Toyota Yaris je nejbezpečnější

Mezinárodní asociace Euro-NCAP uskutečnila přísné bariérové zkoušky vozů nižší třídy s jednoznačným výsledkem – Toyota Yaris je nejbezpečnějším vozem své třídy.

Toyota Yaris získala čtyři hvězdičky z pěti, což je v nižší třídě nejlepší výsledek. Stejné „skóre“ zaznamenaly dále, Peugeot 206, Renault Clio, Škoda Fabia, VW Lupo a Polo. Žádný z nich ovšem nepřekonal Toyotu Yaris v detailním procentuálním hodnocení. Zbylých třináct automobilů získalo tři nebo dvě hvězdičky, nejhorší výsledek si připsal Fiat Seicento. Ovšem tady je nutno podotknout, že zkušebna používá k testům zpravidla automobily se základní výbavou, tzn., že v některých případech chybí airbag spolujezdce či boční airbagy. V případě Fiatu Seicento pak i airbag řidiče, a proto jej nelze objektivně hodnotit.


Euro-NCAP používá jednu z nejpřísnějších metodik pro čelní a boční náraz. Při čelním střetu automobil v rychlosti 64 km/h naráží jen 40 procenty přídě do deformovatelné bariéry. Při bočním nárazu naráží bezmála tunové vozidlo do boku vozidla rychlostí 50 km/h. Na speciálních figurínách, které sedí připoutané ve vozidle, se zkoumá riziko poranění jednotlivých částí těla a podle toho se prostřednictvím hvězdiček hodnotí úroveň pasivní bezpečnosti. Závěrečné hodnocení zahrnuje výsledek jak při čelním, tak při bočním nárazu. Pro detailní vyhodnocení slouží procentuální vyjádření, kdy sto procent je maximum a nula procent minimum.


Toyota Yaris získala při čelním nárazu 81 %, při bočním 89 %, přičemž celkový výsledek je 85 %. Podle Euro-NCAP až dosud nebyl v nižší třídě zaznamenán tak výborný výsledek. Toyota Yaris dokonce dosáhla třetího nejlepšího výsledku vůbec, což dokazuje značnou technickou úroveň tohoto vozu a výsledek je o to pozoruhodnější, že testovaný automobil nebyl vybaven bočními airbagy.


Tuhá kabina Toyota Yaris zůstala při čelním nárazu neporušena, dokonce ještě necelý jeden centimetr dělil poškozenou část od prostoru nutného pro přežití. Oba čelní airbagy byly ihned aktivovány, čímž spolehlivě ochránily hlavu figuríny. Relativně nižší hodnoty na hrudi řidiče a spolujezdce jsou určitou známkou optimálního vyvážení vzájemného působení napínáků bezpečnostních pásů.


Ačkoliv neměl Yaris v testu boční airbagy, přesto dosáhl při bočním nárazu maxima 16ti bodů. Dobrým výsledkům může děkovat příznivému průběhu pohybu figuríny při nárazu. Zatížení hlavy bylo sice nízké, ale určitá možnost zranění tu je.


U Škody Fabia jsou při čelním nárazu volant, airbag a bezpečnostní pásy v takovém souladu, že velice dobře ochrání hlavu řidiče. Protože hruď nepronikne až na volant, je risiko zranění nepatrně vyšší. Vzhledem k druhému čelnímu airbagu je také risiko zranění spolujezdce v této části těla velice nízké. Tvrdé části karosérie směřují při nehodě na kolena řidiče, zatímco holeň a nohy jsou chráněny dobře. Kabina působí jako celek, takže důležitý prostor na přežití zůstal zcela neporušen.


Při bočním nárazu narazila hlava zlehka na výplň dveřních sloupků, zatímco hruď byla zasažena deformujícími se dveřmi. Za zvýšené hodnoty v oblasti břicha (bez bočních airbagů) mohou některé vnitřní díly dveří, které se nacházejí pod loketní opěrkou.


Špičková pasivní bezpečnost Toyoty Yaris dokazuje, že automobil oceněný titulem Vůz roku 2000 patří na vrchol nižší třídy.


Za Toyotou Yaris (celkem 29 bodů) se umístili Renault Clio, Škoda Fabia a VW Polo, které získaly shodně 26 bodů, s jednobodovou ztrátou následuje Peugeot 206.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
AUTOCENTRUM Olomouc s.r.o.
Horní Lán 445/1, 779 00 - Olomouc
585 750 354
seat@seatolomouc.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Logo znázorňující podstatu jména

Logo znázorňující podstatu jména

Peugeot S.A. („Skupina PSA“) a Fiat Chrysler Automobiles N.V. („FCA“) (NYSE: FCAU / MTA: FCA) dnes představily logo skupiny Stellantis, nového subjektu, který vzejde z jejich fúze 50:50. Logo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na dovolenou v obytném voze

Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na...

Platforma pro sdílení aut HoppyGo nedávno rozšířila kapacitu vozového parku na 2 500 vozů, ve kterém nechybí ani pojízdný “rodinný hotel” Fiat Ducato. Oproti vozům s obytnou vestavbou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové crashtesty s nepříjemným překvapením

Nové crashtesty s nepříjemným...

Nové výsledky nezávislých bezpečnostních zkoušek aut přinesly nepříjemné překvapení. Zcela propadl vůz Fiat Panda. Zklamala také nová verze off-roadu Jeep Wrangler. Naopak modely Audi Q3, BMW...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Karel Kašák rozvážel jídlo potřebným s dodávkou zapůjčenou z AAA AUTO

Karel Kašák rozvážel jídlo...

Známý moderátor Karel Kašák se rozhodl pomoci, usedl za volant dodávky a pod patronátem Potravinové banky Praha a Středočeský kraj rozvážel jídlo potřebným. Sám moderátor neměl...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dodávka zapůjčená AAA AUTO rozváží jídlo potřebným a pomáhá v boji s plýtváním

Dodávka zapůjčená AAA AUTO rozváží...

Od dnešního dne vozí po Praze a Středočeském kraji nevyužité potraviny určené pro pomoc potřebným i Fiat Ducato, který České potravinové bance Praha a Středočeský kraj zapůjčila síť...