Václav Pech jun. vyhrál náročnou Bohemii

Po velkém souboji zvítězil na 33. ročníku Rallye Bohemia a vrátil se tak do čela domácího mistrovství, kde obhajuje loňský titul.

Navíc právě vyhraná Bohemia vynesla Pechovi již nyní celkové vítězství v Mistrovství Evropy – Region Central. Václav Pech jun. opět tedy kraluje domácímu soutěžnímu sportu.

„Byla to velmi náročná soutěž jak pro posádku, tak pro techniku. Především sobotní etapa, kdy jsme na devíti vložkách absolvovali za tento jediný den víc kilometrů než například na Rallye Tatry za celou soutěž. Večer jsem padl do postele opravdu hodně unavený. Když se po tak náročné soutěži a po souboji, který jsme během soboty absolvovali s Martinem Prokopem nakonec podaří vítězství, je radost z prvního místa mnohem větší,“ říká o právě absolvované Rallye Bohemia plzeňský jezdec Václav Pech jun.

Ten před závodem oznámil technickou změnu na svém Lanceru v podobě namontování nových velkých brzd, ale již po krátkém testu se na nových kotoučích objevily trhlinky a team se rozhodl neriskovat a vrátil zpět osvědčené standardní provedení. Václav Pech jun. s Petrem Uhlem vstoupil do soutěže opatrně a na výsledcích prvních sobotních zkoušek to bylo znát. „Náš opatrnější začátek měl svůj důvod hlavně v novince, kterou pořadatelé na Rallye Bohemia premiérově v České republice zavedli. Měli jsme během tréninku v autě umístěnou krabičku s GPS, která sledovala pohyb každého tréninkového vozu na trati při najíždění rychlostních zkoušek a měřila, zda dodržujeme předepsanou maximální rychlost 50 km za hodinu. Spoustu rychlých pasáží jsme tedy v rozpisu pouze odhadovali a proto ten pomalejší začátek, nebyl jsem si úplně jistý, zda mám zatáčky dobře označené a nechtěl jsem hned v úvodu udělat nějakou jezdeckou chybu. Podle časů po prvních sobotních zkouškách jsem ale zjistil, že nám Prokop s Barvíkem trochu ujeli a že není nač čekat. Museli jsme také zrychlit. Dařilo se nám postupně stahovat náskok soupeřů a naše ztráta se zmenšila pod deset sekund. To už jsme byli druzí za Prokopem. Ovšem souboj to byl opravdu tvrdý, několikrát za sebou jsme zajeli na náročných vložkách téměř shodný čas. Náš hodně ostrý souboj pak ukončil defekt, který Martin Prokop udělal na předposlední zkoušce sobotního dne a protože měnil kolo přímo ve zkoušce, propadl se o dvě a půl minuty za nás. Tím jsme se dostali do čela a mohli jsme pro zbytek soutěže trochu zvolnit. Kontrolovali jsme si pak náskok na druhého Barvíka a snažili se pošetřit auto v rozbitých pasážích rychlostních zkoušek tak, aby nás dovezlo až do cíle,“ říká o průběhu soutěže Václav Pech jun.

Z vítězství má Václav velkou radost. Podařilo se mu vyhrát na slavné domácí soutěži, kde doposud ještě nevyhrál a rozšířil tak svoji úctyhodnou sbírku vítězných pohárů o zlatý pohár z Bohemie. „Z vítězství jsme všichni v teamu nadšeni, Mitsubishi fungovalo bezchybně a také jsem byl maximálně spokojený s pneumatikami Matador, které na suché asfaltové soutěži prokázaly svou vysokou kvalitu a pomohly nám k vítězství. Radujeme se nejen z vítězství v rámci domácího mistrovství, ale také z našeho triumfu v rámci ME – Region Central. Přesto, že nás v této klasifikaci již nikdo nemůže o celkové vítězství připravit, chystáme se ještě na zahraniční start v rámci tohoto evropského šampionátu, kterým bude za čtyři týdny Rallye Budapešť v Maďarsku,“ prozrazuje plány svého soutěžního teamu pro nejbližší období Václav Pech jun.

Konečné výsledky Rallye Bohemia 2006

Poř. Posádka Značka čas
1. Pech-Uhl Mitsubishi Lancer EVO IX 2h30’40″9
2. Barvík-Mynářová Mitsubishi Lancer EVO IX +1’01″3
3. Prokop-Tománek Citroën C2 S1600 +2’05″9
4. Arazim-Gál Mitsubishi Lancer EVO IX +2’31″4
5. Štajf-Černoch Subaru Impreza Sti +2’33″3
6. Trojan-Řihák Mitsubishi Lancer EVO VII +2’37″7
7. Burkart-Geilhausen Citroën C2 S1600 +4’52″7
8. Landa-Novák Mitsubishi Lancer EVO VII +4’58″0
9. Peták-Benešová Renault Clio S1600 +5’41″8
10. Liška-Kestler Mitsubishi Lancer EVO VIII +5’47″3

Jaroslav Štauber, www.RallyeJournal.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Češi stále riskují: Nejčastější příčiny nehod jsou rychlost, nepozornost a nedání přednosti

Češi stále riskují: Nejčastější...

Ve Spojeném království právě probíhá Road Safety Week (letos od 16. do 22. 11.), týden věnovaný prevenci a bezpečnosti silničního provozu. Do jednotlivých aktivit se zapojují partneři...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Renault Clio: Malý městský švihák startuje na 430 tisících

Nové Renault Clio: Malý městský...

Šestá generace Renaultu Clio přijíždí do Česka. Odvážnější design, chytřejší technologie a hybrid, který zvládne 80 % městské jízdy na elektřinu. Renault vzal své ikonické Clio a dal...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Na Olympu se usadil BYD: Jak se nabíjí výkonem 1 megawatt?

Na Olympu se usadil BYD: Jak se nabíjí...

Když se dnes mluví o elektrické mobilitě, BYD stojí na vrcholku hory a vyhlíží celé odvětví z výšky. Není to náhoda – a už vůbec ne trik. Tahle technologická mašina o 120 000...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA vypouští bestii: Leon VZ TCR přináší závodní adrenalin na běžné silnice

CUPRA vypouští bestii: Leon VZ TCR...

Závodní okruhy mají nového vyslance – a míří rovnou do ulic. CUPRA představuje Leon VZ TCR, nejsilnější Leon s pohonem předních kol v historii. Limitovaná edice pro pouhých 499 řidičů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot Polygon: Když volant není volant a auto má duši z budoucnosti

Peugeot Polygon: Když volant není volant...

Peugeot odhalil koncepční vůz Polygon – plně funkční prototyp, který mění samotnou podstatu řízení. S revolučním volantem Hypersquare, elektronickým řízením Steer-By-Wire a překvapivě...