V cíli Le Mans obsadili piloti Audi již po třetí rok první tři místa

Vítězné Infineon Audi R8 ujelo za 24 hodin 5 120 km.

V cíli Le Mans obsadili piloti Audi již po třetí rok první tři místa

Obdivuhodného triumfu dosáhli o víkendu 15. a 16. června ve slavném vytrvalostním závodě na 24 hodin ve francouzském Le Mans jezdci na vozech Infineon Audi R8, kteří obsadili první, druhé i třetí místo v konečném pořadí tohoto extrémně náročného sportovního podniku. Před 220 000 diváky zvítězila posádka Biela/Kristensen/Pirro před druhým Audi R8 pilotů Capello/Herbert/Pescatori a třetím Audi R8 jezdců Krumm/Peter/Werner.

Značka Audi se svým letošním vítězstvím natrvalo zapsala do historie motoristického sportu: Vyhrát třikrát za sebou jako Audi dokázali pouze čtyři jiní automobiloví výrobci. V „novodobé“ historii závodu v Le Mans, tedy v posledních dvaceti letech, to však nikdo jiný kromě Audi nedokázal! Do historie se však svým triumfem zapsala i sama posádka vítězného vozu Audi R8: Tom Kristensen, Frank Biela a Emanuelle Pirro jsou jedinou posádkou, která ve stejné sestavě dokázala v Le Mans vyhrát třikrát za sebou.


Suverénní vítězství Audi v Le Mans bylo dalším potvrzením firemního sloganu značky Audi „Náskok díky technice“. Supersportovní modely Audi R8 poháněné motory o výkonu 446 kW prokázaly mimo jiné kvalitu systému vstřikování benzinu FSI. Tom Kristensen navíc zlepšil rekord na jedno kolo o téměř čtyři sekundy. Vítězné Audi R8 ujelo 5120 km tedy 375 kol, o sedm více než činil dosavadní rekord z roku 2000.


I přes triumfální umístění třech vozů Audi R8 na prvních třech místech nebyl závod v Le Mans vůbec snadnou záležitostí. Horké počasí a vysoká vlhkost vzduchu kladla vysoké nároky na jezdce i jejich vozy. Letošní ročník Le Mans provázel navíc nebývale vysoký počet defektů pneumatik a závod se tak změnil doslova v „bitvu pneumatik“. Vozy Audi R8, resp. jejich řidiči měli v tomto ohledu velkou výhodou: Společnost Michelin, tradiční partner týmu Audi, dodala pro závodní vozy Audi R8 pneumatiky se systémem průběžného monitorování tlaku. Jezdci tak okamžitě zaregistrovali každý defekt a mohli bleskově reagovat a dovést vůz nižší rychlostí bezpečně do boxů.

Řekli po závodě:


Frank Biela: I když jsem nikdy nepřeceňoval význam různých historických tabulek nebo statistik, musím uznat, že ojedinělý trojnásobný triumf v Le Mans určitě zařadím ke svým životním úspěchům.


Tom Kristensen: Byla to opravdová bitva vedená v mimořádně vysokém tempu. Před startem nám každý zdůrazňoval, že se můžeme zapsat do historie. Nakonec se nám to podařilo a mně se splnil krásný sen! Velkou zásluhu na našem vítězství má Audi R8 – můžete jet stále na plný plyn a motor tohoto auta dává pořád maximální výkon.


Emanuelle Pirro: Před startem jsem cítil velkou odpovědnost. Spousty lidí vynaložily mimořádné úsilí při přípravě vozu pro závod a my jsme je nechtěli zklamat. Tým Audi nám připravil nejlepší vůz a my jsme jej prostě přivedli do cíle jako první.


Reinhold Joest (šéf týmu Audi Sport Team Joest): Toto byl nejfantastičtější závod mé kariéry! Jednak proto, že se nám s Audi podařil „hattrick“ a jinak také proto, že pro náš tým to bylo už sedmé vítězství v Le Mans. A sedmička je přece šťastné číslo. Víkend v Le Mas opět potvrdil, že jde o jeden z nejtěžších závodů vůbec, u kterého nikdo nemůže do poslední chvíle předjímat výsledek.


Dr. Wolfgang Ullrich (šéf týmu Audi Sport): Sen se stal realitou! Podařilo se nám zvítězit, protože celý tým i devět řidičů odvedlo perfektní práci. Naše vozy šlapaly i ve velkém vedru jako hodinky. Vítězný vůz nestrávil celkem v depu ani dvacet minut – to je obdivuhodný výkon.

Výsledky:

  • 1. Biela/Kristensen/Pirro – Infinenon Audi R8 (375 kol)
  • 2. Capello/Herbert/Pescatori – Infinenon Audi R8 (- 1 kolo)
  • 3. Krumm/Peter/Werner –Infinenon Audi R8 (- 3 kola)
  • 4. Wallace/Leitzinger/van de Poele – Bentley (- 13 kol)
  • 5. Beretta/Lamy/Comas – Oreca-Judd (- 16 kol)
  • 6. Sarrazin/Montagny/Minassian – Oreca-Judd (- 16 kol)
  • 7. Ara/Dalmas/Katoh – Audi R8 (- 17 kol)
  • 8. Lammers/Hillebrand/Coronel – Dome-Judd (- 24 kol)
  • 9. Taylor/Angelelli/Tinseau – Cadillac (- 30 kol)
  • 10. Boullion/Lagorce/Bourdais – Courage-Peugeot (- 32 kol)

Úspěch značky Audi potěšil jistě nejen všechny fanoušky, ale i majitele automobilů Audi!

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
SAZ – Evžen Myslivec s.r.o.
Rybalkova 2639, 440 01 - Louny
415 652 154, 603 519 204
prodej.seat@saz-myslivec.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - 38. Rally Pačejov se bude konat již tuto sobotu 29. července s centrem v Horažďovicích a Autoklub Peugeot Rally Talent zve všechny své fanoušky k tratím RZ do západních Čech

38. Rally Pačejov se bude konat již tuto...

Pořadatelé z AMK Pačejov připravili pro více než stovku posádek 8 rychlostních zkoušek o celkové délce bezmála 75 kilometrů. Posádka Filip Mareš – Jan Hloušek do nich odstartuje – se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot druhým rokem za sebou vítězí v Silk Way Rally

Peugeot druhým rokem za sebou vítězí v...

Cyril Despres/David Castera proměnili dva starty ve dvě vítězství. Jako vítězové Silk Way Rally 2016 triumfují i letos poté – co vedli po celý druhý týden soutěže. Jejich Peugeot DKR č....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot si na 11.etapě v Silk Way Rally připsal šesté umístění na prvním a druhém místě

Peugeot si na 11.etapě v Silk Way Rally...

Po 11. etapě Cyril Despres získal několik dalších minut ke svému celkovému vedení v Silk Way Rally, zatímco jeho týmový kolega Stéphane Peterhansel etapu vyhrál. Despres dojel druhý –...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Týmový duch Peugeotu ožil, když Despres v 10.etapě upevnil vedení v Silk Way Rally

Týmový duch Peugeotu ožil, když...

Po včerejších dramatech byla 10.etapa pro Team Peugeot Total mnohem méně komplikovaná, neboť dva zbývající vozy dojely bezpečně do cíle. Cyril Despres/David Castera s vozem Peugeot DKR č. 100...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - V deváté etapě Silk Way Rally Team Peugeot Total prožil dramatické okamžiky,  neboť vedoucí Sébastien Loeb havaroval, Stéphane Peterhansel úžasným způsobem etapu vyhrál a Cyril Depres převzal vedení v soutěži, kterou loni vyhrál je v čele soutěže!

V deváté etapě Silk Way Rally Team...

Po včerejším krátkém volném dnu v Urumqi v  Číně se dnes „Tým snů“ Peugeotu za volanty vozů Peugeot DKR a Peugeot DKR Maxi vrátil do akce v soutěži Silk Way Rally. Sébastien Loeb na...