Volkswagen představuje nový sanitní vůz

Dokonale vybavená sanita na bázi modelu Volkswagen Transporter páté generace s hbitostí osobního vozu je určená pro rychlou zdravotnickou pomoc.

Nová sanitka se zvětšeným objemem skříně nástavby a s vyšší užitečnou nosností vznikla ve spolupráci s firmou FD servis Praha a dodavateli speciálního vybavení, zejména System Strobel, PB MeTech a Goldschmitt-techmobil AG. V současné době Volkswagen eviduje již více než desítku objednávek.

Volkswagen představuje nový sanitní vůz
Volkswagen představuje nový sanitní vůz
Volkswagen představuje nový sanitní vůz

Základní požadavky na vozidla rychlé zdravotnické pomoci jsou značně protikladné. Sanity slouží při záchraně lidských životů, proto musejí být rychlé, ale zároveň musejí maximálně zajišťovat bezpečnost posádek i převážených pacientů, což znamená zcela mimořádné nároky na jejich spolehlivost a jízdní vlastnosti. V rozporu s tím jsou stále rostoucí nároky na objem a váhu potřebného zdravotnického vybaveni i na velikost prostoru pro práci zdravotnických posádek.

Nová sanitka Volkswagen s pohonem všech kol 4Motion je vyrobena speciálně pro účely rychlých záchranek a splňuje i ta nejpřísnější provozní a bezpečností kritéria včetně nárazového (crash) testu. Nástavba od firmy System Strobel je vyrobena z tři centimetry silného sendviče složeného ze dvou 2mm hliníkových plechů pevně spojených vrstvou polyuretanové pěny. Díky tomu je velmi lehká, extrémně pevná a odolná (samozřejmě i korozivzdorná) a zároveň skvěle izoluje teplo i zvuk. Hmotnost skříně je pouhých 285 kg, což umožňuje, aby bylo vozidlo opatřeno bohatou zdravotnickou výbavou v rozsahu na minimálně stejné úrovni jako u celkově rozměrnějších a těžších vozidel vyšší kategorie. Dispozice vnitřního prostoru jsou s těmito podstatně většími vozidly minimálně srovnatelné a v některých parametrech je i předčí.

V ambulantním prostoru je hydraulický stůl s nosítky a tři plnohodnotná sedadla pro zdravotnický personál. Stůl se dá bočně posouvat, takže lze optimálně uspořádat dispozice zdravotnického pracoviště. Při posunu stolu do středu ambulantního prostoru a sklopení sedaček je umožněn přístup k pacientovi ze tří stran, vysunutím desky stolu mimo prostor vozidla se značně usnadní nakládání a vykládání pacienta. Sedadla personálu mají tříbodové bezpečnostní pásy. Jejich vysoká opěradla, integrované opěrky hlav a pevné boční vedení zaručují pevné a komfortní sezení odpovídající náročným požadavkům bezpečnosti. Jedno sedadlo je umístěno na přepážce zády ke směru jízdy, dvě zbývající jsou otočná o 180 stupňů. Mají sklopné loketní opěrky a dají se snadno odklopit ke stěně, kde minimálně překážejí.

Nástavba poskytuje dostatek prostoru pro posádku a zdravotnické vybavení, takže lze i poměrně náročné lékařské zákroky provádět přímo na místě. Skříň je vybavena zdravotnickými skříňkami a držáky, umožňujícími bezpečné uložení zdravotnického materiálu včetně kyslíkových lahví. Vnitřní zařízení prošlo spolu s celou nástavbou dynamickou zkouškou podle normy EN 1789. Sanitní prostor je klimatizován a jeho osvětlení je řešeno zapuštěnými zářivkovými tělesy, nástupní schody jsou osvětleny LED lištou. Sanita je vybavena světelnou výstražnou rampou a přídavnými modrými světly osazenými technologií LED od firmy Woodway-Whelen z Velké Británie, od níž je i zvukové výstražné zařízení. V zadní části nástavby jsou dva stroboskopické majáky Comet firmy Hansch. V horní části boků a zadní stěny jsou namontovány pracovní světlomety, sloužící k osvětlení bezprostředního okolí vozu při zásahu.

Nástavba je postavena na podvozku VW Transporter páté generace s jednoduchou kabinou. Skvělé jízdní vlastnosti zajišťuje pohon všech čtyř kol s automatickým rozdělováním točivého momentu 4Motion. Samozřejmostí je stabilizační systém ESP společně s ABS, EBD a ASR. Zadní náprava je odpružena osvědčeným vzduchovým pérováním firmy Goldschmitttechmobil AG, které dovoluje zvýšit nejvyšší technicky přípustnou hmotnost vozidla na 3,5 tuny. Díky automatickému vyrovnávání světlé výšky a podélného a příčného náklonu je komfort jízdních vlastností skutečně mimořádný.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Trh s ojetými vozy v květnu navázal na nízké dubnové ceny

Trh s ojetými vozy v květnu navázal na...

Kromě příznivých cen roste počet inzerovaných ojetin a zvyšuje se počet dieselových automobilů dovážených k nám ze zahraničí Aktuální ceny ojetých automobilů, které v dubnu zaznamenaly...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nová aplikace Volkswagen Connect přináší konektivitu majitelům starších vozů

Nová aplikace Volkswagen Connect...

Jediným hardwarovým požadavkem je zařízení DataPlug Užitečné funkce pro cestování, nouzové situace i servis Snadné a levné řešení konektivity pro starší vozy Volkswagen nabízí svým...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výrobní milník: 100 000 kempinkových vozů California „Made in Hannover“

Výrobní milník: 100 000 kempinkových...

Nejúspěšnější kempinkový vůz ve své třídě Výroba v roce 2018 směřuje k dalšímu rekordu Eckhard Scholz: „Tento úspěšný příběh by sotva mohl být lepší!“ Volkswagen Užitkové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technické inovace pro nový Touareg – 3. díl: Technicky vyspělý podvozek s inovativní stabilizací náklonu

Technické inovace pro nový Touareg –...

Podvozek z hliníku: Vzduchové odpružení se systémem pro stabilizaci náklonu karoserie umožňuje novému modelu Touareg dosáhnout nové úrovně komfortu v kategorii SUV Systém pro stabilizaci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Každý gram se počítá – lehká konstrukce určuje koncept závodního vozu I.D. R Pikes Peak

Každý gram se počítá – lehká...

Čistě elektricky poháněný vůz pro nejslavnější závod do vrchu na světě má hmotnost pod 1100 kg včetně jezdce Vývoj urychlily rozsáhlé počítačové simulace Nízká hmotnost akumulátorů...