Výsledky týmu Toyota Panasonic Racing na Grand Prix v Číně

S prázdnýma rukama a bez bodů musel odjet tým Toyota Panasonic Racing z čínské Šanghaje, kde si oba jezdci prožili skličující Grand Prix.

Neutěšené počasí, které komplikovalo celý víkend, pokračovalo i v neděli, protože se ráno před závodem přihnaly další přeháňky. I když těsně před startem přestalo pršet, jel se téměř celý závod na mokré dráze.

Protože se Ralfu Schumacherovi i Jarnovi Trullimu nedařilo v sobotní kvalifikaci, museli v závodě začínat na šestnácté a sedmnácté pozici a pokusit se procpat dopředu. V úvodu závodu, kdy jim situaci komplikoval hustý provoz, se jim podařilo posunout dopředu. Kvůli tomu, že se oba jezdci pohybovali na chvostu pole, se tým rozhodl zariskovat a při zastávce v boxech oběma dotankoval až do cíle a nazul pneumatiky na suchou trať. Zastávka proběhla ještě v době, kdy byla trať mokrá, takže měli Jarno i Ralf problémy udržet se na trati a museli čekat, až se situace zlepší. Jak ale trať osychala, podařilo se Ralfovi dvakrát zajet nejrychlejší kolo závodu. Bohužel do cíle ale žádný z monopostů nedojel. Ralfa ve čtyřicátém devátém kole vyřadil problém s tlakem oleje, Jarno musel odstoupit o jedenáct kol dříve kvůli poruše hydrauliky. Tým teď čeká domácí závod – GP Japonska v Suzuce.

Ralf Schumacher

„Byl to pro nás velmi těžký víkend. Už po nepovedené kvalifikaci jsme věděli, že nás čeká hodně složitý závod a v jeho průběhu se předpoklad potvrdil. V závodě jsme byli celkem konkurenceschopní, bohužel jsem strávil příliš mnoho kol v hustém provozu. I kvůli tomu se tým rozhodl zariskovat a přezout na suché pneumatiky, i když pro ně ještě nebyla trať ideální. Bylo to těžké rozhodnutí, ale museli jsme zariskovat, protože jsme byli hodně pozadu. Naplnili jsme tak nádrž až do konce závodu, bohužel jsme ztratili spoustu času hned v prvních kolech po zastávce. Situace se postupně zlepšovala a deset kol poté jsem dokonce zajel dvakrát po sobě nejrychlejší kolo závodu. Naneštěstí mi ale z nějakého důvodu klesnul tlak oleje. Budeme se na to ještě muset podívat. Opravdu teď stačí, abychom všechno při závodním víkendu udělali správně a pak budeme zase konkurenceschopní.“

Jarno Trulli

„Byl to den, na který se budu snažit rychle zapomenout. Samozřejmě bylo vždycky evidentní, jak těžké to bude, když jsem musel startovat ze zadních pozici. Za mokra jsme ale celý víkend nebyli konkurenceschopní. Vyvážení během první fáze závodu nebylo špatné, ale v provozu na trati jsem ztrácel spoustu času. Zastávka v boxech zase přišlo o něco dříve, než by bylo pro suché pneumatiky ideální. Zkusili jsme ale zariskovat, protože jsme už neměli co ztratit. Naneštěstí se to nevyplatilo. Ze všeho nejtěžší bylo udržet auto na dráze a když se to podařilo, byli jsme stejně pomalejší než ostatní. Aby toho nebylo málo, objevil se problém s hydraulikou a nezbylo mi nic jiného než odstoupit. Pokaždé je to jinak, takže můžeme doufat, že další závod bude lepší a že se k nám zase vrátí štěstí.“

Tsutomu Tomita – šéf týmu

„Vzhledem k tomu, odkud jsme po smůle s počasím a červených vlajkách v kvalifikaci startovali, bylo hned jasné, že bude postup dopředu náročný. Proto jsme museli být agresivní a prostě „něco“ zkusit. V první části závodu jsme měli slušné tempo, ale bohužel nás blokoval Coulthard, který si evidentně zvolil jinou strategii. Od té chvíle byl postup daný: museli jsme zariskovat, protože bychom jinak skončili až daleko za body. Už na první část závodu jsme hodně natankovali, abychom mohli čekat, až trať vyschne. Ve chvíli, když už jezdci do boxů museli jet, byla bohužel trať pro suché pneumatiky stále nevhodná. I tak jsme je ale nazuli, protože to byla jediná možnost, jak se dostat ke slušnému výsledku. Přestože se nám to nevyplatilo, pořád si myslím, že to bylo dobré rozhodnutí. Oba jezdci podali slušné výkony, bohužel však museli odstoupit kvůli technickým problémům. Je mi líto fanoušků i našich pilotů, každopádně příští víkend v Suzuce uděláme maximum, aby byl výsledek mnohem lepší.“

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Češi stále riskují: Nejčastější příčiny nehod jsou rychlost, nepozornost a nedání přednosti

Češi stále riskují: Nejčastější...

Ve Spojeném království právě probíhá Road Safety Week (letos od 16. do 22. 11.), týden věnovaný prevenci a bezpečnosti silničního provozu. Do jednotlivých aktivit se zapojují partneři...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Renault Clio: Malý městský švihák startuje na 430 tisících

Nové Renault Clio: Malý městský...

Šestá generace Renaultu Clio přijíždí do Česka. Odvážnější design, chytřejší technologie a hybrid, který zvládne 80 % městské jízdy na elektřinu. Renault vzal své ikonické Clio a dal...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Na Olympu se usadil BYD: Jak se nabíjí výkonem 1 megawatt?

Na Olympu se usadil BYD: Jak se nabíjí...

Když se dnes mluví o elektrické mobilitě, BYD stojí na vrcholku hory a vyhlíží celé odvětví z výšky. Není to náhoda – a už vůbec ne trik. Tahle technologická mašina o 120 000...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA vypouští bestii: Leon VZ TCR přináší závodní adrenalin na běžné silnice

CUPRA vypouští bestii: Leon VZ TCR...

Závodní okruhy mají nového vyslance – a míří rovnou do ulic. CUPRA představuje Leon VZ TCR, nejsilnější Leon s pohonem předních kol v historii. Limitovaná edice pro pouhých 499 řidičů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot Polygon: Když volant není volant a auto má duši z budoucnosti

Peugeot Polygon: Když volant není volant...

Peugeot odhalil koncepční vůz Polygon – plně funkční prototyp, který mění samotnou podstatu řízení. S revolučním volantem Hypersquare, elektronickým řízením Steer-By-Wire a překvapivě...