Vadí Vám vůně nového vozu? Continental má řešení

  • Společnost Continental vyvíjí chytré řešení omezující nepříjemný pach v nových automobilech
  • Parfémovaný materiál Acella pro použití v interiérech zlepšuje prostředí ve vozidlech pomocí rozptýlené vůně pomerančů, zeleného čaje nebo parfému

Technologická společnost Continental pokročila v dalším vývoji oblíbeného materiálu Acella, používaného v interiérech vozidel. Jeho nové provedení přináší průkopnické řešení pro eliminaci pachů, typických pro nové automobily, které mnozí řidiči považují za nepříjemné. Zaměstnanci vývoje ve společnosti Continental našli způsob, jak povrch materiálu napustit parfémem, jenž provoní kabinu vozu příjemnými aromaty pomerančů, zeleného čaje nebo pánské kolínské vody. Přední časopis pro automobilový průmysl Automobile Industries China, patřící do mezinárodního vydavatelství Vogel Automotive Media Group, ocenil materiál Acella s parfémem Cenou za automobilovou inovaci na Mezinárodním automobilovém kongresu v Šanghaji.

Ocenění se uděluje za technologický pokrok a zvyšování užitné hodnoty vozidel. „Toto vyznamenání dokládá, že našim obchodním partnerům a jejich zákazníkům vždy poskytujeme vhodná řešení. Naší ambicí je nabízet zákazníkům to nejlepší,“ říká Cai Dongdan, jeden ze šesti členů vývojového týmu společnosti Continental.

Automobil znamená pro dnešní uživatele spíše mobilní obytný prostor, v němž se věnují různým činnostem: holení nebo úpravě make-upu, svačí v něm, telefonují nebo poslouchají hudbu. Vůz se stal něčím víc než jen dopravním prostředkem, je to spíše další „obývací pokoj“. Proto je důležité, aby se vývoj vedle důležitých témat automobilové budoucnosti, jako je elektromobilita nebo autonomní řízení, věnoval i zajištění co největšího pohodlí v interiéru. Bez ohledu na to, zda jde o malé městské auto, nebo o sportovní kupé, reprezentativní sedan, luxusní SUV nebo bezemisní elektromobil, kabina vozu nabízí řadu nových zážitků a má zásadní význam při nákupu nového vozidla. Řidiči tráví ve svých autech i několik hodin denně, zvláště v hustě obydlených aglomeracích. O to důležitější je, aby se oni i cestující cítili ve svých vozech příjemně.

Rychlé řešení každému na míru

Tento problém neunikl automobilovým výrobcům, proto se obrátili na specialisty společnosti Continental, kteří mají s povrchovými materiály bohaté zkušenosti. „Když nám naši odběratelé řekli o stížnostech majitelů nových vozů, měli jsme řešení už téměř na dosah ruky. Náš výzkum se v souvislosti s moderními trendy trhu zaměřil právě na tuto oblast, díky tomu jsme dokázali nabídnout náš parfémovaný materiál Acella velmi rychle,“ říká Cai. „Interiéry vozidel mají velký vliv na lidské smysly – nadšení z tvarů, materiálů a struktur různých povrchů rozhoduje o výběru nového vozu. A platí to také pro vůně.“ Společnost Continental prosazuje v automobilových interiérech již několik desetiletí použití příjemně vonících materiálů a v minulosti provedla v této oblasti několik experimentů. Nakonec se konstruktérům podařilo přijít s novou a sugestivní metodou parfémování. Díky tomu představila společnost Continental řešení ještě předtím, než se pach nového vozu stal jednou z nejčastějších výhrad koncových uživatelů.

Odborníci na povrchové materiály společnosti Continental, navrhli způsob, jak včlenit vůni do široce rozšířeného obložení interiéru s obchodním názvem Acella. Protože vývoj zcela nového materiálu by byl neúměrně drahý a časově náročný, vylepšili stávající základ s využitím nové metody a připravili také více aromat, aby co nejlépe vyhověli rozmanitým požadavkům zákazníků. „Výrobci a jejich zákazníci dali přednost lehké, ovocné a svěží vůni. Od prvního výzkumu k uvedení do sériové podoby nám stačil pouhý rok,“ dodává Cai. Spolu s kolegy vyvinuli během pouhých šesti měsíců ještě dvě vůně: zelený čaj a pánský parfém. „Tyto nové jemné parfémy vyvolávají u zájemců o nový vůz příjemnou náladu. A naše odběratele těší, že jsme dokázali vyřešit potíže s odérem v opravdu krátké době,“ vysvětluje Cai.

A co je neméně důležité: společnost Continental nabízí jednotlivé vůně v různých intenzitách. Stejně jako časem z interiéru zmizí pach nového vozu, i parfémování materiálu postupně slábne. „Nebylo naším záměrem, aby vůz zůstal provoněný navždy. V závislosti na zvolené účinnosti lze parfém zlehka cítit ještě šest až osm měsíců, než zcela vymizí,“ popisuje Cai.

Zdravý vzduch ve vozidlech

Vedle požadavků zákazníků se v oblasti kvality vzduchu v interiéru vozidla musí brát ohledy na směrnice, upravující tuto problematiku. Uvolňování některých látek často bývá příčinou zápachu. I proto se Continental věnuje otázce provedení vnitřního obložení v automobilech pozornost, což se týká výrobců automobilů i jejich zákazníků. „Acella samozřejmě neobsahuje stabilizátory na bázi těžkých kovů a úspěšně prošla řadou testů, včetně VOC,“ říká Cai. Technologická společnost interně používá standardizované metody, vyžadované v Evropě stejně jako v Americe, k testování emisí všech svých materiálů na přítomnost jakýchkoli látek, které by mohly vést k poškození zdraví.

Zaměstnanci vývoje společnosti Continental jsou také odborníky na omezení pachů a škodlivých látek v interiérech automobilů. Nejlepším příkladem je materiál Acella Eco s nízkými emisemi, pachy a antialergickou úpravou. Díky tomuto obložení zůstává vnitřní vzduch v kabině příjemný a zdravý, protože všechna rozpouštěla a změkčovadla jsou omezena na naprosto minimální nezbytnou úroveň. Díky vývoji ekologických a prvotřídních výrobků, jako je Acella Eco, nebo nápaditě řešeného materiálu Acella s aplikací parfému lze zásadně snížit pachy v nových vozidlech. Inženýři společnosti Continental tudíž opět dokazují, že v této oblasti jsou skutečnými experty.

Další unikátní prvek: řešení pro osvětlení v interiéru

Vývoj v oblasti moderních materiálů však stále postupuje. Ve snaze vytvořit z kabiny moderních automobilů příjemné obytné prostory pracují inženýři na konceptu průhledného obložení interiéru Acella Hylite, jenž umožňuje vytvořit speciální světelné efekty. Jde například o různé formy osvětlení, podsvětlená loga či tlačítka a neobvyklé použití světelného zobrazení těsně pod povrchem materiálu. V oblasti inovativních materiálů pro automobily budoucnosti společnost Continental ještě zdaleka neřekla poslední slovo.

 

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Continental volá po vzájemné ohleduplnosti cyklistů a motoristů na cestách

Continental volá po vzájemné...

V průběhu pandemie se v letních měsících na silnicích výrazně zvýšil počet cyklistů a dalších účastníků silničního provozu (elektrické koloběžky apod.). Podle statistik se to...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektromobily potřebují speciální pneumatiky

Elektromobily potřebují speciální...

Pneumatiky pro elektromobily musí vyhovovat speciálním požadavkům Mezi klíčové vlastnosti takového obutí patří nízký valivý odpor a vysoká nosnost Continental vyrábí pneumatiky jak pro...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dodávky a obytná vozidla jsou populárnější než kdykoliv předtím

Dodávky a obytná vozidla jsou...

Omezení způsobená koronavirem mění způsob trávení dovolených Vozidla pro speciální účely vyžadují i speciální pneumatiky Začátečníkům s obytnými vozy se důrazně doporučuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Je datum výroby při nákupu pneumatik důležité a jak zabránit jejich předčasnému stárnutí?

Je datum výroby při nákupu pneumatik...

Na každé pneumatice nalezneme tzv. DOT kód, který pomáhá určit přesný věk a datum její výroby Správně skladované nové pláště mají i po pěti letech prakticky stejné vlastnosti jako ty,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nastává čas přezouvání pneumatik. Neriskujte při „dojíždění“ zimních plášťů v létě

Nastává čas přezouvání pneumatik....

Povinnost používat zimní pneumatiky v případech daných legislativou skončila 31. března a začalo období přezouvání na letní pláště. Kvůli koronaviru má však letošní sezona pomalejší...