Výše hmotné škody odhadnutá při 2 812 923 nehodách, ke kterým došlo v letech 1992 až 2006, představuje hodnotu přes 100 miliard Kč (101 081,64 mil.Kč). Na jednu nehodu tak v průměru připadá odhadnutá škoda ve výši 35 935 Kč.
Přestože základní údaje o nehodovosti za rok 2006 již byly zveřejněny, stojí za zaznamenání některé poměrové ukazatele a porovnání těchto údajů ve vazbě na počty registrovaných motorových vozidel. Byť vývoj některých dále uvedených ukazatelů se může zdát relativně příznivý, ve srovnání s evropskými zeměmi jsou v ČR dosažené poměrové hodnoty stále neúměrně vysoké.
Počet usmrcených osob na 100 nehod má od roku 2002, i přes stále relativně vysoký absolutní počet usmrcených, klesající tendenci. V počátku osmdesátých let přesahoval tento poměr hodnotu 1,6 a v roce 2006 činil 0,51. Tento poměr je nejnižší od roku 1980, v letech 1998 a 1999 se pohyboval mírně pod hodnotou 0,6. Stejně tak u počtu zraněných na 100 nehod byl zaznamenán pokles, v roce 2006 to bylo 15,01 zraněných na 100 nehod (v počátku osmdesátých let to bylo více než 30). Jedná se opět o nejlepší poměrný výsledek od roku 1980 (předtím nejnižší byl v letech 1999 až 2000 – na hodnotě 15,5, ale např. v roce 2003 to bylo 18,16).
Rovněž počet usmrcených osob na 100 000 v ČR registrovaných motorových vozidel klesá. Poměr 17,87 dosažený v roce 2006 je vůbec nejnižší od roku 1990. V letech 1992 až 1994 přitom přesahoval číslo 40, pak trvale klesal (v roce 2005 byl však ještě na hodnotě 21,70). Obdobně positivní trend byl podchycen i u počtu zraněných na 100 000 motorových vozidel, když v roce 2006 klesl tento poměr poprvé od roku 1990 pod číslo 600 (činil 527,6). V roce 2005 to bylo 623,1.
Také počet nehod na 100 v ČR registrovaných motorových vozidel (v roce 2006 byl tento poměr na hodnotě 3,47) je nejnižší za období let 1995 až 2006, kdy trvale přesahoval hodnotu 4,0 (v letech 1995 až 2000 dokonce 4,5, pod hodnotu 4,0 poklesl až v roce 2004). K tomu nutno uvést, že počet v ČR registrovaných motorových vozidel v roce 2006 se oproti roku 1992 zvýšil více než 1,5 krát.
V roce 2006 se poprvé změnil (zřejmě však jen dočasně) trend u roční výše hmotných škod odhadnutých při dopravních nehodách (který je z pohledu zvyšující se technické úrovně a bezpečnosti vozidel a tím i jejich cen zcela logický). V roce 2006 došlo ke snížení celkové odhadnuté výše hmotných škod pod úroveň dosahovanou v letech 2003 až 2005. Tento fakt má dva zřejmé důvody: zvýšení hranice pro povinné nahlášení nehody na 50 000 Kč a zřejmě i zavedení bodového systému od 1.7.2006. To mělo samozřejmě vliv i na snížení celkového počtu dopravních nehod v roce 2006.