Velká cena Ruska: Soči, 8.-11. října 2015

Pro Velkou cenu Ruska byly nominovány měkké pneumatiky P Zero Yellow a superměkké P Zero Red.

1ruskosoci1000

Tedy o stupeň měkčí než při loňské premiéře

– kdy byly nominovány měkké a středně tvrdé pneumatiky. Protože před loňským závodem nebyla k dispozici žádná data, záměrně byla učiněna bezpečná volba. Nyní už máme přesné informace ze závodu a letošní nominace se přesně hodí k charakteristice okruhu. Nový povrch okruhu je hladký, společně s mírným počasím a většinou středně rychlými zatáčkami to obecně vede k nízkému opotřebení a degradaci pneumatik.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:

„Jsme rádi, že se vracíme do Soči na druhou Velkou cenu Ruska: ruský trh je velice důležitý nejen pro nás, ale pro všechny společnosti automobilového průmyslu. Byla tu spousta otazníků, když jsme loni poprvé mířili na nový okruh v Soči – to je pochopitelně případ každého nového okruhu – ale od té doby jsme nashromáždili spoustu dat a to znamená, že pro letošní rok máme mnohem více informací. Výsledkem je, že jsme si mohli dovolit nominovat o stupeň měkčí pneumatiky, to nám pomůže dostat se na strategie se dvěma a třemi zastávkami v boxech, což je náš cíl pro každou Velkou cenu. Nicméně navzdory nejmodernějším technologiím a simulacím se jak my, tak všechny týmy, neustále učíme o okruhu nové věci. Okruh nabízí řadu variací různých zatáček a dobře prověří všechny stránky pneumatik. Jezdci budou moci těžit z extra rychlosti letošních superměkých pneumatik.“

Největší výzva pro pneumatiky:

Čerstvě položený asfalt obvykle prochází během prvního roku dramatickými změnami, zejména pokud projde drsnou zimou. Nicméně vzorky asfaltu z okruhu v Soči ukazují, že mezi roky 2014 a 2015 nedošlo k zásadním změnám charakteristik, okruh zůstává hladký s nízkou abrazivností. Protože během roku, s výjimkou F1, není okruh příliš používán, je během závodního víkendu předpokládán velký vývoj, zejména v pátek bude trať „zelená“ a kluzká.

Nejkritičtější je v Soči zatáčka číslo 3 – velice dlouhá levotočivá zatáčka s několika apexy

– která byla inspirována slavnou zatáčkou číslo 8 na okruhu v Istanbulu (který rovněž navrhoval Herman Tilke). Zatížena je v ní hlavně pravá přední pneumatika. Celkem je na okruhu 12 pravých a 6 levých zatáček a mezi první a druhou zatáčkou je rovinka dlouhá 650 metrů.

Okruh je s délkou 5 848 metrů třetí nejdelší v letošním kalendáři F1 po Spa-Francorchamps a Silverstonu. Zhruba 1,7 km vede po veřejných komunikacích, závod bude vypsán na 53 kol. Očekávány jsou teploty 15-20 °C, teplotní degradace bude proto minimální.

Strategie z loňského závodu a jak bylo dosaženo vítězství:

Zvítězil Lewis Hamilton s Mercedesem, když startoval na měkkých pneumatikách a ve 30. kole přezouval na středně tvrdé. Nejzajímavější strategii zvolil jeho týmový kolega Nico Rosberg, který z měkkých na středně tvrdé přezouval po prvním kole poté, co výrazně probrzdil. Klesl až na 20. místo, ale v cíli byl druhý. Odjel více než 300 km na jedné sadě pneumatik a své nejrychlejší kolo zajel v předposledním kole závodu.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Roztržitost za volantem je příčinou až čtvrtiny dopravních nehod. Manipulace s telefonem zvyšuje riziko až dvanáctinásobně

Roztržitost za volantem je příčinou...

Tři čtvrtiny řidičů se těsně před nehodou věnují okolnostem, které snižují jejich koncentraci na dění na silnici. Mezi nejčastější příčiny, jež narušují řidičovu pozornost, patří...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA odhaluje interiér koncepčního elektromobilu

CUPRA odhaluje interiér koncepčního...

První silniční elektromobil CUPRA je odvážným vyjádřením postoje díky sebejistému vnějšímu designu, s nímž je harmonicky sladěn výrazně tvarovaný a zároveň praktický interiér...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výzva všestrannosti pro C3 WRC

Výzva všestrannosti pro C3 WRC

Rally Německo (22. – 25. srpna 2019) Desátý podnik sezony vrací mistrovství světa WRC na asfalt. Posádky Citroën Total World Rally Teamu Sébastien Ogier – Julien Ingrassia a Esapekka...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Čtvrtá generace ikony RS: Nové Audi RS 6 Avant

Čtvrtá generace ikony RS: Nové Audi RS...

Vysokovýkonný Avant pro všechny účely – sportovní charakter i praktická využitelnost 0 TFSI V8 Biturbo s částečně hybridní soustavou: vysoký výkon i hospodárnost 441 kW (600 k), 800 N.m,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výroba motorových vozidel v Česku opět roste

Výroba motorových vozidel v Česku opět...

Sdružení automobilového průmyslu přináší tradiční přehled o výrobě a odbytu vozidel za období od 1. ledna do 31. července 2019. Celkem 838 142 motorových vozidel bylo vyrobeno v České...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai ve Frankfurtu představí limitovanou edici oblíbeného modelu i30 N

Hyundai ve Frankfurtu představí...

i30 N Project C je lehčí a nižší verzí modelu i30 N o výkonu 275 k, která je jako stvořená pro zatáčky Specifikace limitované edice, nabízené pouze evropským zákazníkům, jsou inspirovány...