Vyšší výkon a aktivní podvozek vozů Volvo S60, V70 a XC70

Zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy a řada technických novinek.

Změny u modelů Volvo S60, V70 a XC70 se neomezily pouze na design. „Nyní můžeme našim zákazníkům poskytnout více potěšení z jízdy a komfortu,” říká Hans Folkesson, vrchní více prezident pro výzkum a vývoj. „Například sportovní modely T5 jsou nyní vybaveny účinnějším přeplňovaným motorem. Navíc můžeme nabídnout systém aktivního řízení podvozku také pro standardní verze S60, V70 a XC70. V minulosti byl tento prvek výbavy k dispozici pouze pro Volvo S80 a pro pokročilé modely R.“

Efektivnější motor T5


Přeplňovaný motor pro sportovní modely T5 (Volvo S60 T5 a V70 T5) byl podroben dalšímu vývoji, aby splňoval nové přísnější emisní požadavky (Euro4 a LEV2/EVAP2). Tato zlepšení současně umožnila zvýšení jeho výkonu. Zkušenosti získané při vývoji pokročilých modelů R hrály v tomto procesu významnou roli. Výkon motoru je nyní vyšší o deset koňských sil – z 250 na 260 k.Hodnota točivého momentu vzrostla z původních 330 Nm na 350 Nm.


Velkou výhodou upravených motorů je mimořádný nárůst točivého momentu při nízkých otáčkách. Již od pouhých 1800 ot./min. má řidič k dispozici plných 305 Nm v porovnání s předchozími 240 Nm. To se odráží v rychlosti reakce motoru na sešlápnutí plynového pedálu a sportovnějších jízdních vlastnostech, což umožní bezpečnější předjíždění.


Zlepšení bylo dosaženo několika způsoby. Motor je například vybaven variabilním časováním také u sacích ventilů a ne pouze u výfukových ventilů, jak tomu bylo v minulosti. Zdvihový objem motoru byl zvětšen ze 2,3 na 2,4 litru. A v neposlední řadě bylo pro tento motor použito nové turbodmychadlo přímo převzaté z modelů R. Výsledkem je konkurenceschopná a atraktivní kombinace vysokého výkonu, nízké spotřeby paliva a nízkých emisí.

Svižné zrychlení se šestistupňovou převodovkou


Motor T5 je spojen se šestistupňovou manuální převodovkou nebo s pětistupňovou automatickou převodovkou s funkcí Geartronic:

  • Manuální převodovka M66 pochází z Volva S60 R/V70 R, byla však přizpůsobena pohonu předních kol, kterým disponují modely T5. Tato převodovka byla vyvinuta a zkonstruována tak, aby dokázala zvládnout vysokou hodnotu točivého momentu až 400 Nm. Výsledkem použití převodovky M66 ve voze Volvo S60 T5 je sportovní vůz se schopností akcelerace z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy.
  • U vozů T5 s automatickou převodovkou bylo upraveno nastavení elektronických řídicích systémů, aby byla zajištěna rychlejší komunikace mezi motorem a převodovkou. Výsledkem je mimo jiné snížení točivého momentu motoru bezprostředně před změnou rychlostního stupně. Tím došlo ke zrychlení řazení a ke zlepšení požitku ze sportovní jízdy.

Větší brzdové kotouče vpředu


S ohledem na svůj vysoký výkon jsou vozy Volvo S60 T5 a V70 T5 na přední nápravě vybaveny většími brzdovými kotouči a většími brzdovými třmeny. Průměr kotoučů byl zvětšen z 286 na 316 mm.

Aktivní podvozek také pro Volvo S60, V70 a XC70


Aktivní podvozek byl poprvé představen u pokročilých modelů Volvo S60 R a V70 R vybavených systémem pohonu všech kol. Později byl tento systém přizpůsoben pro Volvo S80 s pohonem předních kol a zaměřen hlavně na komfort. Nyní se řada vozů vybavených tímto systémem dále rozšiřuje a aktivní podvozek se stává součástí volitelné výbavy také pro modely S60, V70 a XC70.


„S aktivním podvozkem můžeme schopnosti automobilu lépe využít,” říká Hans Folkesson. „Tato technologie zajišťuje ve všech situacích lepší jízdní vlastnosti. Jízda s tímto vozem je bezpečnější a zároveň zábavnější.”


Nastavení podvozku se automaticky přizpůsobuje aktuální situaci, což výrazně zlepšuje ovladatelnost i jízdní komfort. Pokud je řidič při zatáčení, zrychlování nebo brzdění aktivnější, systém dokáže bleskurychle zareagovat a zvýší úroveň tlumení a tedy i kontrolu nad pohyby vozidla. Při uvolněné jízdě je tlumení mnohem méně časté, aby byla posádka vozidla lépe chráněna před nerovnostmi vozovky. Tento přístup v sobě spojuje to nejlepší z obou světů – maximální kontrolu nad vozem a tedy i nejvyšší úroveň bezpečnosti a současně nejlepší možnou úroveň komfortu.

Druhá generace systému FOUR-C


Systém aktivního podvozku je založen na kombinaci technologie FOUR-C vyvinuté společností Volvo a protismykového systému DSTC. Jedná se o pokročilý systém podvozku s automatickou regulací využívající řadu senzorů, které nepřetržitě monitorují chování automobilu. Ve zlomku sekundy dochází ke změně nastavení tlumičů v závislosti na aktuální situaci.


„Nyní představujeme druhou generaci systému FOUR-C,” říká Hans Folkesson. „V průběhu procesu přizpůsobování této technologie pro vozy S60, V70 a XC70 jsme zlepšili hardware i software, čímž bylo dosaženo hladšího tlumení. Zážitek pro řidiče i pro cestující je tak ještě harmoničtější.”


Systém FOUR-C upravuje nastavení podvozku v závislosti na rychlosti vozidla. Čím rychleji se automobil pohybuje, tím tvrdší je úroveň tlumení. Díky tomu je automobil snáze ovladatelný i při vyšších rychlostech. Tato technologie současně snižuje tendenci karoserie vozu naklánět se dopředu, dozadu a do stran při prudkém brzdění, akceleraci nebo při prudkých úhybných manévrech.


Volvo S80 a verze R modelů S60 a V70 jsou již rovněž vybavovány systémem FOUR-C druhé generace.

Dvě volby


Všechny modely s aktivním podvozkem jsou vybaveny dvěma alternativními nastaveními (u modelů R jsou úrovně nastavení tři). Stiskem jediného tlačítka může řidič přizpůsobit chování vozidla svým osobním preferencím.

  • Nastavení SPORT nabízí lepší kontrolu nad pohyby vozidla, rychlejší odezvu řízení a lepší kontakt automobilu s vozovkou.
  • Nastavení COMFORT poskytuje měkčí a pohodlnější jízdu s klidnými a harmonickými pohyby vozidla.
  • Pro případ nouzové situace je však systém FOUR-C bez ohledu na právě zvolený režim naprogramován tak, aby vždy řidiči pomohl tím, že zajistí automatickou stabilizaci vozidla.

Upravené vlastnosti podvozku


Aktivní podvozek dodává automobilu lepší jízdní vlastnosti ve všech jízdních situacích. Automobil je stabilnější, jeho chování a odezva jsou více konzistentní. „Aktivní podvozek je přínosem pro každého člena rodiny,” říká Hans Folkesson. „Automobil je bezpečnější a jízda s ním je pohodlnější,” dodává.

Pokročilá technologie FOUR-C zároveň umožnila upravit vlastnosti podvozku zvlášť pro každý jednotlivý model.

  • U Volva S60 je podvozek v režimu Sport tvrdší, aby byl zajištěn lepší kontakt s vozovkou a sportovnější jízdní vlastnosti. V režimu Comfort pak podvozek nabízí více pohodlí, než by dokázal poskytnout standardní podvozek.
  • U Volva V70, které je nejlepší volbou mezi rodinnými automobily, bylo nastavení systému upraveno tak, aby bylo zajištěno vysoké pohodlí při jízdě a aby byly vynikající jízdní vlastnosti a stabilita zachovány i tehdy, pokud je automobil naložen. V režimu Sport je podvozek automobilu tvrdší, což se odráží v lepších jízdních vlastnostech a dynamice.
  • U Volva XC70 se podvozek díky aktivnímu systému stal tužší a tvrdší, zlepšila se citlivost řízení a zlepšil se pocit kontaktu s vozovkou. Automobil se snáze ovládá a jízda s ním je pohodlnější na dobrých i špatných cestách.

Parkovací asistent také vpředu


Stejně jako v minulosti mohou být vozy Volvo vybaveny parkovacím asistentem. Senzory v zadním nárazníku řidiče upozorní, pokud se automobil nachází příliš blízko překážky. To řidiči usnadňuje parkování ve stísněných prostorech. Funkce parkovacího asistenta je nyní plně integrována do elektronického systému vozidla, což umožnilo jeho instalaci i do předních nárazníků. Toto je zcela nová funkce v modelové řadě vozů Volvo.

Parkovací asistent vzadu je k dispozici jako:

  • příslušenství – s plně zapuštěnými senzory
  • jako volitelná výbava instalovaná v průběhu výroby.

Parkovací asistent vpředu je k dispozici pouze jako příslušenství (za předpokladu, že je automobil současně vybaven parkovacím asistentem vzadu).

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Související články

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Plně elektrické Volvo EX30 si...

Malé, ale skutečně schopné. Volvo slaví úspěch svým malým plně elektrickým SUV EX30, které bylo oceněno na udílení prestižních cen World Car Awards! Volvo EX30 při udílení cen v rámci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volvo přechází u námořní dopravy na obnovitelná paliva, sníží své fosilní emise o 84 %

Volvo přechází u námořní dopravy na...

Každoročně přepraví nákladní lodě napříč světovými oceány desítky tisíc kontejnerů s materiálem určeným pro výrobu v továrnách společnosti Volvo Cars. Odteď bude většina těchto...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Malý vůz s velkým potenciálem. Zcela nové, plně elektrické SUV Volvo EX30

Malý vůz s velkým potenciálem. Zcela...

Někdy může být první dojem zavádějící. Volvo dnes představilo zcela nové a dosud nejmenší SUV EX30. Neuhádnete kolik stojí… Volvo EX30, které bylo představeno světu dnes v italském...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové malé Volvo EX30 vyniká dosud nejnižší uhlíkovou stopou

Nové malé Volvo EX30 vyniká dosud...

V novém modelu Volvo EX30 je destilováno to nejlepší, co automobilka Volvo Cars nabízí, včetně mimořádné bezpečnosti a vůbec nejnižší emise CO2 ze všech dosavadních vozů Volvo. Protože se...