Audi S5 zvítězil v kategorii „Auto snů“ a s největším počtem bodů se zároveň stal absolutním vítězem, v druhé kategorii „Praktické auto“ získal prvenství vůz Mitsubishi Outlander.
Výsledky byly slavnostně vyhlášeny na společenském večeru Autosalonu 2007.
O výběru rozhodovalo deset českých celebrit ze světa show-businessu i podnikání, mj. herečka Zlata Adamovská, moderátorka Hana Heřmánková, podnikatelka Olga Girstlová, módní návrhářka Liběna Rochová, advokátka Petra Buzková, majitelka modelingové agentury Milada Karasová a další. Na výstavišti dámy strávily celý den, navštívily třicet expozic a prohlédly si na 150 vozů. „Volba to vůbec nebyla jednoduchá. Velmi jsme přemýšlely, co bude rozhodujícím prvkem, a do výběru jsme zapojily i ženské cítění. Stejně jako partnera pro život – muže – si vybíráme i partnera pro každý den – auto, ve kterém často trávíme více času než s manželem a vozíme v něm své nejbližší. Ale také máme své sny a proto jsme vytvořily dvě kategorie.“ Těmito slovy uvedla verdikt poroty její předsedkyně Olga Girstlová, generální ředitelka GiTy a. s.
V kategorii „Praktické auto“ získal nejvíce bodů vůz Mitsubishi Outlander, následovala Škoda Fabia a jako třetí se umístil Peugeot 307 Combi. Jak prohlásila Zlata Adamovská, „muži mají své dny, ale ženy mají své sny“, a právě ty ukázala kategorie „Auto snů“. Třetí místo zde obsadila Alfa Romea Brera, druhé patří vozu Mercedes Benz CLS63 a absolutním vítězem kategorie i celé ankety se stalo sportovní kupé Audi S5, které právě vstupuje na trh a na Autosalonu je představil fotbalový brankář Petr Čech. Z jeho parametrů je znát, že ženy milují sílu a rychlost stejně jako muži. Vidlicový osmiválec ohromuje výkonem 260 kW (354 k), maximálního točivého momentu 440 Nm dociluje již od 3500 otáček a zrychlení z místa na „stovku“ zvládá již za 5,1 sekundy.
Porotkyně jsou zkušenými řidičkami a mnohé přiznaly, že rády přidají plyn. Vždycky ale myslí na bezpečnost a z nehod si vzpomínají pouze na škrábance. Návrhářka Liběna Rochová najezdí ročně 4000 kilometrů a rychlá auta miluje, žádnou havárii ale na silnici nezpůsobila. „Myslím, že ženy zdaleka nejsou tak špatné řidičky, jak tvrdí muži. Jen možná nemají moc příležitostí k řízení, zvlášť pokud je v rodině jen jedno auto,“ podotkla čerstvá majitelka nového sporťáku. Také exministryně Petra Buzková přiznala, že patří k razantnějším řidičům. „Neumím si představit, že bych jezdila v malém autě. Líbí se mi vozy středně velké, nižší, se silnějším motorem a dobrým zrychlením. Takové auto je bezpečné.“
Anketa vyvrátila zažitý názor, že ženy vybírají hlavně podle vhledu, i když i ten hrál svoji roli – například pro Zlatu Adamovskou tak ze 30 procent. „Důležitější než vzhled pro mě to, co auto umí, jaké má technické vychytávky, kolik se toho do něj vejde a kolik má airbagů,“ řekla herečka. Trochu větší význam vzhledu přikládaly dámy ze světa designu. „V člověku samozřejmě bojuje praktičnost a nepraktičnost. Sama dám spíše na efekt a spokojím se pak třeba i s menším úložným prostorem,“ přiblížila své subjektivní hodnocení Liběna Rochová. Podobně se vyjádřila majitelka modelingové agentury Milada Karasová. „Vybírám hlavně na oko, musí se mi líbit především zadek. Pak se ale taky zamyslím, jestli má to auto i nějaké praktické výhody,“ prozradila.
Ženy jsou pro automobilky stále významnějšími zákazníky, mnozí výrobci se orientují přímo na dámskou klientelu a její specifické požadavky. Třeba automobilka Lancia začala ve čtvrtek poprvé v historii prodávat v Česku a chce se zaměřit právě na ženy, které prý tvoří až 95 procent jejích klientů. Nabízí proto 19 různých barev karoserie a celkem asi 700 možných kombinací doplňků.
V České republice podíl řidiček roste velmi rychle, z přibližně 6,6 milionu vydaných řidičských průkazů ženy drží 41 procent a ve věkové kategorii 20 až 40 let dokonce 46 procent.