Veteráni se sejdou v březnu ve Stuttgartu na Retro Classics 2009

9. výstava Retro Classics bude od 13. – 15. března 2009 na kompletní výstavní ploše u letiště ve Stuttgartu, 12.březen je pro tisk a odbornou veřejnost.

Pouze po osmi výstavách je Retro Classics už na druhém místě v Německu, snad dokonce v Evropě.

Tento neočekávaně velký úspěch dosavadních akcí spočívá, srovnáno s druhými podobně umístěnými akcemi, v jeho velmi vysoké kvalitě, rozsahu a preciznosti.

Přitom se podařilo, vyvinout jasný, samostatný a svébytný profil, který je tržní značkou pro Retro Classics. Vystavovatelé ujišťují, že v tomto roce opětovně postaví na nohy vynikající veletrh, který se bude týkat tématu „Veteráni“.

Příznivci veteránů, kutilové, milovníci nostalgické automobilové elegance nebo jednoduše lidé, kteří mají radost z předcházejících výrobků současných automobilových a motocyklových značek, si přijdou na Retro Classics na své.

Baden- Württenberg se právem považuje za kolébku automobilů.

Geniální vynálezci, puntičkáři a hospodářští vedoucí jako Gottlieb Daimler, Carl Benz, Wilhelm Maybach nebo Gottlieb Auwärter zlepšili nejen mobilitu národa, ale také napsali svými vynálezy kus technické kulturní historie. V zemi, která se stala kolébkou výroby automobilů, se daří vedle výstavy prvotřídních veteránů, jejichž náhradní díly a příslušenství patří také kulturním aspektům, které zplodily automobil, stejně tak i pozvedly vývoj motorizovaného dvojkola.

Všech 8 výstavních hal je obsazeno, výstavní prostory jsou tedy kompletně vytíženy.

Když se přišlo 30.října 2000 poprvé s nápadem, aby se taková akce předvedla veřejnosti, nedalo se počítat s takovým úspěchem. Průkopník a iniciátor Ulrich Herrmann chtěl vytvořit ve Stuttgartu místo pro setkávání fanoušků veteránů, pro milovníky nostalgických forem automobilů a barev, nebo jednoduše pro lidi, kteří se těší na předchůdce dnešních značek automobilů a motocyklů. Veletrh „veteránů“ s určitým stylem a atmosférou, zkrátka se narodil „Retro Classics“. Koncem března 2001 se poprvé otevřely haly pro milovníky veteránů, pro sběratele a „pro šroubečkáře“. S podporou veletrhů Stuttgart jako pořadatele postavil Ulrich Hermann ani ne během pěti měsíců výstavu na nohy. Tato výstava má více než jen regionální uznání , bez ní si už nelze přestavit „scénu – veteránů“.

Základ pro veletrh“Veteráni“ ve Stuttgartu byl zřejmý.

V kolébce automobilu, v rodišti Daimlera, Heinkela, Bosche a Porsche, dosud nic podobného a srovnatelného neexistovalo. Po pečlivých tržních a stanovištních analýzách se znalci, se vyvinul koncept, který si udržuje svoji zcela vlastní tvář: „Veteráni a mladší veteráni“, klasické vozy, příslušenství veteránů, závodní rallye-sport, klasické motocykly, retro-hračky a mnoho dalšího.

„V Německu samém je kolem 1 500 Klubů „veteránů“, říká Axel Recht, který je tiskovým mluvčím veletržní společnosti Messe Stuttgart a který je zodpovědný za Retro Classics , „v samotném Baden- Württemberg je dobře přes 500 klubů“. Spolky milovníků a společnosti zájemců, které jsou zde, to je dostačující potenciál pro budoucí veletrh.

Retro Classics vyplnilo díru na trhu a současně otevřelo fórum, na kterém se setkávají obchodníci, sběratelé a všichni další, kteří si chtějí vyměňovat názory a zkušenosti. Nejen to.

Také kupování a prodej, především mezi soukromými osobami, ale i na osobitých akcích, se dobře zapsaly na Retru Classics. „My jsme chtěli vytvořit velmi hodnotný a vysoce cenný veletrh“, charakterizuje Axel Recht tehdejší cíl, „přitom my máme zájem stejně o spolky Maybach- Horch, ale i o Isetta-Topolino-kluby nebo o příznivce Horex-Heinkel skútrů, jde nám o příjem kulturních statků veteránů, protože jejich stav jak známo, už více neroste.“. Kromě toho, veletrh chce upozornit na vývoj automobilů a ocenit po zásluze jejich vynálezce, kteří v regiónu Stuttgart vytvořili technickou a hospodářskou historii.

Osmý Retro Classics v březnu 2008 více než předčil všechna očekávání. Tento veletrh se stal dostaveníčkem scény- veteránů v jižním Německu a v sousední cizině, a nával návštěvníků dal organizátorům za pravdu v jejich snahách. Více než 50 000 spokojených návštěvníků se potěšilo na veletrhu a shlédlo okolo 1200 historických vozidel na dvou nebo čtyřech kolech ve výstavních halách, jako i četné další doprovodné přehlídky, jako např. “100 let Ford Tin Lizzy“.

Důležitou součástí Retro Classics je „dvoukolová oblast“, jíž je spolu se závodními automobily věnována jedna hala. Tam se budou letos na zrenovované rozšířené ploše výstavního pásu vystavovat motocykly od svých začátků v 20. století až po aktuální a historické modely.

Magnetem pro publiku, jsou tzv. “těžcí hoši“ v hale užitkových vozidel, kterou vybaví Konrad Auwärter asi 20 autobusy-veterány a bude s námi spoluorganizovat.

Ve stejné hale se budou předvádět rarity z oblasti nákladních aut, tažných strojů a sklápěčů, patřící společnosti „ Společnost-užitkových vozidel-veteránů“ (NVG, http://www.n-v-g.de/).

Jako nový segment byly přijaty na jaře do veletržní nabídky historické traktory a zemědělské stroje, které publikum přijalo s obrovským nadšením, a také v březnu 2009 budou na výstavě.

Také vystoupení renomovaných museí Schlumpf (Mulhouse) a Peugeot (Sochaux), které se v roce 2004 poprvé v této formě předvedly veřejnosti mimo Francii, patří jako složka k Retro Classics.

A co by byl Retro Classics bez svého trhu náhradních dílů a příslušenství, který mnozí kutilové a „šroubkaři“ využívají k prohrabávání, šmejdění, pídění a nakupování?

Na základní kámen, který byl položen pro Retro Classics, se díky positivnímu ohlasu vystavovatelů a stálému návalu návštěvníků, může dále stavět.

Retro Classics se usadil v hlavách fanoušků a lidí, kteří jsou nadšeni veterány, jako povinnost, v níž se musí pokračovat. Kromě toho stále vzrůstá kladné přijetí Retro Classics v sousední cizině, takže se tento veletrh, viděno i z mezinárodního pohledu, nachází na vynikající cestě.

Axel Recht, tiskový mluvčí Messe Stuttgart

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Češi stále riskují: Nejčastější příčiny nehod jsou rychlost, nepozornost a nedání přednosti

Češi stále riskují: Nejčastější...

Ve Spojeném království právě probíhá Road Safety Week (letos od 16. do 22. 11.), týden věnovaný prevenci a bezpečnosti silničního provozu. Do jednotlivých aktivit se zapojují partneři...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Renault Clio: Malý městský švihák startuje na 430 tisících

Nové Renault Clio: Malý městský...

Šestá generace Renaultu Clio přijíždí do Česka. Odvážnější design, chytřejší technologie a hybrid, který zvládne 80 % městské jízdy na elektřinu. Renault vzal své ikonické Clio a dal...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Na Olympu se usadil BYD: Jak se nabíjí výkonem 1 megawatt?

Na Olympu se usadil BYD: Jak se nabíjí...

Když se dnes mluví o elektrické mobilitě, BYD stojí na vrcholku hory a vyhlíží celé odvětví z výšky. Není to náhoda – a už vůbec ne trik. Tahle technologická mašina o 120 000...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA vypouští bestii: Leon VZ TCR přináší závodní adrenalin na běžné silnice

CUPRA vypouští bestii: Leon VZ TCR...

Závodní okruhy mají nového vyslance – a míří rovnou do ulic. CUPRA představuje Leon VZ TCR, nejsilnější Leon s pohonem předních kol v historii. Limitovaná edice pro pouhých 499 řidičů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot Polygon: Když volant není volant a auto má duši z budoucnosti

Peugeot Polygon: Když volant není volant...

Peugeot odhalil koncepční vůz Polygon – plně funkční prototyp, který mění samotnou podstatu řízení. S revolučním volantem Hypersquare, elektronickým řízením Steer-By-Wire a překvapivě...