Tuček na Bohemia Rallye zvítězil ve třídě N1

Toyota Yaris 1.3 plzeňské stáje Klub Fox Racing ho nezklamala

Další výhru v českém mistrovství v automobilových soutěžích ve třídě N1 si připsal v Bohemia Rallye prioritní jezdec České federace automobilového sportu Marcel Tuček. V okolí Mladé Boleslavi jej navigoval Václav Tesař.


Tuček na Bohemia Rallye zvítězil ve třídě N1
Tuček na Bohemia Rallye zvítězil ve třídě N1
Tuček na Bohemia Rallye zvítězil ve třídě N1

Tuček zvolil tradiční taktiku – pomalejší začátek, ale o to vydatnější finiš. V úvodních rychlostních zkouškách 31. ročníku Bohemia Rallye byl ve třídě N1 druhý za Janem Březíkem (Suzuki Shift GTI). Na druhém místě se usadil už po páteční supererzetě na Autodromu v Sosnové. „Vypadalo to na déšť, a tak jsem zvolil měkčí gumy. A to byla malá taktická chyba, ovšem Sosnová je velmi krátká. Ztráta na Březíka proto byla minimální,“ uvedl Marcel Tuček.

Bohemia Rallye ovšem začala naplno až o sobotním ránu, kdy byly na pořadu rychlostní zkoušky u Liberce a Železného Brodu. Na ně upozorňoval domažlický pilot už před startem soutěže. Říkal, že jsou maximálně náročné. Po prvních průjezdech tamních testů byl nadále druhý mezi nejmenšími „enky“. Ztráta na první místo ale byla minimální, nejvýše okolo deseti vteřin. Ovšem v polovině rallye Tuček pořádně přišlápl plynový pedál a po osmé rychlostní zkoušce už byl ve vedení třídy.


„Nechal jsem konkurenci na začátku rallye trochu namlsat. A také pomalejší tempo na začátku soutěže ke mně tak tradičně patří. Po ránu nebývám nejrychlejší. Březík mně přiznal, že si myslel, že vedení udrží. Ovšem železnobrodské erzety jsou hodně obtížné, o čemž svědčí fakt, že během pěti testů vypadlo pětadvacet vozů – většinou kvůli menším haváriím. A právě tyhle zkoušky mám rád a taky to na časech bylo vidět,“ řekl Tuček. Soupeřům ve třídě nejprve nadělil dvanáct vteřin, v další zkoušce v tempu pokračoval a na konci etapy vedl zhruba o půl minuty.


Nedělní ráno se neslo chvíli v podobném duchu jako sobota. Březík vyhrál první ranní zkoušku, ale jen o pár vteřin. Pak už opět Tuček ukazoval všem ve třídě záda. Náskok v cíli soutěže byl minutový. Došlo i na pro Bohemia Rallye tradiční déšť. Ten začal kropit silnice v okolí Mladé Boleslavi v závěrečné sekci.


„Musel přijít, to by nebyla Bohemie Bohemií, kdy nepršelo. Tentokrát jsem nechal na autě tvrdší obutí a vyšlo to. Pršelo totiž jen v jakýchsi pruzích a mokro proto bylo jen místy. Dost jsme na tom vydělali, suchých úseků bylo více. Alespoň jsem si trochu zpravil chuť po špatné volbě gum na Sosnové. Letošní Bohemia ale dala zabrat, byla hodně náročná,“ konstatoval domažlický pilot, který přesně ví, o čem hovoří – poprvé tady startoval v roce 1982. „Letošní ročník byl jeden z nejtěžších. Pořadatelům se vydařila volba rychlostních zkoušek, především sobotní etapa byla parádní.“


Už před startem jezdec plzeňské stáje Klub Fox Racing upozorňoval, že úspěch v Bohemia Rallye, která byla pátým dílem mezinárodního mistrovství České republiky, není možný bez patřičné výdrže soutěžního vozu. Toyota Yaris 1.3 jej v tomto směru nezklamala. Během soutěže neměl sebemenší problém. „Především ve druhé polovině první etapy byla spolehlivost vidět. Zabrat tady dostávaly především brzdy. Několik posádek kvůli potížím s brzdami muselo odstoupit, doslova jim shořely. My jsme jeli bez potíží dál. Dík za to patří všem týmovým mechanikům i šéfovi stáje Milanu Liškovi. Yaris fungoval perfektně,“ doplnil Marcel Tuček.


Pavel Kestler, Tým Klub Fox Racing Plzeň v Autoklubu České republiky

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Čtyrkolka s manuálem za 600 tisíc? Ano

Čtyrkolka s manuálem za 600 tisíc? Ano

Ta zkratka není moc poetická, ale funguje. SHVS. Místo použití velkých baterií, silného elektromotoru a elektrické soustavy s vysokým napětím sází Suzuki na co nejefektivnější pojetí a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Japonci odhalili nové Suzuki Swift

Japonci odhalili nové Suzuki Swift

Z hračky na čtyřech se stává ještě větší hi-tech hračka. Po řadě průběžných vylepšení přijíždí Suzuki Swift v modernizovaném provedení. Má ještě výraznější design, bohatší...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra konceptu eVX

Světová premiéra konceptu eVX

V indickém Dillí se představil ve světové premiéře koncept japonské budoucnosti pro celou planetu. První globálně strategické a plně elektrické SUV s názvem eVX. Model eVX je elektrický vůz...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SUZUKI IGNIS HYBRID PŘIJÍŽDÍ S VÝRAZNĚJŠÍM DESIGNEM A ÚSPORNĚJŠÍM MOTOREM

SUZUKI IGNIS HYBRID PŘIJÍŽDÍ S...

Suzuki Ignis Hybrid, jediné mini SUV na trhu, přijíždí v novém – s výraznějším designem, úsporným hybridním pohonem a unikátní kombinací praktického interiéru a nejmodernějších...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SUZUKI POMÁHÁ – PŘEDVÁDĚCÍ VOZY NYNÍ SLOUŽÍ NEJPOTŘEBNĚJŠÍM

SUZUKI POMÁHÁ – PŘEDVÁDĚCÍ...

V době koronavirové epidemie musíme držet při sobě. Maloobchodní prodej byl přerušen, autorizovaní prodejci Suzuki se proto rozhodli nabídnout své volné kapacity k dispozici potřebnějším....