V testovacím centru v Belchamp se testovala kvalita vozu Peugeot 308

Značka Peugeot pozvala 80 novinářů 21 národností do testovacího centra v Belchamp nedaleko Sochaux (Francie), aby si vyzkoušeli vozy Peugeot 308 s velkým počtem najetých kilometrů a sami se přesvědčili, jak přísné výrobní postupy skupina PSA Peugeot Citroën používá.

1testypeugeoa

PRESENTATION 308 QUALITE

PRESENTATION 308 QUALITE

Vozy Peugeot 308 (hatbchack a SW) potvrdily dva roky po svém uvedení na trh svůj komerční úspěch

Umístily se na stupních vítězů v evropském segmentu C. „Auto roku 2014“ si získává stále více zákazníků, a přesvědčuje je o svých kvalitách jak při nákupu, tak v dlouhodobém horizontu při jeho provozu. V roce 2015 se Peugeot 308 stal nejvíce vyráběným vozem ve Francii.

Peugeot 308: opravdový obchodní a výrobní úspěch

Řada 308 dosáhla v roce 2015 v Evropě 219 000 prodaných kusů, z toho 114 000 hatchbacků a 105 000 SW. Oproti roku 2014 tak zaznamenala nárůst o 37 %. Hatchback, který má za sebou třetí kompletní rok prodeje, stále roste. Je to zejména díky sportovním verzím GT a GTi by Peugeot Sport a verzi GT Line. Tyto luxusní verze představují více než 16 % prodaných vozů. I díky nim modelová řada 308 nabízí bohatý sortimentní mix, v němž vozy s třetí (Allure) a vyšší úrovní výbavy představují více než 40 %. Tyto dobré výsledky přímo přispěly k celkovému nárůstu prodejů značky Peugeot v Evropě, který činí 9,4 % oproti roku 2014.

Peugeot 308 se v souladu s poptávkou na evropském trhu stal nejvíce vyráběným vozem ve Francii

Výrobní závod v Sochaux v loňském roce opustilo 243 000 vozů Peugeot 308 a 308 SW, což je o 38 % více než v roce 2014. Současná výroba činí 55 vozů za hodinu, tzn. 1 157 vozů denně. Vzhledem k tomu, že více než 70 % dílů vozu se vyrábí ve Francii, je Peugeot 308 pátým modelem značky s označením „Origine France Garantie“ (Záruka francouzského původu).

Modelová řada Peugeot 308 se s ultrasportovní verzí GTi by Peugeot Sport, která byla na evropský trh uvedena loni v říjnu, stala nejrozsáhlejší řadou značky a úspěšnou součástí strategie spočívající v posunu směrem k luxusnějším modelům.

Dlouhodobá spokojenost zákazníků s užíváním vozu

To, jak zákazníci oceňují kvalitu vozu Peugeot 308, a jeho vynikající odolnost vůči času, jsou viditelné důkazy jeho pečlivě zvolené koncepce. U tohoto vozu byly naše náročné standardy kvality uplatněny již od samého začátku projektu.

Laurent Blanchet, produktový ředitel Peugeot:

Kvalita byla jedním ze základních pilířů projektu 308, na který se zaměřil každý tým v každé fázi přípravy. Cíl byl jasně stanoven již na počátku – dostat Peugeot 308 okamžitě na nejlepší úroveň segmentu, zejména na úroveň vozu VW Golf, který byl v tomto segmentu považován za referenci. Výsledek ocenila jak veřejnost, tak odborní hodnotitelé, a vůz byl v roce 2014 zvolen evropským autem roku. Peugeot 308 splnil očekávání trhu a v průběhu svého prvního roku prodeje posbíral přibližně třicet cen po celém světě. Tato ocenění mimo jiné zvýšila celkové vnímání kvality nového vozu, která byla předzvěstí výborných výsledků také z hlediska spolehlivosti vozu a jeho schopnosti odolávat času.

Peugeot použil v rámci projektu 308 Quality Management System (systém řízení kvality) skupiny, a zajistil tak vysoké standardy opírající se o naše know-how, které nás vedly na cestě k dokonalosti.

Philippe Pelletier, ředitel kvality PSA

Něco více než dva roky po uvedení na trh prokázaly výsledky průzkumů mezi soukromými i firemními zákazníky, testy v médiích a samozřejmě mnoho interních zkoušek, že kvalita vozu 308 zůstává po delší době užívání na stejné úrovni, jako když vůz opustil továrnu. Statické a dynamické vlastnosti vozu Peugeot 308 zůstávají beze změny i po ujetí mnoha kilometrů, a to i v náročných podmínkách. Je to výsledkem toho, že při návrhu každého dílu byl kladen důraz na dlouhodobou kvalitu, spolehlivost a trvanlivost.

Novináři měli možnost posoudit a otestovat vzorek vozů Peugeot 308

– které měly najeto od 40 000 do 100 000 kilometrů. Tyto vozy byly zapůjčeny od soukromých vlastníků nebo byly používány jako referenční vozy společnosti Peugeot. Několik těchto firemních automobilů mělo najeto přes 60 000 kilometrů v extrémních podmínkách. Novináři si mohli rovněž ověřit vynikající dlouhodobou výkonnost hatchbacku 308 PureTech 130 S&S MAN6, který byl kompletně rozebrán po 85 000 kilometrech, z nichž mnoho tisíc bylo ujeto na silně poškozených silnicích nebo na tratích v horkém či velmi chladném podnebí.

Účastníci testování měli také možnost prohlédnout si některá zařízení soukromého zkušebního centra v Belchamp (department Doubs), které umožňuje provádět testy odolnosti během všech fází vývoje vozu, např. testy na zvedací testovací lavici, zkušebním zařízení odolnosti sedadel, na tratích s různými povrchy atd.

Peugeot chtěl touto akcí novinářům ukázat

– že jeho ambice jsou hodny důvěry, kterou jeho zákazníci projevují. Postupy použité u výroby vozu Peugeot 308 za účelem dosažení této úrovně kvality se pochopitelně používají při vývoji všech budoucích vozů Peugeot.

PEUGEOT

Stimulující řízení na vysoké úrovni, elegantní design, nekompromisní kvalita – to vše jsou vlastnosti ztělesňující závazek značky vůči zákazníkům. Tyto charakteristiky přispívají k emocím, jež každý vůz Peugeot probouzí.

Značka Peugeot je s 10 000 prodejními místy zastoupená ve 160 zemích světa. V roce 2015 stouply celosvětové prodeje jejích vozů o 4,6 % na 1 710 000 kusů. Peugeot v sobě spojuje hledání dokonalosti, perfektní design a intenzivní emoce a usiluje o to, být celosvětově vrcholnou mainstreamovou značkou.

Svou historii, kterou značka zahájila v roce 1889, tento rok obohatila o vítězství vozu 2008 DKR na Rallye Dakar.

 

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Značka Dunlop oznámila, že v březnu příštího roku uvede na trh čtvrtou novinku ve svém portfoliu hypersportovních pneumatik

Značka Dunlop oznámila, že v březnu...

Pneumatiky Dunlop SportSmart TT vyvinula tak, aby naplnily požadavky jezdců nejnovějších sportovních motocyklů a výkonných naháčů, kteří chtějí používat stejné pneumatiky na volné jízdy...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SHOWROOMY CITROËN: PROBÍHAJÍCÍ TRANSFORMACE!

SHOWROOMY CITROËN: PROBÍHAJÍCÍ...

Citroën v rámci své modernizace prochází kompletní transformací, která se netýká jen obnovy nabídky vozů, ale také všeho dalšího, s čím se zákazníci potkávají, počínaje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi oslavuje měsíční mise Apollo výjimečným reklamním spotem

Audi oslavuje měsíční mise Apollo...

Dne 7. prosince 1972 se uskutečnila poslední mise na Měsíc programu Apollo. Přesně o 45 let později připomíná Audi tuto historickou událost – speciálně k tomuto účelu natočeným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dětská dopravní nadace (DDN), která pomáhá dětem, jejichž rodiče zahynuli při dopravních nehodách, letos podpořila 31 dětí částkou ve výši 515 000 korun

Dětská dopravní nadace (DDN), která...

Za dvacet jedna let svého působení rozdala již 11 milionů korun, které slouží zejména na podporu studia sirotků na středních a vysokých školách. Generální ředitelka AAA AUTO a předsedkyně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen zahájil odpočítávání do zahájení výroby prvního modelu I.D. –  100 týdnů před spuštěním výroby

Volkswagen zahájil odpočítávání do...

Šéf značky Diess: „Přípravy na novou éru cenově dostupné elektrické mobility vstupují do poslední fáze.“ Největší produktová a technická ofenziva v historii značky Volkswagen –...