy, v dalším průběhu si ovšem Vraj s Petákem nedarovali ani vteřinku. Po drobném zaváhání Vraje ale otěže postupně přebral zkušený Peták a do závěrečné vložky nastupoval s jedenáctivteřinovým náskokem na svého valašského konkurenta. A zatímco Peták závod zdárně dokončil, Vrajův ADAM zůstal stát na trati závěrečného testu (prasklý čep v rameni). Tím bylo o Petákově triumfu rozhodnuto!

Po odstoupení Vraje s Vajďákem, obsadil druhé místo na 3-Städte Rally Robert Hordossy se Štěpánem Palivcem. Martin Mottl skončil po problémech s brzdami v RZ3 na „boudě“, Matěje Kamence zradila v RZ4 poloosa.

V cíli šťastný Josef Peták řekl:

„Nebyla to vůbec jednoduchá sezona. Na začátku roku nad námi auto trochu vítězilo, navíc kluci během roku hodně zrychlovali. Určitě smekám před Petrem Vrajem, jenž z nás jel nejvyrovnaněji. V Německu jsem ze sebe vydal maximum, po celý závod to byly obrovské nervy. Ale moc jsem si přál vyhrát. Pohárovým vítězstvím jsem svou kariéru v rally před lety začínal a jestli nyní skončím, tak ji zakončím jako historicky první vítěz XTG Opel ADAM Cupu v Česku! Moje vítězství ale patří celému týmu Hájek Rally Team, vážím si toho, že mi Ctirad Hájek dal možnost odjet sezonu, kterou jsme v Německu zakončili vítězstvím. Premiérový ročník XTG ADAM Opel Cupu měl skvělou úroveň a nesporně se vydařil,“

Andrej Barčák, marketingový ředitel českého a slovenského zastoupení automobilky Opel zdůraznil:

„Zorganizovat v Česku pohár s identickými vozy Opel ADAM nebylo nic jednoduchého, ale našli jsme kvalitního partnera ve společnosti XTG motorsport Zdeňka Pekárka a Jiřího Bryndy. Také díky podpoře Opel motorsport, sportovní divize automobilky Opel, se hned během prvního ročníku podařilo zorganizovat nejkvalitnější český soutěžní pohár za dlouhé roky. Opel tak dal najevo, že nezapomíná na své slavné sportovní geny. S XTG Opel ADAM Cupem jsme určitě vzbudili v rámci českého rallysportu velkou pozornost a myslím si, že v příštím roce ukážeme ještě více. Navíc po evropském triumfu Emila Bergkvista s ADAMem R2 v evropském juniorském rallyovém šampionátu JERC se rýsuje i start několika vozů ADAM R2 v ČR.“

Konečné výsledky XTG Opel ADAM Cupu 2015(započítává se 5 nejlepších výsledků):

  1. Peták 113 (3 vítězství)
  2. Vraj jun. 113 (3 vítězství)
  3. Kamenec 97 (1 vítězství)
  4. Mottl 64
  5. Hůla 54
  6. Hordossy 50

Poznámka: O konečném vítězi poháru rozhodl při shodnosti bodů podle pohárových propozic lepší výsledek Josefa Petáka v absolutním pořadí Rallysprint Série při Rally Pačejov.

Základní technické parametry vozu Opel ADAM Cup:

Motor:

řadový čtyřválec 1.6l-ECOTEC 16V, 1 598 cm3, řídicí jednotka ECU BOSCH Motorsport s optimalizovaným mapováním, výfukový systém určený pro motoristický sport

Výkon:

cca. 140 k při 6500 min-1, točivý moment cca. 160 Nm při 4700 min-1

Pohonná soustava:

sekvenční pětistupňová převodovka Sadev, vícelamelový samosvorný diferenciál

Zavěšení kol:

závěsy s vinutými pružinami REIGER Racing Suspension s upevněním klouby Uniball, samostatné nastavení pro štěrk a asfalt

Brzdový systém:

vpředu odvětrávané brzdové kotouče o průměru 305 mm se čtyřpístkovými třmeny Brembo, vzadu kotouče o průměru 264 mm s jednopístkovým třmenem, hydraulická ruční brzda s okamžitým uvolněním, stavěcí ventil pro vyvážení zadních brzd

Rozměry:

Délka: 3698 mm, šířka: 1720 mm, výška: 1422 mm (při nastavení jízdní výšky na asfalt), rozvor: 2310 mm, hmotnost: 1090 kg

Informace k poháru:

Zdeněk Pekárek, XTG motorsport, zdenek.pekarek@opel-motorsport.cz, mobil 608 976 661

 

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Novým generálním ředitelem pro retail skupiny Auto Palace v České a Slovenské republice se stal Radek Donner

Novým generálním ředitelem pro retail...

S účinností od 1. června 2018 zastává nově pozici Generálního ředitele pro retail skupiny Auto Palace v České a Slovenské republice Radek Donner. Jedná se tak o další personální posilu v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel Connect: Opel uvádí nové služby konektivity

Opel Connect: Opel uvádí nové služby...

Opel v souladu se svým strategickým plánem PACE! pokračuje v rychlé integraci technologií koncernu Groupe PSA. Po nedávném oznámení, že konstrukční tým z německého Rüsselsheimu bude...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA optimalizuje svá výrobní zařízení v Evropě

Skupina PSA optimalizuje svá výrobní...

Zlepšení výkonnosti zařízení na výrobu hnacích ústrojí pro lepší pokrytí potřeb budoucích modelů Opel/Vauxhall vyráběných na platformách skupiny PSA; Příprava výrobních podniků na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA přichází s novou generací víceúčelových vozů  pro své značky Peugeot, Citroën a Opel/Vauxhall

Skupina PSA přichází s novou generací...

Pokračování produktové ofenzívy skupiny PSA v rámci Core Model Strategy plánu Push to Pass; Jeden program vyvinutý pro tři různé vozy odpovídající různým postavením jednotlivých značek...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stanislav Gálik se stal výkonným ředitelem inovací společnosti AAA AUTO

Stanislav Gálik se stal výkonným...

Praha, 2. února 2018 – Společnost AAA AUTO včera oficiálně uvedla novou značku AuresLab, pod kterou sjednotila veškeré inovace, na kterých pracuje. Inovační centrum povede Stanislav Gálik,...