Vozy Peugeot 2008 DKR v Číně zvítězily

Na Stéphana Peterhansela a Cyrila Deprese čekaly na čínské Hedvábné stezce všechny možné nástrahy, které tento atypický závod dokáže připravit.

AUTO - CHINA SILK ROAD RALLY 2015

AUTO - CHINA SILK ROAD RALLY 2015

Po absolvování 5442 kilometrů se posádkám týmu Peugeot Total s vozy Peugeot 2008 DKR podařilo obsadit první dvě místa.

Úspěch na China Silk Rally není prvním vítězstvím Peugeotu v Číne. V roce 2010 a 2011 triumfovaly vozy 908 ve vytrvalostních závodech Ču-chaji. Nyní, o 4 roky později, se do Číny, která pro značku znamená největší trh, vrátil tým Peugeot Sport s novou obrovskou výzvou… a prosadil se! Pátek 11. září 2015 zůstane zapsán v historii značky jako den prvního vítězství vozu Peugeot 2008 DKR v závodě, ale také jako den, kdy značka s těmito vozy získala poprvé double.

Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret (č. 181) a Cyril Despres/David Castera (č. 182)

– po dva týdny odvážně bojovali, absolvovali 2000 km měřených úseků a 3479 km přejezdů a v Tun-Chuangu pak mohli zvednout nad hlavu získanou trofej. Stéphane Peterhansel se na špici celkového pořadí usadil hned ve 2. RZ a v úsilí rozhodně nepolevoval. Kromě prvního dílčího vítězství ve 2. RZ získal dalších 7 vítězství a den ode dne stále více posiloval svou pozici lídra. Tato rallye mu ještě v seznamu úspěchů chyběla. A měsíc po svých 50. narozeninách si tento dárek věnoval!

Úspěch vozu Peugeot 2008 DKR zajistil i Cyril Despres.

Perfekcionistický a velmi pilný jezdec se spolu se svým novým spolujezdcem Davidem Casterou každý den posunoval o kousek dopředu. Jejich houževnatost jim v 11. RZ přinesla první etapové vítězství, další následovalo ve 13. RZ a současně také pětkrát týmu Peugeot Total zajistili double. Od 4. RZ se díky svým konzistentním výsledkům drželi na 2. místě a tuto pozici si ubránili až do cíle poslední etapy v Tun-Chuangu.

Trasa byla velmi dlouhá a velmi rozmanitá

Tempo bylo několikrát přerušeno, především došlo ke zrušení 3. etapy a ke změnám časů startu, kdy museli organizátoři zkontrolovat, jak stoupla voda po přívalových deštích, které postihly regiony, kudy rallye vedla. China Silk Rally však přinesla i nekonečné obrovské duny, rychlé úseky, vyschlá koryta, kameny, oblázky i bláto. Posádky nebyly ničeho ušetřeny. Vozy Peugeot 2008 DKR překonaly všechny tyto typy terénu a prokázaly tak vynikající spolehlivost. Stéphane ani Cyril se nesetkali s žádnými technickými problémy, změny na technické specifikaci vozů se ukázaly jako účinné a odolné, a to jak při obtížných přejezdech dun, tak v rychlých úsecích.

Některé tyto změny budou použity u nového Peugeotu 2008 DKR pro příští Dakar – v lednu 2016. Do té doby si obě posádky, které mají za sebou takto vynikající závod, i celý tým Peugeot Total hodlají tento úspěch před návratem do Evropy řádně vychutnat.

Bruno Famin, ředitel týmu Peugeot Sport:

„Cílem bylo najet kilometry a nasbírat zkušenosti. Domů se vracíme s vítězstvím a s druhým místem. Jsem velmi hrdý na práci, kterou odvedly naše posádky i tým zde na místě i ve Vélizy. Všichni na tomto projektu pracují již více než rok do roztrhání těla a dnešní úspěch je vynikající odměnou za vynaložené úsilí, i když je naším hlavním cílem stále Dakar. Cesta je ještě velmi dlouhá a velmi složitá, ale je skvělé, že jsme dosáhli, čeho jsme dosáhli! Stéphane a Jean-Paul odjeli vynikající závod od startu až do cíle. V případě potřeby si drželi náskok a v pravou chvíli zaútočili. Za svůj úspěch rozhodně nevděčí náhodě. Cyril a David byli úžasní! Při svém prvním závodě neztráceli čas hledáním a šlo jim to spolu velmi dobře. Postupovali podle pokynů a dokonce získali dvě etapová vítězství. Všem čtyřem moc gratulujeme!“

Stéphane Peterhansel:

„Jsme hrdí a šťastní, že jsme jako první zajistili vozu Peugeot 2008 DKR vítězství. Poslední etapa a především poslední kilometry byly stresující. Sebemenší zvuk, každý metr trasy… všechno silně vnímáte. Cyril a David nás dojeli a do cíle jsme jeli společně. Celkově byla tato rallye dlouhá a náročná, a to ne nezbytně z hlediska kilometrů. Řízení bylo příjemné, projížděli jsme nádhernou krajinou, jako byly duny a jezera. Technicky jsme potřebovali, aby nedošlo k žádným závadám. A to se nám splnilo. Každé ráno jsme věděli, že můžeme do auta nasednout s obrovskou důvěrou, tým odvedl každý den neuvěřitelnou práci, a to je pro morálku skvělé! Lituji jen zrušení 3. etapy, která měla vést přes nádherné duny. Mou nejkrásnější vzpomínkou bude bezpochyby závěr poslední etapy, šťastné výrazy v očích všech členů týmu. To byla vynikající odměna.“

Cyril Despres:

„Jsme strašně šťastní, takový výsledek jsme nečekali. Byla to dlouhá rallye s rozmanitým terénem. Věděli jsme, že se musíme jako posádka zlepšovat. Mám dojem, že jsme nikdy nemohli jet na 100 %. Každý den se stalo něco, co nám zabránilo jet celou etapu na maximum. S Davidem jsme byli stále lepší a lepší. Máme ještě co zlepšovat, ale už jsme si zafixovali automatismy, jako jsou třeba analýzy po každé etapě atd. Stejně jako Stéphane lituji, že jsme nemohli projet 3. etapu. Byli jsme v tempu 2. etapy, která bezesporu představuje jednu z nejkrásnějších vzpomínek, pokud jde o závod. Tempo rallye nám umožnilo se sblížit s celým týmem, žít s ostatními naplno.“

Celkové pořadí China Silk Road Rally 2015

  1. Stéphane Peterhansel (FRA)/Jean-Paul Cottret (FRA) Peugeot 2008 DKR
  2. Cyril Despres (FRA)/David Castera (FRA) Peugeot 2008 DKR + 31,27
  3. Han Wei (CHN)/Pan Hong Yu (CHN) Haval + 51,14
  4. Christian Lavieille (FRA)/Jean-Pierre Garcin (FRA) Haval +56,34
  5. Lui Kun (CHN)/Liao (CHN) Mitsubishi Pajero MPR11 +1:47,34

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot L500 R HYbrid Vision Gran Turismo představuje na tratích Gran Turismo Sport svou nejnovější verzi L750 R HYbrid Vision Gran Turismo

Peugeot L500 R HYbrid Vision Gran Turismo...

30. května 1916 vyhrál Peugeot L45, který řídil Dario Resta, legendární závod 500 mil Indianapolis. Jeho průměrná rychlost dosahovala 135 km/hod. O 100 let později vzdal Peugeot a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sébastien Loeb posílí účast značky Peugeot na MS v rallycrossu (WRX) 2018

Sébastien Loeb posílí účast značky...

Peugeot Sport, který zajistil značce Peugeot titul mistra světa v rámci týmů z roku 2015 a vicemistra z roku 2016, posiluje své zapojení do WRX. V době, kdy rallycrossová sezóna 2017 ještě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA organizuje již druhý rok po sobě den věnovaný továrně budoucnosti

Skupina PSA organizuje již druhý rok po...

Fórum Armanda Peugeota v Poissy (v pařížském regionu) hostilo 20. září den věnovaný Továrně budoucnosti, který uspořádala skupina PSA. Na #BoosterDayPSA se sešlo 80 partnerů a největších...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot Sport se zúčastní Rally Maroko, která bude od 4. do 10. října 2017 probíhat mezi městy Fás a Erfud

Peugeot Sport se zúčastní Rally Maroko,...

Marocká rallye hraje klíčovou roli při přípravě týmu Peugeot Total na Dakar 2018. Tým Peugeot budou reprezentovat – Sébastien Loeb / Daniel Elena a Carlos Sainz / Lucas Cruz s vozy Peugeot...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - „Dvoukolkářský“ titul pro Mareše s Hlouškem a jejich Peugeot 208 R2

„Dvoukolkářský“ titul pro Mareše s...

Dalším skvělým vystoupením Filipa Mareše a Jana Hlouška pokračoval nejen šampionát FIA ERC Junior U27, ale také TrueCam MČR v Rally. Posádka českých reprezentantů získala –...