Velká cena Ruska: Soči, 8.-11. října 2015

Pro Velkou cenu Ruska byly nominovány měkké pneumatiky P Zero Yellow a superměkké P Zero Red.

1ruskosoci1000

Tedy o stupeň měkčí než při loňské premiéře

– kdy byly nominovány měkké a středně tvrdé pneumatiky. Protože před loňským závodem nebyla k dispozici žádná data, záměrně byla učiněna bezpečná volba. Nyní už máme přesné informace ze závodu a letošní nominace se přesně hodí k charakteristice okruhu. Nový povrch okruhu je hladký, společně s mírným počasím a většinou středně rychlými zatáčkami to obecně vede k nízkému opotřebení a degradaci pneumatik.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:

„Jsme rádi, že se vracíme do Soči na druhou Velkou cenu Ruska: ruský trh je velice důležitý nejen pro nás, ale pro všechny společnosti automobilového průmyslu. Byla tu spousta otazníků, když jsme loni poprvé mířili na nový okruh v Soči – to je pochopitelně případ každého nového okruhu – ale od té doby jsme nashromáždili spoustu dat a to znamená, že pro letošní rok máme mnohem více informací. Výsledkem je, že jsme si mohli dovolit nominovat o stupeň měkčí pneumatiky, to nám pomůže dostat se na strategie se dvěma a třemi zastávkami v boxech, což je náš cíl pro každou Velkou cenu. Nicméně navzdory nejmodernějším technologiím a simulacím se jak my, tak všechny týmy, neustále učíme o okruhu nové věci. Okruh nabízí řadu variací různých zatáček a dobře prověří všechny stránky pneumatik. Jezdci budou moci těžit z extra rychlosti letošních superměkých pneumatik.“

Největší výzva pro pneumatiky:

Čerstvě položený asfalt obvykle prochází během prvního roku dramatickými změnami, zejména pokud projde drsnou zimou. Nicméně vzorky asfaltu z okruhu v Soči ukazují, že mezi roky 2014 a 2015 nedošlo k zásadním změnám charakteristik, okruh zůstává hladký s nízkou abrazivností. Protože během roku, s výjimkou F1, není okruh příliš používán, je během závodního víkendu předpokládán velký vývoj, zejména v pátek bude trať „zelená“ a kluzká.

Nejkritičtější je v Soči zatáčka číslo 3 – velice dlouhá levotočivá zatáčka s několika apexy

– která byla inspirována slavnou zatáčkou číslo 8 na okruhu v Istanbulu (který rovněž navrhoval Herman Tilke). Zatížena je v ní hlavně pravá přední pneumatika. Celkem je na okruhu 12 pravých a 6 levých zatáček a mezi první a druhou zatáčkou je rovinka dlouhá 650 metrů.

Okruh je s délkou 5 848 metrů třetí nejdelší v letošním kalendáři F1 po Spa-Francorchamps a Silverstonu. Zhruba 1,7 km vede po veřejných komunikacích, závod bude vypsán na 53 kol. Očekávány jsou teploty 15-20 °C, teplotní degradace bude proto minimální.

Strategie z loňského závodu a jak bylo dosaženo vítězství:

Zvítězil Lewis Hamilton s Mercedesem, když startoval na měkkých pneumatikách a ve 30. kole přezouval na středně tvrdé. Nejzajímavější strategii zvolil jeho týmový kolega Nico Rosberg, který z měkkých na středně tvrdé přezouval po prvním kole poté, co výrazně probrzdil. Klesl až na 20. místo, ale v cíli byl druhý. Odjel více než 300 km na jedné sadě pneumatik a své nejrychlejší kolo zajel v předposledním kole závodu.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Škoda dodá Policii ČR 352 nových Kodiaqů

Škoda dodá Policii ČR 352 nových Kodiaqů

Policie ČR omlazuje vozový park. Do konce letošního roku převezme 352 vozů Škoda Kodiaq II. generace. Prvních 51 kusů už bylo předáno na polygonu automobilky Škoda Auto v Úhelnici u Mladé...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vozy na autoplyn mají našlápnuto k dalšímu rekordu. Jak se ceny LPG dotknou emisní povolenky?

Vozy na autoplyn mají našlápnuto k...

Za letošní tři čtvrtletí už bylo registrováno více nových osobních vozů na LPG než za celý loňský rok. Dá se tak očekávat, že v roce 2025 přibude na českých silnicích přes 6000 LPG...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový SEAT Ibiza a Arona: Španělský temperament v moderním kabátě

Nový SEAT Ibiza a Arona: Španělský...

SEAT to není jen její mladší a ambicióznější Cupra. Španělská automobilka slaví 75 let a dává to patřičně najevo. Do nového výročí vstupuje s modernizovanými modely Ibiza a Arona –...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia PV5 Cargo stanovila rekord Guinnessovy knihy: Ujela 693,38 kilometru na jedno dobití

Kia PV5 Cargo stanovila rekord Guinnessovy...

Kia přepsala historii a stanovila nový globální standard dojezdu elektrických vozidel. Kia PV5 Cargo, první specializované elektrické lehké užitkové vozidlo značky a součást průkopnické řady...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda Prelude: Návrat technické ikony

Honda Prelude: Návrat technické ikony

Po pětadvaceti letech se na evropské silnice vrací legendární jméno – Honda Prelude. A vrací se v podobě, která dokonale vystihuje dnešní automobilovou éru: plně hybridní kupé e:HEV,...