V neděli tomu bylo 75 let, co vyjel z továrních hal Volva ve Švédsku první model Volva: Volvo ÖV4

Firmu Volvo založili ve Stockholmu roku 1924 Assar Gabrielsson a Gustaf Larson.

V neděli tomu bylo 75 let, co vyjel z továrních hal Volva ve Švédsku první model Volva: Volvo ÖV4

1927 – Obchodní ředitel Volva vyjel z továrních vrat s prvorozeným vozem Volvo ÖV4.


1930 – Společnost Volvo začala vydávat zákaznický časopis – Ratten. Tento nejstarší časopis svého druhu ve Švédsku v současnosti prosperuje lépe než kdy předtím.


1944 – První populární vůz značky Volvo – PV 444 – byl prezentován na známé výstavě vozů Volvo v Královské tenisové hale ve Stockholmu, kde byl rovněž představen vůz PV60 a první autobus s dieselovým motorem a řada dalších nových produktů a funkcí.


1953 – Byl představen první skutečný vůz kombi značky Volvo – Duett, který byl předzvěstí orientace značky Volvo na rodinné vozy.


V neděli tomu bylo 75 let, co vyjel z továrních hal Volva ve Švédsku první model Volva: Volvo ÖV4

1954 – Společnost Volvo začala na své vozy poskytovat jedinečnou pětiletou záruku.

1955 – Byl zahájen vývoz do Spojených států, který znamenal počátek celosvětového růstu firmy Volvo. Spojené státy se pro značku Volvo brzy staly největším trhem.


V neděli tomu bylo 75 let, co vyjel z továrních hal Volva ve Švédsku první model Volva: Volvo ÖV4

1955 / – Svět byl nadšen modelem P 120 – v severských zemích známým pod názvem Amazon. Tento model v oblibě mezi zákazníky předčil dokonce i PV.

1958 – Gunnar Andersson se stal s vozem PV 544 evropským šampiónem v rallye. Po tomto úspěchu následovala řada vítězství v různých šampionátech.


1959 – Volvo založilo vlastní pojišťovací společnost – Försäkrings AB Volvia. Volvo se stalo první automobilkou na světě, která začala standardně montovat tříbodové bezpečnostní pásy do sériově vyráběných vozů. Díky bezpečnostním pásům byly zachráněny milióny životů.


1965 – Značka Volvo zvítězila ve světovém šampionátu v rallye.


1966 – Na trh byl uveden “nejbezpečnější vůz na světě”, Volvo 144, které bylo v severských zemích vyhlášeno automobilem roku.


1967 – Společnost Volvo představila první dětskou sedačku umístěnou zády ke směru jízdy a dostala se tak na špičku v oblasti bezpečnosti dětí v automobilech.


1974 – Bylo představeno Volvo 240, které bylo ještě modernější a ještě bezpečnější než řada 140. Tento vůz se udržel na trhu až do roku 1993 a během této doby se vyrobilo celkem 2,8 miliónu vozů Volvo 240.


V neděli tomu bylo 75 let, co vyjel z továrních hal Volva ve Švédsku první model Volva: Volvo ÖV4

1976 – Důležitý nový produkt pocházející z Holandska – Volvo 343, kterému se díky jeho unikátní převodovce přezdívalo ”Rem-Johan” (pásový Johan).

1976 – Společnost Volvo se stala prvním výrobcem automobilů na světě, který své vozy začal vybavovat katalyzátorem s Lambda sondou.


1982 – Volvo 760 zaznamenalo celosvětový úspěch. Brzy následoval méně exkluzivní model 740, který rychle zaplavil Švédsko a další země.


1985 – Volvo 480 ES z Holandska – krásné sportovní kupé a první Volvo s pohonem předních kol. Za tímto vozem následovalo v roce 1988 Volvo 440 a o něco později ještě Volvo 460 Sedan.


1990 – Luxusní Volvo 960 mělo hliníkový šestiválcový motor s výkonem 240 koňských sil. Volvo 940 se stalo lidovým automobilem, podobně jako tomu bylo dříve u modelů 740 a 240.


1991 – Volvo představilo své dosud nejlepší a nejbezpečnější vozidlo – Volvo 850. Jednalo se o mimořádný úspěch! Se systémem SIPS a s řadou dalších významných světových prvenství ukázalo Volvo, jak má vypadat skutečný systém ochrany proti bočnímu nárazu.


1994 – Zcela nová verze typu Volvo 960 – nejluxusnější vůz v historii značky Volvo.


1995 – Volvo S40 a V40 – vyzývavé novinky ze závodu Volvo v Bornu.


1996 – Bylo představeno Volvo C70 Coupé. V závodě Uddevalla Plant, který je spoluvlastněn firmou Tom Walkinshaw Racing, se začalo vyrábět kupé, po kterém v krátké době následoval kabriolet Volvo C70 Cab.


1997 – Bylo představeno Volvo V70 Cross Country.


V neděli tomu bylo 75 let, co vyjel z továrních hal Volva ve Švédsku první model Volva: Volvo ÖV4

1998 – Volvo S80 – první vůz založený na velké platformě firmy Volvo – bylo zázrakem bezpečnosti, pohodlí a inovace. Světové novinky v oblasti bezpečnosti – nafukovací clonu IC (Inflatable Curtain) a systém WHIPS, sedadla s integrovanou ochranou proti zraněním krční páteře.

1999 – Společnost Volvo Cars koupila firma Ford Motor Company.


2000 – Druhá generace vozu Volvo V70 – zcela nová, založená na velké platformě – zaznamenala okamžitý úspěch. Ve stejné době bylo představeno Volvo Cross Country.


2000 – Třetí model založený na velké platformě byl uveden na trh – sportovně laděné Volvo S60, které se těší oblibě především na americkém trhu.


2002 – Volvo XC90 – SUV (Sport Utility Vehicle – vozidlo pro volný čas) – bylo představeno v Detroitu.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...