V neděli 14.června 2015 dosáhlo Porsche již 17. celkové vítězství v závodě 24 hodin Le Mans

Vítězný tým Porsche absolvoval 395 kol v délce 5382,82 km.

Vítězství v závodě 24 hodin Le Mans pro Porsche vybojovalo

– trio Earl Bamber (NZ), Nico Hülkenberg (D) a Nick Tandy (GB). Na druhém místě je doprovodil sesterský vůz Tima Bernharda (D), Brendona Hartleye (NZ) a Marka Webbera (AUS). Tento úspěch byl čtvrtým dvojitým vítězstvím pro značku po letech 1971, 1987 a 1998.

O vítězství jsme vás informovali včera ve dvou informacích, dnes přinášíme další zajímavé údaje o tomto závodě:

  • Tento závod byl o pouhá 2 kola kratší než nejdelší ročník historie – 2010.
  • Průměrná rychlost vítězného Porsche 919 Hybrid byla 224,2 km/h.
  • Nejvyšší rychlosti 340,2 km/h dosáhl Mark Webber v sobotu v 16:40 hod.
  • Porsche 919 Hybrid rekuperuje 2,22 kWh (8 MJ) během jednoho kola. Kdyby to byla elektrárna, vystačila by tato energie na zásobování rodinného domu po dobu tří měsíců.
  • Součástí realizačního týmu Porsche bylo 120 osob.
  • Porsche Team absolvoval 90 zastávek v boxech, 30 pro každý vůz.
  • Během 26 z těchto zastávek došlo k výměně řidičů a pneumatik.
  • Každý ze tří vozů ujel na jedné sadě pneumatik nejvýše 54 kol. Ve voze číslo 17 ujel tento ultra dlouhý úsek Mark Webber, s vozem 18 to byl Neel Jani a s prototypem číslo 19 Nico Hülkenberg.
  • Všechny tři vozy Porsche 919 Hybrid spotřebovaly za závod 116 pneumatik.
  • Pneumatika i s ráfkem váží 19,9 kg. Mechanici tak přemístili jen v tomto ohle-du 2308,4 kg.
  • Nejrychlejší zastávka v boxech týmu Porsche zahrnující výměnu jezdců a pneumatik zabrala 1:13,9 min.
  • Nejkratší zastávka pro doplnění paliva trvala 51,3 s.
  • Celkem strávily všechny tři vozy Porsche v boxech 95 minut a 36 sekund. Druhý nejlepší čas pro tým nasazující tři vozy byl 130 minut.
  • Vítězný vůz spotřeboval 1896 l paliva.
  • Převodovka vítězného Porsche provedla během 24 hodin 25 293 zařazení (nahoru i dolů).
  • Nejdelší dobu za volantem ze všech devíti pilotů vozů Porsche třídy LMP1 byl Nico Jani s časem 10 hodin a 10 minut. Ve vítězném voze strávil nejvíce času Nico Hülkenberg (osm hodin a 52 minut).
  • Nejvíce hmotnosti ztratil během závodu Mark Webber. Když startoval, vážil 81,2 kg (včetně vybavení a helmy), po závodě váha ukázala 78,2 kg.
  • Během každé jízdy měli jezdci k dispozici 0,85 l pití. Láhev na pití se měnila během každé zastávky pro doplnění paliva.
  • Během závodu nebylo potřeba vyměnit téměř žádný díl. Po výjezdu mimo trať bylo třeba vozu číslo 18 dvakrát vyměnit přední část. Automobil číslo 19 musel v devět hodin ráno zajet pro nový kryt motoru a zadní přítlačné křídlo, což ale neznamenalo během výjezdu Safety Caru žádnou časovou ztrátu.
  • Během celého 24hodinového závodu byl každému Porsche 919 Hybrid dopl-něn jeden litr oleje. Pro optimální viditelnost mělo čelní sklo všech tří prototypů na sobě čtveřici snímatelné vrstvy.
  • Nejvyšší teplota 25 stupňů Celsia panovala v 16 hodin v sobotu. Nejchladněji bylo mezi 3. a 7. hodinou, kdy se teplota pohybovala kolem 16 stupňů Celsia.
  • V kokpitu bylo naměřeno nejvíce 27 stupňů Celsia.
  • Noc trvala osm hodin, slunce zapadlo ve 21:59 a opět se objevilo v 5:59.
  • Během 24 hodin se do boxů přeneslo 13,5 GB dat z každého vozu.
  • Safety Car vyjel během závodu čtyřikrát. Včetně takzvaných „pomalých zón“ s měřením rychlosti byl závod omezen na celkem 195 minut.

Po třech závodech Mistrovství světa vytrvalostních závodů (FIA WEC) vede

– celkové hodnocení (i díky zisku dvojitého počtu bodů v Le Mans) se 140 body Porsche následované Audi (124 b.) a Toyotou (71 b.).

O společnosti Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o.

Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o. je 100% dceřinou společností rakouské firmy Porsche Inter Auto se sídlem v Salzburgu, jejímž vlastníkem je společnost Porsche Holding Salzburg. Rakouská společnost Porsche Inter Auto se řadí k nejúspěšnějším a nejvýznamnějším podnikatelským subjektům v oblasti prodeje a servisu automobilů v Evropě.

Společnost Porsche Inter Auto CZ je největším prodejcem vozů Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda a importérem a prodejcem značky Porsche v České republice. Je rovněž servisním a prodejním za-stoupením Bentley pro český trh. Disponuje největším skladem nových vozů a náhradních dílů. Ročně se v Porsche Inter Auto CZ prodá více než 12 000 kusů nových a 4000 ojetých automobilů. Zároveň poskytuje Porsche Inter Auto CZ přes 470 000 servisních hodin ročně.

Společnost Porsche Inter Auto CZ zaměstnává v České republice v současné době 900 zaměstnanců v deseti pobočkách – v Praze, Plzni, Brně, Olomouci, Hradci Králové, Českých Budějovicích, Ostravě a Opavě. Všechny autosalony mají k dispozici nejnovější technologie a nejmodernější know-how mezinárodní společnosti. Zaměstnanci pravidelně procházejí systémem odborných školení. Všechny provozovny jsou certifikovány dle ISO 9001:2000.

Sítě provozoven firmy Porsche Inter Auto naleznete nejen v České republice, ale také v Rakousku, Chorvatsku, Maďarsku, Německu, Rumunsku, Slovinsku, Itálii, na Slovensku a v Albánii. Prostřednictvím svého zastoupení působí Porsche Inter Auto i v Číně.

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Manfred Schöner
Jáchymovská 53, 360 04 - Karlovy Vary - Bohatice
355 329 821
autoschoner.ch@volny.cz

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Změna ve vedení společnosti Porsche Česká republika

Změna ve vedení společnosti Porsche...

Vratislav Strašil, jednatel společnosti Porsche Česká republika, přechází k 1. lednu 2019 na jinou vysokou manažerskou pozici v rámci koncernu VOLKSWAGEN. Jeho nástupcem bude od 1. února 2019...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První Porsche 911: Mistrovský kousek z Zuffenhausenu

První Porsche 911: Mistrovský kousek z...

Dne 27. listopadu oslaví v Los Angeles světovou premiéru osmá generace modelu Porsche 911 – 55 let po debutu prvního vozu Porsche 911. To je příležitost k ohlédnutí na sedm předchozích...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche Engineering otevírá nové centrum pro výzkum a vývoj v Ostravě

Porsche Engineering otevírá nové...

Porsche Engineering Services, s.r.o., česká pobočka poskytovatele vývojových služeb Porsche Engineering Group GmbH, dnes oficiálně otevřela nové centrum v Ostravě. Společnost Porsche Engineering...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nepřetržité zatížení: Zkušební program pro novou generaci modelu 911

Nepřetržité zatížení: Zkušební...

Nové Porsche 911 přijíždí v rámci svého vývoje na cílovou rovinku. Osmá generace klasického sportovního vozu bude uvedena na trh začátkem roku 2019. Před tím přidají řidiči prototypů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche Česká republika úzce spolupracuje s hasiči

Porsche Česká republika úzce...

Společnost Porsche Česká republika prostřednictvím své divize After Sales úzce spolupracuje s Hasičským záchranným sborem České republiky (HZS ČR). Cílem vzájemné spolupráce je zajistit...