Výsledky prodeje Škoda Auto za první pololetí 2004

V meziročním srovnání nárůst prodeje o 0,7%

V uplynulém prvním pololetí roku 2004 dodala Škoda Auto zákazníkům na téměř 80 exportních trzích a v tuzemsku celkem 227 911 vozů modelových řad Fabia, Octavia a Superb.


Nejprodávanější modelovou řadou zůstává Fabia, která si získala celosvětově 132 365 zákazníků, následuje modelová řada Octavia 81 226 prodanými vozy. Pro limuzínu Škoda Superb se rozhodlo 10 424 zákazníků. Nová Škoda Octavia, která byla uvedena na trh koncem května, získala jenom za první měsíc 3 896 zákazníků.


V uplynulém období oslavila společnost Škoda Auto rovněž dvě významná jubilea v historii značky, když dne 17. února 2004 sjel z výrobního pásu již milióntý automobil modelové řady Škoda Octavia. Dne 8. dubna 2004 překročil i model Fabia tuto magickou hranici.


Do západní Evropy dodala firma Škoda zákazníkům celkem 119 723 vozů, tedy o 1,3% méně. Na strategickém trhu v Německu ale prodej vozů Škoda výrazně stoupl o 5,6% (tj. na 36 931 automobilů) i navzdory celkovému oslabení trhu. Ve Velké Británii si modely Škoda zakoupilo 17 592 zákazníků a v Itálii, třetím největším západoevropském trhu, 11 341 zákazníků.


Domácí trh v České republice zaznamenal v prvních šesti měsících roku propad poptávky po nových vozech. I přesto dokázala Škoda Auto oslovit 32 810 zákazníků a posílit tržní podíl na 48,2% (+0,5 procentního bodu). Největšímu zájmu se přitom těšila Fabia v provedení hatchback (13 013 vozů). Pro oživení poptávky po nových vozech připravily společnosti Škoda Auto a Škofin akci „Nové je lepší“ s odkladem splátek až o jeden rok, která by měla oslovit především zákazníky váhající mezi koupí ojetého nebo nového vozu.


Ve střední a východní Evropě (bez ČR) prodala značka 61 827 vozů a dosáhla zde celkového nárůstu o 6,3% oproti stejnému období minulého roku. Nejúspěšnějším trhem je Polsko, kde si vůz Škoda zakoupilo 24 707 zákazníků. Značka Škoda zde tak dosáhla meziročního nárůstu o více než 21% a dále posílila tržní podíl na více než 13%. Na slovenském trhu se pro některý z modelů Škoda rozhodlo 11 293 zákazníků, v Maďarsku si vůz Škoda zakoupilo 8 546 zákazníků.


V Asii a v zámoří prodala Škoda od ledna do června 2004 celkem 13 551 vozů, což představuje nárůst o 33,3%. Největší podíl na tom má Turecko (3 760 vozů), Indie (3 368 vozů) a Čína (2 100 vozů).

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Cena čtyřletých ojetin začíná stagnovat. Nová auta však stále zdražují

Cena čtyřletých ojetin začíná...

Ceny ojetých vozidel rostly v posledním roce rychleji než ceny nových. Zatímco nové vozy zdražily o 3,57 %, cena čtyřletých ojetin se v posledních čtyřech kvartálech zvýšila o 9,14 %. V...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai KONA získal ocenění ABC „Nejlepší vůz roku 2019“

Hyundai KONA získal ocenění ABC...

Model KONA obdržel nejprestižnější ocenění ve španělském automobilovém průmyslu Ocenění uznává mnoho kvalit modelové řady KONA, včetně zcela elektrické verze Hyundai získal titul...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Bridgestone Battlax Hypersport S21 pro nový ohromující motocykl BMW S1000RR

Bridgestone Battlax Hypersport S21 pro...

Bridgestone, největší společnost na světě pro výrobu pneumatik a gumárenských produktů, bude dodávat pneumatiky Battlax Hypersport S21 jako originální výbavu pro nový ohromující motocykl...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vrchařský šampion Marek Rybníček připravuje auto na novou sezónu

Vrchařský šampion Marek Rybníček...

Letošní sezóna závodů automobilů do vrchu byla pro Marka Rybníčka velmi úspěšná. Vyjezdil si titul vrchařského mistra, uspěl na slavných závodech Ecce Homo Šternberk i Dobšinský kopec a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní ovládání dveří automobilů od společnosti Continental získalo prestižní cenu za inovaci CES 2019

Inteligentní ovládání dveří...

Vysoká úroveň komfortu: PASE (Passive Start and Entry System) a elektrické ovládání dveří podporují autonomní otevírání a zavírání Vyšší bezpečnost: systém inteligentního odhalování...