Úspěšný nový Ford Transit i s pohonem předních kol

V roce 2000 dosáhl Ford s prodejem 2322 Transitů prvenství ve třídě větších užitkových vozů. Nyní přichází na náš trh i s Transitem s nosností 1 tuny s pohonem předních kol, který má sníženou podlahu nákladového prostoru a s tím spojené další výhody.

Tiskovou konferencí 30. ledna 2001, kde byly nové Transity s předním pohonem kol představeny za účasti generální ředitelky Ford Motor Company ČR paní Belindy Poole, byl zahájen prodej tohoto modelu na našem trhu – a to v provedení Van, Kombi anebo podvozkové šasí.


Nižší výška ložné plochy u Transitů s předním pohonem kol vedle usnadnění nakládání má větší objem skříně – o 11 %. Další jeho výhodou je zejména v těch případech, pokud vůz není plně zatížený, především spolehlivější jízda do kopce a na kluzké vozovce to, že nedochází k prokluzu zadních méně zatížených kol.


Úspěšný nový Ford Transit i s pohonem předních kol

Nový Transit připravoval Ford pět let, v této době byl mimo jiné ve spojení s uživateli a řidiči Transitů i jiných konkurenčních vozů a snažil se vyvinout nový Transit – v minulém roce představený nový model se zadním pohonem kol a v letošním lednu s pohonem předních kol – aby splňoval představu uživatelů i řidičů těchto užitkových vozů.

Nové Transity s pohonem zadních kol i s pohonem předních kol mají 96 % stejných dílů – zcela shodných a zaměnitelných. To se přirozeně odrazilo v nižší výrobní ceně vzhledem k většímu objemu těchto společných dílů a i snížením nákladů na skladování náhradních dílů na opravy a údržbu, protože téměř nedošlo k rozšíření položek na Transity vlivem totožnosti dílu na oba vozy.


Provozní náklady, které jsou zpravidla rozhodující při výběru užitkových vozů, byly dále sníženy: nové Transity jak s předním tak zadním pohonem mají předepsaný servisní interval 25 000 km, což snižuje nejen náklady na servis, ale snižuje i servisní prostoje vozového parku. Provozní náklady se snižují i rychlejší nakládkou a vykládkou a zejména pak zvětšením objemu skříně, který docílili konstruktéři vypuštěním zbytečných oblin a hluchých míst ve ztvárnění skříně a jejího vnitřního prostoru.


Měl jsem možnost krátké testovací jízdy s Transitem s pohonem předních kol. Z ní jen základní postřehy: pracoviště řidiče je prakticky totožné s místem řidiče v osobním voze, nakládání bude u vozů s pohonem předních kol skutečně snažší a u ne plně naložených vozů nebude docházet k prokluzu hnaných kol.


Úspěšný nový Ford Transit i s pohonem předních kol

Nové Transity s předním pohonem kol jsou poháněny zcela novými šestnáctiventilovými vznětovými motory s přeplňováním řady Duratorq o objemu 2,0 litry s ýkony 75, 85 anebo 100 k. Nové Transity s pohonem zadních kol pak s motorem o objemu 2,4 litru s výkony 75, 90 anebo 120 k. Dále též s benzinovým motorem 2,3 litru s výkonem 145 k.

V průběhu letošního roku bude k dispozici též automatizovaná převodovka Durashift EST, jejíž systém zabezpečuje řazení jednotlivých rychlostních stupňů citlivým hydraulickým systémem na pokyn elektronické řídící jednotky. Mimoto je možné řadit jednotlivé rychlostní stupně i tlačítky + a –, umístěnými na volantu. Tato automatizovaná převodovka, která má podstatně nižší výrobní cenu než tradiční automatické převodovky, jistě usnadní jízdu zejména řidičům pracujícím v rozvážkové službě.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...